سونی به اتخاذ رویکرد انحصارطلبانه برای انتشار بازی‌های پلی‌استیشن متهم شد!

چنان‌چه مایل به خریداری بازی برای کامپیوترهای شخصی باشید؛ در این‌صورت روش‌های متعددی پیش روی شما قرار دارند. بسیاری از خرده فروشی‌های فیزیکی بازی‌های مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار می‌دهند. بعلاوه گیمرها به ویترین‌های دیجیتالی متنوعی نیز دسترسی دارند. این موضوع موجب ایجاد یک فضای کاملا رقابتی شده است؛ در حالی‌که فروش بازی‌ها روی یک پلتفرم بعضا جذابیت بیش‌تری دارد. 

به همین دلیل اکنون شرکت سونی با شکایتی مواجه شده که در آن ادعا می‌شود غول ژاپنی به شکلی غیرقانونی رویکردی انحصارطلبانه را در خصوص پلی‌استیشن استور در پیش گرفته است. بر اساس اعلام وکلا، شرکت سونی در سال 2019 خریداری کدهای دانلود متفرقه توسط گیمرهای پلی‌استیشن را غیرممکن نموده است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این کدها توسط خرده فروشی‌های متفرقه نظیر GameStop و آمازون به فروش می‌رفت. کاربران می‌توانستند این کدها را از خرده فروشی‌ها خریداری نموده و آن‌ها را در کنسول پلی‌استیشن خود وارد کنند. در ادامه آن‌ها قادر به دانلود بازی بودند. با این‌حال از آنجا که سونی چنین قابلیتی را از کار انداخته است؛ لذا کلیه بازی‌های دیجیتالی پلی‌استیشن صرفا از طریق فروشگاه پلی‌استیشن استور قابل خریداری هستند. به گفته حقوق‌دانان این وضعیت موجب اجرای سیاست قیمت‌گذاری فوق رقابتی از جانب سونی شده است.

بر اساس اعلام دادخواست حقوقی، انحصارطلبی سونی به این کمپانی امکان می‌دهد تا برای بازی‌های دیجیتالی پلی‌استیشن مبالغ فرارقابتی را دریافت نماید. این ارقام نسبت به همتایان فیزیکی فعال در بازار خرده فروشی رقابتی به میزان قابل‌توجهی گران‌تر هستند. این ارقام در مقایسه با خرده فروشی‌های دیجیتالی رقیب نیز گران‌تر هستند. سونی هنوز در این رابطه هیچ توضیحی ارائه نداده و کیفیت واکنش این شرکت نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

3 در مورد “سونی به اتخاذ رویکرد انحصارطلبانه برای انتشار بازی‌های پلی‌استیشن متهم شد!”

  1. سونی خیلی قوی بوده و هست و این انحصار رو همیشه داشته از بازیای انحصاری گرفته تا فروش محصولاتش.
    و این بد نیست همین باعث پیشرفتش شده

  2. سونی همیشه همین بوده . بازیاش انحصاری حالا هم که کلا خریداشم انحصاری کرده. بنظر من که مال خودشه و حقشو داره. مگه اینکه این حق رو فروخته باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH