همه چیز درباره کیف پول دیجی‌پی

آیا تابه‌حال از کیف پول دیجی‌پی استفاده کرده‌اید؟ می‌دانید با کیف پول دیجی‌پی چه کارهایی می‌شود انجام داد؟ استفاده از این کیف پول خیلی شبیه استفاده از کارت بانکی و حتا در نگاهی ملموس‌تر شبیه به کیف پول‌های سنتی و غیردیجیتال است؛ شما می‌توانید با آن خرید کنید، قبض و آبونمان پرداخت کنید، به خیریه‌های مورد نظرتان کمک کنید، شارژ تلفن و بسته اینترنتی بخرید و به کیف‌های پول دیگران پول واریز کنید. اما تفاوت‌هایی هم با کارت بانکی و روش‌های قدیمی‌تر انتقال وجه دارد، که مهم‌ترین آن سطح امنیت بالاتر، سرعت و سادگی استفاده است. در این نوشته می‌خواهیم صفر تا صد کیف پول دیجی‌پی را برای‌تان تشریح کنیم.

کیف پول دیجی‌پی چیست و چه‌گونه آن را فعال کنم؟

کیف پول دیجی‌پی یکی از بخش‌های سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی و یک «برنامه پرداخت موبایلی» است. شما با شارژ یا افزودن اعتبار به این کیف پول، به سادگی می‌توانید پرداخت‌های اینترنتی و الکترونیکی را با سرعت و میزان خطای کم‌تر انجام دهید.

برای استفاده از این کیف پول، ابتدا باید اپلیکیشن دیجی‌پی را از استورهای معتبر دانلود و نصب کنید. با ورود به این اپلیکیشن، قسمت «کیف پول دیجی‌پی» را می‌بینید. با کلیک روی «افزودن موجودی»، می‌توانید کیف پول خود را از ۱۰هزار تومان تا حداکثر یک‌میلیون تومان در هر روز شارژ کنید. حالا درست مثل این است که یک‌میلیون تومان در کیف پول سنتی خود داشته باشید!

پرداخت با کیف پول دیجی‌پی نیازی به اطلاعات بانکی و رمز پویا ندارد! به همین دلیل، هم امنیت بالایی به همراه دارد و هم فعالیت‌های مالی روزمره شما را در حد کلیک کردن یک کلید، آسان و سریع می‌کند.

اگر ازکیف پول دیجی‌پی در اپلیکیشن دیجی‌کالا استفاده می‌کنید، باید ابتدا این کیف پول را در دیجی‌کالا فعال کنید. مسیر فعال کردن، کیف پول دیجی‌پی در این ویدئو آموزش داده شده است.

قدم‌به‌قدم با کیف پول دیجی‌پی

حالا که کیف پول را روی گوشی هوشمند خود دارید، و آن را شارژ هم کرده‌اید، می‌توانید پرداخت‌های اینترنتی و الکترونیکی را به‌راحتی انجام بدهید، می‌توانید با آن خرید کنید، برای دیگران پول واریز کنید، شارژ و بسته اینترنتی بخرید، قبض‌های خودتان را پرداخت کنید و ده‌ها خدمت دیگر که یکی‌یکی به آن‌ها می‌پردازیم:

استفاده از کیف پول دیجی‌پی چگونه است؟

در اپلیکیشن دیجی‌پی برای استفاده پرداخت‌هایی که از کیف پول انجام می‌شود، نیازی نیست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید و رمز پویا بگیرید؛ بلکه فقط با انتخاب گزینه «کیف پول» از روش‌های پرداخت، در عرض چند ثانیه و با امنیت بالا و اطمینان صددرصدی، پرداخت را انجام می‌دهید.

نکته جالب توجه اینکه شما وقتی می‌خواهید با کارت بانکی، بسته اینترنتی بخرید، هر بار باید مبلغی به‌عنوان «کارمزد بانک» هم پرداخت کنید. اما با استفاده از کیف پول دیجی‌پی برای خرید بسته اینترنتی یا سایر خریدها، دیگر مبلغی با عنوان کارمزد بانکی از حساب شما کم نمی‌شود!

شما با پولی که در کیف پول دیجی‌پی دارید، و با استفاده از خدمات اپلیکیشن دیجی‌پی، می‌توانید شارژ سیم‌کارت و بسته‌های اینترنتی را به‌آسانی بخرید؛ کرایه تاکسی، عوارض جاده‌ای و هزینه طرح ترافیک را بپردازید، حتی بیمه‌های مختلف بخرید.

علاوه بر همه این‌ها، از وب‌سایت‌های مختلفی مثل دیجی‌کالا، دیجی‌پی، شبکه اجتماعی پاتوق، مایکت و… هم می‌توانید خرید کنید. البته به‌زودی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی به این فهرست اضافه خواهند شد.

آیا می‌توانم از کیف پول خودم به کیف پول دیگران انتقال وجه هم بدهم؟

بله! علاوه بر خرید اینترنتی، می‌توانید از کیف پول خودتان به کیف پول دیگران، انتقال وجه انجام دهید. البته در حال حاضر سقف انتقال وجه بین کیف‌های پول دیجی‌پی روزی ۵۰هزار تومان است، اما این سقف انتقال وجه در آینده افزایش پیدا می‌کند.

حالا این سؤال پیش می‌آید آیا می‌توانم در طول یک روز از کیف پول خودم، برای چند کیف پول مختلف پول واریز کنم؟ یا می‌توانم از کیف پول خودم، برای یک کیف پول دیگری چند بار پول واریز کنم؟ انتقال وجه از یک کیف به کیف‌های دیگر، محدودیت تعداد ندارد، اما سقف انتقال وجه در روز فعلا ۵۰هزار تومان است؛ یعنی شما در طول یک بیست‌وچهار ساعت، نمی‌توانید بیشتر از ۵۰هزار تومان از کیف پول خودتان انتقال وجه بدهید.

آیا می‌توانم از کیف پول خودم برای کارت بانکی دیگران پولی واریز کنم؟

در حال حاضر امکان واریز وجه از کیف پول دیجی‌پی به کارت بانکی دیگران وجود ندارد، اما می‌توانید با استفاده از امکان کش‌اوت (Cash-out) یا «برداشت وجه از کیف پول»، پول را از کیف پول به کارت بانکی خودتان منتقل کنید.

امنیت کیف پول دیجی‌پی چه‌گونه تامین می‌شود؟

در یک نگاه کلی می‌توان گفت امنیت پرداخت از طریق کیف پول دیجی‌پی از کارت‌های بانکی بیشتر است! چرا؟ چون برای هر بار خرید از این کیف پول، لازم نیست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید! خرید با کیف پول دیجی‌پی امنیت زیادی دارد و خطری متوجه اطلاعات بانکی و مالی شما نخواهد کرد.

کیف پول دیجی‌پی برخلاف کیف پول‌های سنتی یا حتی کارت‌های بانکی، گم نمی‌شود و فقط در صورت سرقت یا مفقود شدن موبایل است که کسی به جز شما به این کیف پول دست‌رسی پیدا کند. در این حالت هم شما می‌توانید بلافاصله پس از مفقود شدن موضوع را به دیجی‌پی اطلاع دهید و حساب کاربری خود را مسدود کنید.

نکته آخر این‌که کیف پول دیجی‌پی تاریخ انقضا ندارد؛ یعنی نیازی به تمدید اعتبار آن ندارید. مادامی که اپلیکیشن دیجی‌پی را روی گوشی خود دارید، کیف پول هم در اختیارتان است. هر زمان هم اپلیکیشن دیجی‌پی را دوباره نصب کنید، یا حتا گوشی هوشمندتان را عوض کنید، با واردکردن شماره موبایل قبلی خود، بازهم به کیف پول دیجی‌پی خودتان دست‌رسی خواهید داشت.

پس همین امروز اپلیکیشن دیجی‌پی را از استورهای معتبر دانلود و نصب کنید، کیف پول دیجی‌پی خود را فعال کنید و از کارهای زیادی که در چند ثانیه و بدون وارد کردن اطلاعات بانکی یا دریافت رمز پویا، یا پرداخت کارمزدهای بانکی می‌توانید انجام دهید، شگفت‌زده شوید!

2 در مورد “همه چیز درباره کیف پول دیجی‌پی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH