AMD پردازنده‌های Ryzen 7000 و کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 را اواخر سال آینده معرفی می‌کند

AMD در Computex 2021 زیاد صحبت کرد، اما به Zen 4 و RDNA 3 اشاره‌ای نکرد. معماری‌هایی که به ترتیب قلب تپنده پردازنده‌های Ryzen 7000 و کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 هستند. شایعه جدید حاکی از آن است که AMD این دو خط‌ تولید را برای اواخر سال آینده معرفی می‌کند و همزمان عرضه می‌شوند.

این شایعه از طرف افشاگر معروف Broly_X1 در توییتر منتشر شده‌ است که وی سه نکته اصلی از صحبت‌های AMD برای Computex 2021 را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرده است. آنها گفته‌اند که هر دو خط تولید در سه ماهه چهارم سال 2022 راه‌اندازی می‌شوند و اگرچه ممکن است در یک روز عرضه نشوند، اما در همان بازه‌ زمانی زمان عرضه می‌شوند.

این شایعه همچنین حاکی از آن است که AMD در اواخر امسال طرح مهندسی RDNA 3 برای سری جدید کارت‌های Radeon را نهایی خواهد کرد؛ این بدان‌معنی است که آن‌ها معماری نهایی را برای تولید ارسال می‌کنند.

این جدول‌ زمانی با نقشه راه افشاشده از AMD که از چندماه گذشته در حال انجام است و نشان می‌دهد که تراشه‌های Ryzen 7000 – با نام رمز رافائل – از معماری Zen 4 استفاده خواهند‌‌‌ کرد، همخوانی دارد. این معماری به‌روز شده مبتنی بر روند تولید 5 نانومتری است که باید به AMD اجازه دهد عملکرد بیشتری را در بسته کوچکتری که انرژی کمتری مصرف می‌کند، قرار دهد.

اگر‌چه معماری ساخت پردازنده‌های نسل آینده این‌شرکت 5 نانومتری خواهند بود اما چند تراشه به خودی خود کوچکتر نخواهد بود!
اطلاعات منتشر شده از ماه مه گفته می‌شود که AMD در سوکت AM5 آینده (ساخته شده برای تراشه‌های Ryzen 7000) از اندازه 40 میلی‌متر در 40 میلی‌متر استفاده می‌کند که در سوکت AM4 هم استفاده شده است.

همچنین، شایعه شده‌ است که تراشه‌های Ryzen 7000 از حافظه دوکاناله DDR5 و PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کنند؛ اگرچه هنوز بحث بر سر ادامه استفاده AMD از PCIe 4.0 وجود دارد.

 

2 در مورد “AMD پردازنده‌های Ryzen 7000 و کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 را اواخر سال آینده معرفی می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH