فناوری شارژ 200 واتی شیائومی در کاهش ظرفیت باتری گوشی تاثیر چشمگیری نخواهد داشت

کمپانی شیائومی اخیرا در یک جلسه پرسش و پاسخ پیرامون فناوری شارژ 200 واتی اخیرا معرفی شده خود شرکت کرد و به سوالات مطرح شده در خصوص ایمنی فناوری شارژ فوق سریع برای باتری‌ها پاسخ داد.

شیائومی با انتشار تعدادی اسلاید به جزئیات روش تخلیه دمای دستگاه حین انجام شارژ 200 واتی و تاثیرات احتمالی شارژ فوق سریع بر عملکرد باتری اشاره کرد. بر اساس برآورد کمپانی در این‌حالت پس از اجرای 800 سیکل شارژ میزان ظرفیت باتری احتمالا در حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت. چنان‌چه باتری گوشی خود را هر روزه به‌طور کامل شارژ نمایید؛ در این‌صورت 800 سیکل شارژ طی مدت پیش از 2 سال انجام خواهد شد. در صورت طولانی‌تر شدن فواصل زمانی شارژ گوشی، مدت مورد اشاره حتی افزایش نیز پیدا خواهد کرد.

با انجام محاسبات سریع ریاضی روی باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی (مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا) مشخص می‌شود که پس از انجام 800 سیکل شارژ با فناوری 200 واتی شیائومی، ظرفیت باتری از رقم 5000 میلی‌آمپرساعت سابق به 4000 میلی‌آمپرساعت تقلیل خواهد یافت. شیائومی اعلام کرده که مقامات چینی خواهان کاهش حداکثر 40 درصدی ظرفیت باتری پس از تنها 400 سیکل شارژ هستند و عملکرد کمپانی بسیار برتر از این معیار ارزیابی می‌شود.

با این‌حال بایستی به یک واقعیت دیگر در زندگی نیز اذعان کرد. مهم نیست که شما باتری گجت خود را تا چه اندازه آهسته شارژ می‌کنید؛ چرا که در هر صورت پس از انجام 800 سیکل شارژ میزان ظرفیت باتری کاهش خواهد یافت. گرما بزرگ‌ترین عامل تخریب باتری به‌شمار می‌رود. بنابراین صرفنظر از اتصال گوشی به یک شارژر 5 واتی برای مدت 5 ساعت یا استفاده از یک شارژر 200 واتی برای مدت 10 دقیقه، میزان دمای باتری در روند کاهش ظرفیت آن بیش‌ترین میزان تاثیرگذاری را خواهد داشت. تمامی باتری‌ها پس از سال‌ها استفاده ظرفیت مفید خود را از دست می‌دهند. بنابراین با توجه به سرعت بسیار بالای فناوری شارژ شیائومی، ارقام اعلام شده توسط کمپانی چینی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسند.

2 در مورد “فناوری شارژ 200 واتی شیائومی در کاهش ظرفیت باتری گوشی تاثیر چشمگیری نخواهد داشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH