آغاز تزریق مرحله سوم بالینی واکسن ایرانی کرونا بر روی 20 هزار نفر

سومین مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی کوو ایران برکت به طور رسمی آغاز شد.

واکسن ایرانی کوو ایران برکت به سومین مرحله آزمایش بالینی رسیده و قرار است در این مرحله، بیست هزار نفر دو دوز از این واکسن را تزریق کنند. این واکسن توسط شرکت شفافارمد زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام تولید شده و اولین واکس ایرانی کرونا لقب می‌گیرد که به مرحله سوم کارآزمایی بالینی می‌رسد.

در این مرحله افراد شناخته شده‌ای همچون دکتر مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جزو داوطلبان دریافت این واکسن هستند.

حامد حسینی، رییس گروه مطالعات بالینی واکسن کرونا در این خصوص اعلام کرد: تاکنون 280 نفر داوطلب در مرحله اول واکسینه شده‌اند که 30 درصد این افراد دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند. مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت همزمان در 6 شهر تهران، کرج، بوشهر، اصفهان، شیراز و مشهد آغاز شده که 11 هزار و 500 نفر در تهران و کرج و دیگر داوطلبان از شهرهای دیگر این واکسن را تزریق خواهند کرد.

اما در هفته گذشته و ابتدای هفته جاری حواشی عجیبی در خصوص تزریق عمومی واکسن کرونا پیش آمد که موجب سردرگمی بسیاری از هموطنان شد. هفته گذشته روزنامه همشهری در خبری اعلام کرد که ثبت نام از افراد بالای 60 سال به جهت تزریق واکسن کرونا آغاز شده و این افراد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت می‌توانند واکسن دریافت کنند. این خبر روز گذشته توسط وزیر بهداشت تکذیب شد، سعید نمکی در این خصوص گفت: هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده و مردم به پایگاه‌های سلامت مراجعه نکنند.

این خبر در حالی توسط وزیر بهداشت تکذیب شد که در خبر روزنامه همشهری آمده بود که حتی افراد زیادی برای دریافت واکسن کرونا به پایگاه‌های سلامت مراجعه و صف‌های طولانی برای این امر تشکیل شده‌ است، حتی در برخی مواقع کدملی و سابقه بیمار نیز ثبت شده است.

ستاد ملی مبارزه با کرونا در تکذیب این خبر اعلام کرد: واکسیناسیون عمومی از اواخر تیر و مرداد آغاز می‌شود، قرار است سامانه‌ای به این منظور ایجاد شود تا از مراجعه حضوری و ایجاد صف در پایگاه‌ها جلوگیری شود.

3 در مورد “آغاز تزریق مرحله سوم بالینی واکسن ایرانی کرونا بر روی 20 هزار نفر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH