اوپو به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در چین تبدیل شد

شرکت Huawei Technologies تا 3 ماهه سوم سال گذشته بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون نه‌تنها در چین؛ بلکه در سراسر جهان به‌شمار می‌رفت. اما از اواسط ماه سپتامبر دسترسی این کمپانی به خطوط تولید شرکت تایوانی سازنده تراشه موسوم به TSMC قطع شد.

فقدان پردازنده‌های اختصاصی های‌سیلیکون موجب شد تا دستگاه‌های هواوی ماهیت منحصربه‌فرد خود را از دست دهند. در دوره 3 ماهه گذشته شرکت اوپو نام خود را به‌عنوان تولیدکننده برتر در بازار چین مطرح کرد.

وبسایت Nikkei Asian Review در گزارش خود با استناد به داده‌های گردآوری شده توسط موسسه IDC چنین ادعایی را مطرح نموده است. در ماه ژانویه سهم اوپو از بازار اسمارت‌فون چین به 23.6 درصد رسید و در ماه فوریه این رقم به 24.8 درصد افزایش یافت. به گفته تحلیل‌گران موسسه IDC اگرچه تا 3 ماهه سوم سال گذشته شرکت هواوی کنترل 40 درصد از بازار اسمارت‌فون چین را در اختیار داشت؛ اما سهم این برند از بازار بومی در پایان 3 ماهه نخست سال جاری به سختی به 10 درصد خواهد رسید.

اوپو عنوان بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در بازار چین را تصاحب کرد

برند اوپو با کسب جایگاه نخست در قلمرو بازار چین چندان بیگانه نیست؛ چرا که این شرکت تا پیش از 3 ماهه سوم سال 2016 بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در بازار چین به‌شمار می‌رفت. سابقه فعالیت کمپانی اوپو به سال 2004 بازمی‌گردد. این شرکت فعالیت خود را با تولید محصولات چندرسانه‌ای آغاز کرد و نخستین اسمارت‌فون اوپو نیز در سال 2008 به بازار عرضه شد. برند اوپو تا سال 2016 به پیشتازی خود در بازار چین ادامه داد؛ اما در ادامه هواوی جایگاه نخست را تصاحب کرد و اوپو نیز رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داد.

در سال 2020 شرکت اوپو به لحاظ تعداد پتنت‌های ثبت شده جایگاه هشتم را در جهان کسب کرد. جدیدترین مدل‌های اسمارت‌فونی اوپو مجهز به برخی ویژگی‌های انقلابی و منحصربه‌فرد هستند. در عین‌حال اوپو صاحب یک شبکه خرده فروشی نسبتا توسعه‌یافته در کشور چین است. این موضوع به کمپانی امکان خواهد داد که تا حد امکان بازار محلی را تحت پوشش قرار دهد. اکنون بسیاری از خریداران از تولیدات هواوی فاصله گرفته و در عوض اسمارت‌فون‌های اوپو را انتخاب می‌کنند.

در حال حاضر عملکرد اوپو در حوزه تنوع‌ کسب‌وکار چندان مطلوب نیست. رقبای این شرکت پیش‌تر در زمینه تولید کامپیوترها، دستگاه‌های پوشیدنی، قطعات موردنیاز خودروها و سایر تجهیزات الکترونیکی تخصص یافته‌اند؛ اما در مقابل اوپو نخستین تلویزیون خود را در ماه نوامبر سال گذشته معرفی کرد. شرکت ال‌جی اخیرا از بازار اسمارت‌فون به‌طور کامل کناره‌گیری کرد؛ بنابراین اوپو نیز بایستی یک بستر فعالیتی جایگزین و قابل اعتماد را برای خود شناسایی نماید.

2 در مورد “اوپو به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در چین تبدیل شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH