معرفی تمامی روش‌های انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان

در این مطلب تمامی روش‌های بانکی و غیربانکی برای افزایش سقف انتقال پول یا انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان را معرفی خواهیم کرد.


پیش از هر چیز برای انتقال وجه با گوشی بهتر است مقاله بهترین برنامه بانک ما را بخوانید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم به صورت روزانه با آن مواجه هستند، محدودیت مقدار انتقال وجه بین کارت یا حساب بانکی است، در حال حاضر چندین سامانه برای انتقال پول مانند شتاب، پایا و ساتنا وجود دارد که هر کدام قوانین مشخصی دارند و برای کارهای مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براساس قوانین بانکی سقف انتقال وجه از طریق هر سامانه شامل محدودیت‌هایی می‌شود، دلیل این محدودیت، مبارزه با پول‌شویی و فساد‌های بانکی اعلام شده، اما مردم نیز برای نقل و انتقال وجه بیش از 10 یا 15 میلیون تومان با این محدودیت‌ها مواجه خواهند شد.

قوانین مربوط به سقف انتقال وجه بارها از طریق بانک مرکزی تغییر یافته، یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق، تورم، افزایش قیمت‌ها و تغییر سقف انتقال وجه در خرید اجناس مختلف است، تا چندی پیش حتی برای خرید لوازم خانگی هزینه‌های کمتر از 10 میلیون تومان کفایت می‌کرد، اما حالا برای بسیاری از خرید و فروش‌ها یا انتقال وجه مبلغ بیش از 10 میلیون تومان مورد نیاز است.

بسیاری از مردم اطلاعات کاملی در خصوص سقف انتقال وجه و شیوه انتقال وجه با سامانه‌‌های پایا و ساتنا را ندارند و برای انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان با مشکل مواجه می‌شوند. به طور کلی پنج روش متداول برای انتقال وجه وجود دارد، این روش‌ها شامل استفاده از اپلیکیشن‌های پرداختی، استفاده از موبایل بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌های ATM و مراجعه به بانک برای انتقال وجه از طریق شعب می‌شود.

انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی راحت‌ترین مسیر برای واریز وجه محسوب می‌شود که البته بیشترین محدودیت را در انتقال وجه دارد. استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک شیوه‌های مشابهی است که برای اکثر بانک‌ها قوانین برابری دارند، برای استفاده از اینترنت بانک یا موبایل بانک در ابتدا باید به شعبه افتتاح حساب خود در بانک مورد نظر رفته و این دو سامانه را فعال نمایید.

استفاده از دستگاه‌های ATM یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های انتقال وجه غیرحضوری است، در این روش برای هر بار انتقال وجه لازم است به دستگاه خودپرداز بانکی مراجعه کنید، البته دقت داشته باشید که سقف انتقال وجه در خودپرداز‌های عمومی در بیرون بانک کمتر از خودپردازهای درون بانک است. برای انتقال وجه‌های بسیار بالا نیز باید به شعب بانک مراجعه کنید و از طریق روش سنتی پر کردن فرم انتقال وجه یا دریافت توکن، مبلغ مورد نظر را انتقال دهید.

در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در خصوص روش‌های انتقال وجه و شیوه انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان از طریق سامانه‌های شتاب، پایا و ساتنا و محدودیت سقف انتقال وجه با استفاده از روش‌های مختلف صحبت کنیم، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

سامانه شتاب (انتقال کارت به کارت)

متداول‌ترین روش انتقال وجه که با لقب کارت‌به‌کارت مشهور است، در سامانه شتاب صورت می‌گیرد. در این روش نیازی به دانستن شماره شبا گیرنده وجه نیست و تنها با داشتن شماره کارت افراد می‌توان برای آن‌ها وجه واریز کرد.

انتقال وجه از طریق سامانه شتاب محدودیت‌هایی دارد، از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک می‌توان تا سقف 10 میلیون تومان انتقال وجه انجام داد، اما انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی و مالی تا سقف سه میلیون تومان امکان‌پذیر است.

نکته قابل توجه آن است که برخی از بانک‌ها محدودیت بیشتری بر روی حساب مشترکان خود قرار داده‌اند و با اپلیکیشن‌های پرداختی تنها می‌توان تا سقف یک میلیون تومان انتقال وجه انجام داد، همچنین برای برخی بانک‌ها سقف انتقال وجه با اینترنت بانک یا موبایل بانک تا سه میلیون تومان است.

انتقال وجه از طریق شتاب با مراجعه حضوری به شعب بانک نیز تا سقف 15 میلیون تومان قابل انجام است.

سامانه پایا

پایا یا سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی، یک شبکه تبادل اطلاعات بانکی است که اجازه می‌دهد تمامی تبادلات بانکی میان بانک و مشتریان به صورت الکترونیکی پیگیری شود. سامانه پایا به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دستور پرداخت‌های متعدد را از جانب بانک مبدا دریافت، پردازش و به بانک مقصد ارسال کند. همچنین بانک‌ها می‌توانند پرداخت‌های مشتریان را به صورت تکی یا انبوه در سامانه پایا ارسال کنند.

عمده عملکرد سامانه پایا مربوط به برداشت مستقیم یا واریز مستقیم است، در برداشت مستقیم مشتری به بانک این اجازه را می‌دهد که با تایید دیگر حساب‌ها، در مدت زمان معینی مبلغی را از حساب دیگر افراد برداشته و به حساب خود واریز کند، اینکار برای دریافت اجاره بها، دریافت اقساط کالا، دریافت شهریه، حق عضویت ماهانه و مواردی از این دست کاربرد دارد.

در روش واریز مستقیم نیز شما اجازه می‌دهید تا در مدت زمان معین، پولی از حساب شما به حساب یک فرد دیگر انتقال پیدا کند، این سامانه برای پرداخت حقوق از طرف کارفرما، پرداخت اجاره بها از طرف مستاجر، پرداخت سود سهام و مواردی از این دست کاربرد دارد.

رُند استارتاپ‌های مالی پولیتو

البته شما می‌توانید از طریق پایا، انتقال وجه غیر انبوه نیز انجام دهید، از طریق پایا می‌توان از یک ریال تا حداکثر 50 میلیون تومان را انتقال داد. انتقال پول از طریق پایا محدودیت زمانی دارد، یعنی انتقال وجه تنها در ساعت‌های 4 صبح، 11 صبح و 16 عصر روزهای غیرتعطیل صورت می‌گیرد، به این ترتیب اگر شما در ساعت 13 ظهر روز غیرتعطیل مبلغی را با پایا انتقال دهید، مبلغ در ساعت 16 عصر منتقل خواهد شد، اما اگر در ساعت 13 روز تعطیل مبلغ منتقل شود، وجه ساعت 4 صبح اولین روز غیر تعطیل آتی به حساب فرد مورد نظر انتقال می‌یابد.

شما از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک و مراجعه حضوری می‌توانید از طریق سامانه پایا انتقال وجه انجام دهید.

سامانه ساتنا

ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) تا حد زیادی به پایا شباهت دارد، اما قوانین ساتنا برای انتقال مبالغ بالا مناسب‌تر است. ساتنا جایگزین کاملی برای چک‌های رمزدار بین‌بانکی است.

انتقال وجه بر اساس ساتنا در بازه 8 صبح تا 16 روزهای کاری و 8 صبح تا 13 روزهای پنجشنبه به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و زمان تاخیر آن حداکثر 20 دقیقه است. البته مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد، در غیر این‌صورت انتقال بانکی تا پایان روز در صف انتظار برای تامین نقدینگی قرار گرفته و در صورت عدم تامین نقدینگی حساب مبدا، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شوند.

انقضاء کارت بانک

با استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک و از طریق سامانه ساتنا می‌توانید حداقل 15 میلیون تومان و حداکثر 99 میلیون تومان را انتقال دهید. اگر می‌خواهید مبلغ بیشتری را انتقال دهید باید به شعب بانک مبدا مراجعه کنید، سقف انتقال وجه ساتنا با مراجعه حضوری 999 میلیون تومان خواهد بود، نکته قابل توجه آن است که کارمزد انتقال وجه از طریق ساتنا صفر ریال است.

نکته بسیار مهم در این مطلب آن است که سقف حداکثر انتقال وجه در پایا و ساتنا برای مشترکین بر اساس قوانین بانکی تعیین می‌شود، مواردی که گفته شد، قانون کلی نظام بانکی کشور در خصوص انتقال وجه بر اساس پایا و ساتنا بود اما هر بانک برای مشتریان خود محدودیت‌هایی را قرار می‌دهد، اگر سقف انتقال وجه برای شما پایین‌تر از میزان گفته شده است، باید به شعب بانک مراجعه کرده و درخواست دهید تا سقف انتقال وجه حساب شما افزایش پیدا کند.

با مراجعه به پایگان اینترنتی بانک یا موسسه مالی مورد نظر می‌توانید از محدودیت‌های روزانه انتقال وجه در شعبه، موبایل بانک، اینترنت بانک و دستگاه‌های ATM باخبر شوید.

نکته دیگر آن است که قوانین بانکی در بازه‌های زمانی مختلف دچار تحول می‌شود؛ بنابراین تمامی موارد گفته شده مربوط به تاریخ 1400/03/23 بوده و ممکن است قوانین در آینده تغییر کنند.

انتقال وجه بیش از 10 میلیون با گوشی 

راحت‌ترین گزینه برای انتقال وجه، استفاده از گوشی موبایل و اپلیکیشن‌های بانکی است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا به مقایسه اپلیکیشن‌های بانکی برای انتقال وجه با مبلغ بالا بپردازیم. در جدول زیر ۸ اپلیکیشن بانکی و سقف انتقال وجه آن‌ها نوشته شده تا راحت‌تر بتوانید بهترین بانک برای انتقال وجه را انتخاب کنید.

نام بانک
سقف کارت به کارت
پایا
ساتنا
شهر
10 میلیون تومان خطا در سامانه 100 میلیون تومان
اقتصاد نوین
10 میلیون تومان 100 میلیون تومان 50 میلیون تومان
آینده
10 میلیون تومان ندارد (همراه کارت) ندارد (همراه کارت)
سامان
10 میلیون تومان 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان
سپه
10 میلیون تومان نیاز به دریافت مجوز نیاز به دریافت مجوز
پاسارگاد
10 میلیون تومان 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان
صادرات
10 میلیون تومان 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان
تجارت
10 میلیون تومان 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان

 

انتقال وجه غیربانکی

اما به جز استفاده از سامانه‌ها و خدمات بانکی نیز راه‌هایی بار انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

واریز اعتبار: یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای افزایش سقف انتقال وجه انجام دهید، استفاده از بخش واریز اعتبار اپلیکیشن‌های پرداختی و مالی است، در این خصوص باید اپلیکیشن‌هایی را پیدا کنید که قابلیت انتقال واریز اعتبار بیش از 10 میلیون تومان را دارند.

در این روش می‌توانید مقدار وجه مورد نیاز را به کیف پول حساب اپلیکیشن پرداختی خود اضافه کنید، سپس آن اعتبار را به کیف پول همان اپلیکیشن پرداختی برای فرد مورد نظر ارسال کنید. در نهایت گیرنده اعتبار می‌تواند مقدار وجه موجود در کیف پول خود را برداشت و به حساب بانکی خود منتقل کند.

پرداخت وجه با استفاده از ارزهای دیجیتال: یکی دیگر از روش‌های موجود برای انتقال وجه بدون محدودیت، واریز ارز دیجیتال به کیف پول رمزارز طرف مقابل است، در این روش می‌توانید معادل مبلغ مورد نیاز، بیت کوین یا دیگر رمزارزها را بدون محدودیت به کیف پول ارز دیجیتال فرد مورد نظر واریز کنید، در این روش تنها زحمت فروش ارزهای دیجیتال بر عهده فرد مقابل خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم تا تمام روش‌های انتقال وجه بیش از 10 میلیون و به طور کلی انتقال وجه با مبلغ بالا را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم. اگر شما نیز راه دیگری برای این‌کار سراغ دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

20 در مورد “معرفی تمامی روش‌های انتقال وجه بیش از 10 میلیون تومان”

  1. میلادزارعی

    سلام سقف کارت به کارت آپ من 5 تومن هست الان چطوری به 10 تومن تغییرش بدم تنظیمات آپ رو باید تغییر بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    4
    0
    1. مهرداد نادری دره شوری

      سلام آپ من روزانه پیش از پنج میلیون تومان انتقال نمی‌کند میشه طریقه فعال سازی اش برم بفرستید

  2. س وقت بخیر خواستم بدونم از یک کارت میشه در یک روز ۱۰ تومن از همراه بانک انتقال بدی ۱۰تومن از دستگاه عابر بانک یا اینکه از عابر بانک ۲۰تومن ب شبا طرف بزنی کارتم ملت ممنون میشم راهنمایی کنید

    2
    4
    1. سعید صانعی

      سلام، از اپلیکیشن خود بانک ها میشه تا 100 میلیون تومان رو پایا کرد، نیازی به دو بخش کردن کارت به کارت نیست

      1
      1
  3. قوانین تغییرات زیادی داشتن مثلا بانک سامانه روزانه 10 میلیون بیشتر نمیتونید از طریق کارت و اینترنت بانک بزنید باید حضوری برید تا پایا یا ساتنا بزنن یا اینکه درخواست افزایش سقف بدید که بر اساس گردش حساب انجام میدن درغیراینصورت دور اون بانک رو خط بکشید

    1
    6
  4. سلام
    میخوام از همراه بانک پاسارگاد به حساب دیگهای ۱۸میلیون واریز کنم ولی گزینه ای نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام نمیشه ۱۸ میلیون رو کارت به کارت زد
      یا باید دو بار و از دو حساب مختلف باشه یا در دو روز مختلف
      برای انتقال یکباره باید پایا بزنید که معمولا از طریق اپلیکیشن‌های بانکی نمی‌تونید ولی بعضی اپ‌ها اوکیه

      1
      4
  5. اللن من بخام از بانک صادرات به نلی ۴۰ تومن انتقال بدم از طریق پایا اقدام کنم یا ساتنا اینها تو تمام بانک ها هستن اگر به شعبه مراجعه بکنم میشه ۳۰ تومن انتقال بده برای من به یک شماره حساب یا شماره شبای دیگه

    10
    23
      1. سعید صانعی

        سلام، شناسه رو خالی بزارید، شرح مقصد هم یکی از گزینه‌هاش رو انتخاب کنید، اگر گزینه‌ای نداره مواردی مثل پرداخت بدهی، خرید اینترنتی یا هر موردی که دلیل انتقال وجه‌تون هست رو بنویسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH