گروه هکری انانیموس از چهره واقعی ایلان ماسک پرده برداشت!

انانیموس به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های هکتیویست دنیا تلاش کرد چهره واقعی ایلان ماسک را برملا کند. به عقیده Anonymous آقای ماسک ثروتمندی خودشیفته است.

از جمله دلایل محبوب شدن ایلان ماسک، ساخت اتومبیل‌های الکتریکی در شرکت تسلا و راکت‌های فضایی دارای توانایی بازگشت به زمین بعد از ارسال در شرکت اسپیس ایکس‌، بوده است. وقتی او به حمایت از رمز ارزها مخصوصا بیت کوین پرداخت، این محبوبیت افزایش پیدا کرد. اما ماه پشت ابر نماند و با گذر زمان، مردم بیشتر با چهره واقعی او آشنا شدند. اگرچه نمی‌توان از دستاوردهای ایلان ماسک برای دنیا چشم‌پوشی کرد، اما ورای این موفقیت‌ها، حقایقی وجود دارند که انانیموس تلاش کرد آن‌ها را برملا کند. البته این حقایق پنهان نبوده و تا قبل از انتشار ویدیوی اخیر گروه هکری Anonymous نیز برای بسیاری محرز شده بودند

در یک ویدیوی سه دقیقه‌ای، گروه هکری انانیموس تلاش کرد چهره واقعی ایلان ماسک را به دنیا نشان بدهد. خودشیفتگی، بی‌توجه بودن نسبت به زندگی مردم عادی مخصوصا کارمندان و کارگران شرکت‌های تحت اختیار خود، کسب درآمدی باورنکردنی از محل دریافت یارانه‌های دولتی، و تلاش به منظور متمرکز کردن بیت کوین بعد از توقف پشتیبانی از آن برای جلوگیری از قطع یارانه دولتی، از جمله صحبت‌های انانیموس در ارتباط با ایلان ماسک بوده‌اند.

ایلان ماسک آرزوهای بزرگ انسان‌ها را هدف قرار داد

استفاده از اتومبیل‌های الکتریکی خودران و سفر به فضا از جمله آرزوهای انسان‌ها بوده‌اند. با تلاش‌های ایلان ماسک آن‌ها تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شده‌اند. با این حال انانیموس عقیده دارد تلاش ایلان ماسک برای نجات دادن دنیا، نه به خاطر نگرانی بابت جامعه بشری، بلکه به خاطر تشنگی قدرت و برتری جستن نسبت به بقیه با کمک به آن‌ها بوده است. این گروه هکری، مدیر عامل Tesla و SpaceX را ثروتمندی خودشیفته و تشنه جلب توجه خطاب کرد.

ایلان ماسک خود را پادشاه مریخ خطاب می‌کند، اما طبق ویدیو، فقط مرگ در انتظار انسان‌هایی است که توسط اسپیس ایکس به فضا فرستاده خواهند شد. به طور واضح، برخلاف آن چه ادعا می‌شود، در آینده‌ای نزدیک امکان سفر به سیاره همسایه زمین برای انسان‌های عادی میسر نیست. از نظر Anonymous، دلیل چشم بستن طرفداران Elon Musk روی این واقعیات تلخ، متمرکز شدن روی تاثیرات (احتمالی) مثبت پروژه‌های وی روی زندگی‌های آن‌ها و جذاب بودن ایده‌هایش بوده است.

جالب است بدانید اگرچه آقای ماسک بوق و کرنای زیادی درباره دستاوردهایش در صنعت خودروسازی و هوافضا راه انداخته است، اما او دیگر در این زمینه‌ها یکه‌تاز نیست و استارتاپ‌هایی با ایده‌هایی خلاقانه‌تر نیز طی سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند. البته مدیران عامل آن‌ها به دنبال جلب توجه نبوده و توئیتر را با توئیت بمباران نکرده‌اند!

از نظر انانیموس ایلان ماسک نسبت به کارگران بی‌توجه است

از دیدگاه انانیموس، بیشتر از بقیه انسان‌های دنیا، کارمندان و کارگران مشغول به کار در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس نسبت به بی‌توجهی ایلان ماسک درباره جامعه بشری و صرفا ادعا درباره آن، آگاهی پیدا کرده‌اند؛ آن‌ها سال‌ها است در شرایطی غیر قابل تحمل کار می‌کنند. بر اساس مقاله‌ای در وب سایت observer فشار زیاد روی نیروهای کار از جمله دلایل سودآوری زیاد تسلا بوده است. نیروهای کار این خودروساز ادعا می‌کنند ایلان ماسک برای دستیابی به اعداد و ارقامی حیرت‌آور در ارتباط با میزان درآمد شرکت، از فدا کردن ایمنی و سلامتی آن‌ها دریغ نمی‌کند!

بر اساس مقاله‌ای دیگر در مجله تایمز، داخل کارخانه‌های ساخت باتری‌های اتومبیل‌های برقی Tesla که خارج از ایالات متحده آمریکا و اغلب در کشورهای دارای نیروی کار ارزان قرار دارند، کودکانی با سن کم تحت شرایطی نامناسب کار می‌کنند. جالب است بدانید با وجود ادعاهای ایلان ماسک نسبت به نگرانی برای محیط زیست، که به مخالفت با بیت کوین نیز منجر شده است، گروه هکری انانیموس عقیده دارد این کارخانه‌های ساخت باتری به شدت به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند.

بخش عمده درآمد تسلا از یارانه‌های دولتی است

دیگر برای عموم مردم، منبع اصلی درآمدزایی شرکت تسلا پوشیده نیست؛  پول کسب شده توسط این شرکت از محل واریز یارانه‌های دولتی، حتی از مبالغ به دست آمده از فروش اتومبیل‌های برقی نیز بیشتر بوده است. در هر صورت، دولت ایالات متحده آمریکا مایل است هر چه زودتر، سوخت پاک را با انرژی‌های فسیلی در خودروهای سواری جایگزین کند، به همین دلیل با مبالغی زیاد در حال حمایت از ایده‌های تسلا است. البته برخلاف تصور، این ایده‌ها همه از مغز ایلان ماسک ریشه نمی‌گیرند، چرا که او موسس تسلا نیست. این فرد سال‌ها قبل، کمپانی نام برده را از مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ خرید، افرادی که به عقیده گروه انانیموس باهوش‌تر از ایلان ماسک به شمار می‌روند!

آقای مارک تارپنینگ چند ماه قبل، در یک مصاحبه با وب سایت cnbc گفت ایلان ماسک یکی از سرمایه گذاران و نه یکی از بنیان‌گذاران آن بوده است. البته او از ابتدا حامی شرکت بود دستاوردهای خوبی نیز در ادامه داشت، اما هرگز موسس آن نبوده است. آقای ابرهارد از این که ایلان ماسک خود را موسس تسلا خطاب می‌کند، ابراز تعجب می‌کند.

در ادامه‌ی ویدیو گفته شد بعد از خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا و فقط نگه داشتن آن برای دو ماه، در مقایسه با سال‌ها فروش اتومبیل الکتریکی سود بیشتری نصیب این شرکت شد. مشکل اینجاست که این سرمایه گذاری با استفاده از پول یارانه دولتی انجام شد. اگرچه ایلان ماسک سود سرشاری از بیت کوین به دست آورد، اما اکنون ناچار است با آن مخالفت کند. به عقیده انانیموس دلیل قطع حمایت از بیت کوین توسط ایلان ماسک و بهانه کردن مصرف برق بالای آن، جلوگیری از قطع یارانه دولتی بوده است.

به عقیده گروه هکر انانیموس مبحث مصرف برق ماینرهای بیت کوین پیچیده است و نباید بر اساس ظواهر درباره آن قضاوت کرد. تحلیل درست آن نیازمند داشتن درکی درست نسبت به چگونگی کار شبکه‌های برق، هدر رفت انرژی اضافی توسط شرکت‌های برق و استفاده ماینرهای بیت کوین از این انرژی‌ها است. اگرچه ایلان ماسک نسبت به این واقعیات آگاهی دارد و خود تا مدتی قبل، بر ناچیز بودن مصرف برق ماینرهای بیت کوین (در مقایسه با هدر رفت انرژی در بخش‌های دیگر) تاکید می‌کرد، اما وقتی منبع اصلی درآمد تسلا (یارانه دولتی) در معرض خطر قرار گرفت، درباره‌ چنین واقعیاتی اظهار بی‌اطلاعی کرد!

به عقیده انانیموس ایلان ماسک می‌خواهد بیت کوین را متمرکز کند

چند هفته قبل، ایلان ماسک پشت درهای بسته با بزرگترین ماینرهای بیت کوین در آمریکای شمالی جلسه داشت. در نهایت آن‌ها تصمیم گرفتند «شورای استخراج بیت کوین» (Bitcoin Mining Council) را تاسیس کنند. نه تنها انانیموس، بلکه کل دنیای رمز ارزها به خاطر برگزاری جلسه به دور از چشم خبرنگاران، از پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد؛ ممکن است تلاش ایلان ماسک برای ایجاد چنین شورایی، متمرکز کردن این صنعت و گرفتن آن تحت کنترل خود بوده باشد.

انانیموس در قسمتی دیگری مدعی شد توئیت‌ها و میم‌های ایلان ماسک سبب شده زندگی بی‌شمار هولدر خرد با خاک یکسان شود. این افراد به امید کسب سود و بهبود زندگی خود، وارد دنیای رمز ارزها شده بودند. البته انانیموس در صحبت‌هایش به ضرورت پذیرش ریسک ورود به دنیای رمز ارزها اشاره کرد، اما به طور واضح، ایلان ماسک نسبت به افراد عادی جوامع (با سطح درآمد متوسط رو به پایین) بی‌توجه است و نابود شدن زندگی آن‌ها برایش اهمیتی ندارد.

این گروه هکری معتقد به دود شدن سرمایه مردم به خاطر کج‌خلقی‌های دومین فرد ثروتمند دنیا است؛ او داخل عمارت‌های چند میلیون دلاری خود، به ارسال توئیت و سخره گرفتن افرادی عادی سرمایه گذار در رمز ارزها ادامه می‌دهد.

2 در مورد “گروه هکری انانیموس از چهره واقعی ایلان ماسک پرده برداشت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH