شیائومی می CC10 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 عرضه خواهد شد

امروز یک شخص خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که سری آینده شیائومی می CC10 مجهز به آخرین تراشه شبه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 870 است. بعلاوه این هندست مجهز به یک نمایشگر انعطاف‌پذیر خواهد بود.

این شخص خبرچین پیشتر به ظرفیت باتری مورد استفاده در هندست مذکور اشاره کرده بود. به گفته وی باتری گوشی از ظرفیت 4360 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. در حال حاضر این موارد تنها جزئیات اعلام شده پیرامون سری آینده اسمارت‌فون‌های شیائومی به‌شمار می‌روند.

همان‌طور که احتمالا به‌خاطر دارید؛ برندهای شیائومی و Meitu پیش‌تر در سال 2019 یک توافق‌نامه همکاری را امضاء کردند. بر این اساس شیائومی مدیریت کسب‌وکار اسمارت‌فونی Meitu را در دست گرفته است. در فاصله کوتاهی پس از این توافق کمپانی چینی از سری می CC9 رونمایی کرد. در عین‌حال شیائومی می CC9 پرو نخستین اسمارت‌فونی بود که با دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی به مرحله تولید انبوه رسید. در کنار این 2 مدل کمپانی شیائومی از نسخه سفارشی دیگری با نام CC9 Meitu رونمایی کرد.

شایان به ذکر است که امسال برند Meitu مجددا کنترل کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های خود را در دست گرفته است. بر اساس گزارشات شرکت شیائومی تولید اسمارت‌فون‌های سری CC را تعلیق نموده است؛ اما اکنون تقریبا 1 سال است که شاهد انتشار اطلاعات مختلفی پیرامون مدل‌های آینده سری می CC10 هستیم. پیش‌تر در ژوئن سال 2020 گزارش شد که شیائومی می CC10 مجهز به یک لنز تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی 120 برابری خواهد بود. مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر تصاویری از کیس‌های محافظ هندست منتشر شد و ظاهر واقعی گجت را به معرض نمایش گذاشت. بعلاوه برخی افراد جاسوس به تصاویر محرمانه گوشی دست پیدا کردند.

پردازنده مورد استفاده در اسمارت‌فون شیائومی می CC10

اطلاعات لو رفته امروز نشان می‌دهند که شیائومی می CC10 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 870 خواهد بود. این تراشه یک مدل شبه پرچم‌دار به‌شمار می‌رود. اما پیش‌تر هندستی با نام احتمالی می CC10 پرو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. بنابراین می‌توان حدس زد که تولیدکننده چینی در ابتدا قصد داشته این مدل ارزان‌تر را با تراشه‌ای قدیمی‌تر به بازار عرضه نماید. در این راستا بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود میان این 2 مدل اقدامی بسیار جالب‌‌توجه به‌نظر می‌رسد.

تراشه اسنپ‌دراگون 870 5G ساخت کوالکام مجهز به 1 هسته پرسرعت Prime Core با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، 3 هسته ARM Cortex-A77 با کارآیی بالا و فرکانس 2.42 دلار و 4 هسته کم‌مصرف کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. مقایسه این پیکره‌بندی با تراشه قدیمی‌تر اسنپ‌دراگون 865 پلاس از افزایش 100 مگاهرتزی فرکانس Prime Core و ارتقاء اندک فرکانس پردازشی GPU حکایت دارد.

همچنین این تراشه مجهز به مودم یکپارچه اسنپ‌دراگون X55 5G کوالکام بوده و از امواج 5G با فرکانس زیر 5 گیگاهرتز، شبکه‌های موج میلی‌متری و باندهای فرکانس جهانی 5G با حداکثر سرعت دانلود 7.5 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 650 خواهد بود. در تراشه جدید فرکانس این پردازنده اندکی افزایش یافته و به 670 مگاهرتز رسیده است.

2 در مورد “شیائومی می CC10 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH