روحانی دستور داد: تمام مراکز استخراج ارز دیجیتال تا پایان شهریور غیرفعال شوند

حسن روحانی، رییس جمهور کشور در جلسه دیروز هیات دولت دستور داد برای رفع مشکل تامین برق، تمامی مراکز استخراج ارز دیجیتال تا پایان شهریور غیرفعال شوند.

در چند روز اخیر، قطعی‌های مکرر برق در سراسر کشور مشکلات متعددی را ایجاد کرده است، این قطعی ریشه در چندین مشکل برای تامین برق دارد که یکی از آن‌ها استخراج ارز دیجیتال در کشور است.

حال رییس جمهور با توجه به قانون ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در شرایط بحرانی، به جهت عبور از بحران پیک مصرف انرژی دستور داد تا تمامی مراکز استخراج ارز دیجیتال غیرفعال شوند.

طبق قانون تامین برق مراکز استخراج ارز دیجیتال، حداقل زمان خاموشی کامل مزارع 300 ساعت است که با دستور فعلی روحانی، این زمان به حدود 120 روز افزایش پیدا کرد، همچنین در دوران دارای محدودیت که حدودا 112 روز از سال است، بهای هر کیلووات ساعت برق با ضریب 2 محاسبه می‌شود.

رییس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: از امروز تا پایان شهریور فعالیت‌ تمامی مراکز استخراج رمزارز باید تعطیل شود، بنابراین از امروز هرکس در این حوزه کار می‌کند، غیرمجاز است، حتی فعالیت آن‌هایی که مجوز داشتند تا پایان شهریور غیرمجاز خواهد بود.

به گفته روحانی، مشکل کشور استخراج مجاز نیست، زیرا استخراج مجاز حدود 300 مگاوات برق مصرف می‌کند، اما براساس برآوردهای صورت گرفته، استخراج غیرقانونی حدود 2 هزار مگاوات برق را به خود اختصاص داده و باعث افزایش فشار به شبکه شده است.

این دستور در شرایطی صادر شد که به نظر می‌رسد تاثیر خاصی در فشار وارد شده به شبکه نداشته باشد، دولت، مجلس و وزارت نیرو تاکید دارند که مشکل اصلی استخراج غیرمجاز است، طبیعتا افراد سودجو با دستور رییس جمهور فعالیت خود را متوقف نخواهند کرد و از فشار وارده به شبکه توزیع برق کم نخواهد شد.

برخی از نمایندگان مجلس پیشتر اعلام کرده بودند که حدود 700 مگاوات برق به دلیل استخراج غیرمجاز رمزارزها مصرف می‌شود که برابر با یک درصد مصرف برق کشور است، از طرفی امید علوی، نایب رییس کمیسیون بلاک چین سازمان نصر کشور به تازگی اشاره کرده که کل مصرف ماینرها در داخل کشور نیم درصد از کل شبکه برق است و آمارهای ارائه شده از طرف وزارت نیرو صحیح نیست.

به این ترتیب نمی‌توان با جدیت اعلام کرد که غیرفعال شدن مراکز ماینینگ کمکی به کاهش قطعی در کشور خواهد داشت یا خیر.

2 در مورد “روحانی دستور داد: تمام مراکز استخراج ارز دیجیتال تا پایان شهریور غیرفعال شوند”

  1. خب چرا قبل از قطع شدنا اینکارو نکردین؟
    ادم نمیدونه به اینا چی بگه
    اینقدر بد بینمون کردن که حتی وقتی کار خوبی میکنن باورشون نمیکنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH