آمار ترابرد سیمکارت

مقایسه هزینه 10 دقیقه تماس از اپراتورهای مختلف

سه اپراتور برتر تلفن همراه ایران یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل، تعرفه‌های متفاوتی برای برقراری تماس تلفنی دارند که در این مطلب نگاهی اجمالی به آن‌ها خواهیم داشت.

در کشور ما بیش از 99 درصد مردم از سیمکارت‌های همراه اول، ایرانسل یا رایتل برای ارتباطات صوتی و متنی در بستر مخابرات استفاده می‌کنند. هر کدام از این اپراتورها شرایط و تعرفه‌های خاصی را برای مشترکان خود تدارک دیده‌اند و سرویس‌های متنوعی را ارایه می‌دهند.

در خصوص تماس تلفنی نیز شرایط به همین شکل است، تماس تلفنی محبوب‌ترین خدمت مورد استفاده مشترکان محسوب می‌شود و معمولا بیشترین هزینه قبض تلفن همراه نیز به آن اختصاص پیدا می‌کند، اما هر اپراتور تعرفه‌های متفاوتی برای برقراری تماس تلفنی دارد.

تعرفه تماس تلفنی برای سیمکارت‌های اعتباری و دائمی متفاوت است. در ادامه تعرفه‌های سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در شرایط یکسان را مقایسه خواهیم کرد.

تعرفه‌های مکالمه همراه اول

با استفاده از سیمکارت دائمی همراه اول، تماس درون شبکه، برون شبکه و به خط ثابت هزینه یکسانی دارد، همراه اول به ازای هر دقیقه مکالمه از خط دائمی خود مبلغ 59.9 تومان دریافت می‌کند. البته معیار تماس تلفنی بر اساس ثانیه است ولی ما برای رند شدن اعداد از معیار دقیقه استفاده می‌کنیم.

تعرفه تماس تلفنی از خط اعتباری همراه اول به خطوط دیگر نیز دقیقه‌ای 89.9 تومان در نظر گرفته شده است.

تعرفه‌های مکالمه ایرانسل

ایرانسل تا چندی پیش تعرفه‌های متفاوتی نسبت به همراه اول داشت اما این تعرفه‌ها در سال‌های جاری برابر شده و به این ترتیب تفاوتی میان تعرفه‌های تماس با سیمکارت همراه اول و ایرانسل وجود ندارد.

در ایرانسل نیز تماس از سیمکارت‌های دائمی به ازای هر دقیقه 59.9 تومان و تماس از خط اعتباری به ازای هر دقیقه 89.9 تومان هزینه دارد.

تعرفه‌های مکالمه رایتل

اما رایتل که پوشش منطقه‌ای بسیار کمتری نسبت به همراه اول و ایرانسل دارد، با کاهش نسبی تعرفه‌ها به دنبال جذب مشترکان است. در خطوط رایتل تماس درون شبکه‌ای رایگان است، یعنی اگر شما با خط دائمی یا اعتباری رایتل با یک خط رایتل دیگر تماس بگیرید، مکالمه شما هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

اما تماس‌های برون شبکه یعنی تماس از خط رایتل به خطوط اپراتورهای دیگر، با سیمکارت دائمی رایتل دقیقه‌ای 55.5 تومان و با سیمکارت اعتباری رایتل دقیقه‌ای 88.8 تومان هزینه دارد.

هزینه تماس به مدت 10 دقیقه از اپراتورهای مختلف:
همراه اول
ایرانسل
رایتل
تماس از خط دائمی
599 تومان
599 تومان
555 تومان
تماس از خط اعتباری
899 تومان
899 تومان
888 تومان

3 در مورد “مقایسه هزینه 10 دقیقه تماس از اپراتورهای مختلف”

  1. من هرسه تاشو دارم و هرجور حساب میکنم هزینه اش بیشتر از اینا در میاد ماهی ۳۰۰ تومن فقط واسه یکی از خطام شارژ میگیرم

    2
    3
    1. رایتل وقتی اومد به خاطر تماس تصویری که داشت درآمدزایی داشت وقتی این امکان برداشته شد به دلیل اینکه اون زمان فقط در تهران و چند شهر سرویس داشت و به اصطلاح آنتن داشت به مرز ورشکستگی رسید و در نهایت با قراردادی مشترک از آنتن همراه اول استفاده می کنه و در حال حاضر چون سرویس خوبی نداره (چه نت چه پوشش و چه کیفیت مکالمه) مجبوره پایین ترین نرخ رو داشته باشه که به سرنوشت تالیا دچار نشه.

      2
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH