سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی S22 خود از سنسور دوربین 3D TOF استفاده نخواهد کرد

نشریه کره‌ای ET News گزارش می‌دهد که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 در سال آینده از سنسور 3D TOF استفاده نخواهند کرد. حسگرهای TOF اخیرا در دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر گلکسی S10 5G و گلکسی S20 اولترا به‌کار گرفته شدند. با این‌حال تولیدکننده کره‌ای برای اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 اولترا از سیستم فوکوس خودکار لیزری ساده استفاده کرد و دریافت که چنین تغییری بر تجربه کاربران تاثیر منفی نمی‌گذارد. بنابراین استفاده از حسگر TOF از دستور کار خارج شد و گلکسی S21 اولترا با سیستم فوکوس خودکار لیزری در دسترس مشتریان قرار گرفت. در سال آینده نیز پرچم‌داران سری گلکسی S22 با همین سامانه روانه بازار خواهند شد.

به گفته دست‌اندرکاران به‌دنبال اقدام اپل مبنی بر به‌کارگیری حسگر TOF در گوشی‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس شرکت سامسونگ نیز به استفاده مجدد از این سنسور فکر کرد. با این‌حال غول کره‌ای پس از بررسی موضوع و ارزیابی بازخوردهای مصرف‌کنندگان (کاربران از کارآیی سیستم فوکوس خودکار لیزری به اندازه کافی رضایت داشتند) از به‌کارگیری سنسور TOF صرفنظر کرد. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ تصمیم گرفته تا کماکان از پیکره‌بندی ساده‌تر استفاده کند.

این تصمیم کسب‌وکار واحد Samsung LSI را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این شرکت چند ماه قبل از نخستین سنسور TOF خود با نام Vizion 33D رونمایی کرد. این واحد انتظار داشت تا با سفارشات فراوانی برای سنسورهای خود مواجه شود؛ موضوعی که یقینا افزایش میزان فروش این واحد را به‌دنبال داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ها اکنون سنسورهای TOF تولید شده در اختیار شرکت‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون قرار خواهند گرفت.

سونی کمپانی پیشرو بازار در این عرصه محسوب می‌شود. این تولیدکننده ژاپنی سنسورهای موردنیاز آی‌فون‌ها و آی‌پدهای شرکت اپل و چندین مشتری دیگر را تامین می‌کند. با حذف سفارشات مربوط به چندین میلیون سنسور برای پرچم‌داران آینده سری گلکسی S یقینا Samsung LSI برای به چالش کشیدن سیطره سونی بر بازار لحظات دشواری را پیش رو خواهد داشت.

یک سنسور TOF همانند دوربین سه‌بعدی قادر به سنجش فواصل سوژه‌ها جهت ایجاد یک نگاشت عمیق است (گلکسی S20 اولترا مجهز به یک سنسور TOF با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل است). در مقابل سیستم فوکوس خودکار لیزری همانند یک پیکسل منفرد بوده و صرفا به فوکوس خودکار کمک خواهد کرد. به هرحال نگاشت عمقی به منظور تفکیک سوژه از پس‌زمینه در تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2 در مورد “سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی S22 خود از سنسور دوربین 3D TOF استفاده نخواهد کرد”

  1. شرکت سونی خودش دوربیناش در حد سامسونگ و اپل قوی نیست بعد چجوری میگن برتری داره نسبت به بقیه؟؟

  2. دوربین اس 20 و 21 هیچ تفائوتی نداشتن فقط فرم قراریرشون فرق میکرد انگار واسه اس 22 هم برنامه خاصی ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH