راهنمایی برای تمام ویندوز فونی‌ها

WindowsPhone8.1

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا به شما آموزش بدهیم که چگونه سیستم نوین و منحصربه‌فرد کورتانا را بر روی دستگاه خود راه‌اندازی و اجرا کنید و بتوانید از امکانات آن بر روی دستگاه ویندوز فونی خود استفاده نمایید.

در نخستین گام باید بدانید که برای راه‌اندازی کورتانا، لازم است که آخرین نسخه ویندوز فون را در اختیار داشته باشید. به همین دلیل نیز برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی یا تبلت خود به ویندوز فون 8.1 اقدام کنید و بعد به فکر اجرای گام‌های این مقاله باشید.

مرحله اول: فعال‌سازی کورتانا

برای راه‌اندازی و فعال کردن این سیستم به سه روش مختلف می‌توانید اقدام نمایید: در نخستین روش، به‌سادگی می‌توانید بر روی گزینه سرچ در گوشی خود کلیک کنید و در پنجره گشوده شده، دکمه دستیار صوتی را فشار دهید تا کورتانا بر روی سیستم شما فعال شود. دومین راه برای فعال‌سازی کورتانا، به استفاده از منوی برنامه‌ها و باز کردن گزینه کورتانا (که به‌عنوان یک گزینه مجزا تعریف ‌شده است) بازمی‌گردد. گزینه سوم نیز دسترسی به کورتانا از طریق دسترسی سریع از صفحه اصلی گوشی یا تبلت است که البته باید پیش از آن، یک نسخه میانبر از کورتانا بر روی گوشی شما تعریف‌شده باشد.

مرحله دوم: موارد موردعلاقه خود را به کورتانا معرفی کنید

کورتانا مانند هر سیستم جستجوی صوتی دیگری می‌تواند تنها در مواقعی که با آن سخن می‌گویید به کار گرفته شود ولی تفاوت عمده آن با بسیاری از سیستم‌های جستجوی صوتی در این است که کورتانا در طول زمان می‌تواند به علایق شما پی ببرد که این امر با رصد نمودن سابقه جستجوی شما در این سامانه ممکن خواهد بود. ولی پیشنهاد ما این است که حتی پای را از این نیز فراتر نهاده و پیش از شروع کار، خود شما علایق شخصیتان را به کورتانا معرفی کنید.

پس از ورود به برنامه می‌توانید از گوشه بالا سمت راست صفحه گزینه‌ای که به شکل سه خط است را انتخاب کنید. پس‌ازآن دفترچه ویژه کورتانا گشوده خواهد شد و می‌تواند اطلاعات اولیه‌ای مانند ورزش موردعلاقه، تیم موردعلاقه، اطلاعات ترافیکی، آدرس و محل خانه یا محل کار و غیره را به ثبت برسانید تا کورتانا بدون نیاز به ارزیابی شما، بدون اتلاف وقت برای مواردی که به آن معرفی کرده‌اید اطلاعات موردنیاز را تحلیل و استخراج نماید.

cortana

مرحله سوم: کورتانا را شخصی‌سازی کنید

کورتانا از جنبه‌های مختلفی قابلیت شخصی‌سازی شد را دارد. شما می‌توانید کورتانا را بر اساس سیستم موردعلاقه خود نام‌گذاری کنید و هرگاه که خواستید، کورتانای خود را با نام موردعلاقه خود صدا بزنید. همچنین می‌توانید به کورتانا اجازه دسترسی به اطلاعات دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی را نیز بدهید تا بتواند بر اساس علایق گروهی شما نیز برای شما اطلاعات مفیدی را از شبه اینترنت استخراج نماید.

تمامی امکانات یادشده در بخش دفترچه کورتانا یا هان Cortana Notebook، قابل‌دسترسی خواهد بود. در این دفترچه خواهید توانست در بخش ستینگ، نام کورتانا را تعیین کنید. برای این کار باید تیک مقابل گزینه Have Cortana call me by my name را فعال‌سازید و پس‌ازآن در بخش Set my name، نام موردنظر خود را برای کورتانا تعیین نمایید.

جتی می‌توانید پس ‌از انجام یک جستجو از گزینه‌ ویژه‌ای استفاده کنید که update me on this news topic نام دارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، می‌تواند به کورتانا مجوز فعالیت خودکار درباره جستجوی اعمال‌شده را بدهد تا کورتانا در طول زمانی که با آن کار نمی‌کنید به اطلاعات دست‌اول درباره موضوع موردعلاقه شما دست بیابد.

همچنین در بخش دفترچه، امکان افزودن کورتانا به استارت منو را خواهید داشت و نوتیفیکیشن‌های مربوط به کورتانا نیز به‌صورت خودکار بر روی سیستم شما پدیدار خواهند شد.

مرحله چهارم: تنظیم ریمایندر برای کورتانا

یکی از برترین مزایا کورتانا را می‌توان ایجاد سیستم یادآوری برای فرد یا موقعیت مکانی خاص دانست. با کمک این ابزار خواهید توانست که به کورتانا تنظیماتی را ارائه کنید که هنگامی‌که با شخصی خاص در حال صحبت هستید موضعی را به شما یادآوری کند و یا وقتی‌که به محل خاصی رسیدید، به شما یادآوری موضوعی مهم را انجام بدهد. برای نمونه می‌خواهید دفعه بعدی که برادر خود را دیدی از او یک ابزار خاص را قرض بگیرید، برای انجام این کار مشکلی برای شما وجود دارد و آن‌هم تعیین نشده بودن زمان مشخصی برای دیدار با برادرتان است، به کمک کورتانا این مشکل برای شما حل خواهد شد. نمونه دیگر این امر را می‌توان برای خرید وسایل خاص دانست، برای نمونه می‌خواهید دفعه بعدی که به محله خاصی رفتید برای خرید یک ابزار خاص اقدام کنید، به‌این‌ترتیب در هنگامی‌که کورتانا از طریق جی‌پی‌اس شما زا رسیدنتان به آن محل خبردار شد می‌توانید با پیام یادآوری و آلارم مربوطه روبرو شوید.

کورتانا در نوع خود یکی از برترین سیستم‌های ممکن برای جستجوی صوتی خواهد بود و می‌تواند ارزش ویندوز فون شما را به سطحی بالاتر از پیش ارتقا دهد. جالب است بدانید که نام این سیستم جستجوی صوتی، رد حقیقت زا یک بازی کامپیوتری انحصاری کنسول اکس باکس 360 مایکروسافت گرفته شده است. در بازی یادشده، کورتانا یک سیستم هوش مصنوعی ویژه بود که در تمامی بازی به یاری شما می‌شتافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH