اسمارت‌فون‌های بدون پورت شارژ در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد

بسیاری از مردم کماکان اسمارت‌فون‌های خود را از طریق سیم شارژ می‌کنند؛ زیرا گجت‌های آن‌ها از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نکرده و شارژ دستگاه از طریق سیم با سرعت بالاتری انجام می‌شود. اما کاربران دستگاه‌های دارای قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بعضا کماکان به عادت سابق خود ادامه می‌دهند؛ زیرا آن‌ها شارژ باتری از طریق فناوری بی‌سیم را امری زمان‌بر تلقی نموده و مایل به پرداخت هزینه جهت خریداری پایه داک مجزا نیستند. اما چشم‌انداز تحولات در آینده نزدیک به شکلی است که تولیدکنندگان احتمالا مشتریان خود را به استفاده از ایده‌های نوآورانه وادار خواهند کرد.

پیش‌تر شاهد عرضه دستگاه‌هایی بدون کانکتور مخصوص شارژ یا انتقال داده بوده‌ایم. اما این محصولات صرفا نمونه‌های اولیه به‌شمار می‌رفتند و تجربه ناخوشایند اسمارت‌فون میزو Zero نشان داد که کاربران هنوز برای پذیرش چنین اقدامی آمادگی ندارند. اما این موضوع، واقعیت‌ها را تغییر نداده و تولیدکنندگان کماکان به شکلی جدی در صدد عرضه اسمارت‌فون‌های بدون پورت هستند. بر اساس اعلام کمپانی شیائومی در سال آینده شاهد عرضه ورژن‌های تجاری اسمارت‌فون‌های فاقد پورت شارژ به بازار خواهیم بود.

کمپانی چینی معتقد است که فقدان چنین دستگاه‌هایی در بازار به هیچ وجه نتیجه عدم پذیرش این ایده از جانب کاربران نیست؛ بلکه شرایط کنونی از عدم تکامل فناوری شارژ بی‌سیم و نارضایتی بابت سرعت عملکرد آن ناشی شده است. در نتیجه کاربران استفاده از شارژرهای سیمی سنتی را ترجیح می‌دهند. بعلاوه بایستی به این واقعیت نیز اشاره کرد که در حال حاضر تعداد مکان‌های عمومی با امکان شارژ بی‌سیم اسمارت‌فون‌ها بسیار محدود است.

اما با پیشرفت فناوری شارژ بی‌سیم، تولیدکنندگان در زمینه عرضه دستگاه‌هایی با این قابلیت مصمم‌تر می‌شوند. کمپانی شیائومی نیز ادعا می‌کند که استفاده از گجت‌هایی با قابلیت شارژ به‌صورت صرفا بی‌سیم به‌تدریج به پدیده‌ای متداول تبدیل خواهد شد.

اسمارت‌فون آینده شیائومی با فناوری ارتباطی فوق پهن‌باند (UWB) تائیدیه لازم را دریافت کرد: کمپانی چینی احتمالا به‌دنبال عرضه ردیاب‌هایی مشابه اپل AirTag است

یک خبرچین مشهور با نام مستعار Digital Chat Station پیش‌تر اطلاعاتی را پیرامون محصولات جدید شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر کرد. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که وزارت صنعت و اطلاعات چین گواهینامه مربوط به تبلت و اسمارت‌فون پیشرفته آینده شیائومی را صادر نموده است. بر اساس اسناد منتشر شده این اسمارت‌فون موفق به دریافت گواهینامه RF شده و از ماژول UWB بهره خواهد برد. فناوری مذکور نخستین بار در اسمارت‌فون‌های آی‌فون 11 اپل و سامسونگ گلکسی نوت 20 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر یکی از مشخصه‌های گجت‌های پرچم‌دار به‌شمار می‌رود. این فناوری امکان انتقال داده با سرعت بالا، مصرف انرژی پایین و بدون تداخل سیگنال‌ها را فراهم می‌کند. بعلاوه فناوری UWB در اکوسیستم اینترنت اشیاء نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های ردیاب جستجوگر ساخت شرکت‌های اپل و سامسونگ نیز به منظور موقعیت‌یابی دقیق‌تر مشخصا از این فناوری بهره می‌گیرند.

در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از اسمارت‌فون‌ها مجهز به ماژول UWB در بازار قابل دسترس هستند. کمپانی شیائومی ضمن معرفی محصولات جدید احتمالا از ابزار ردیاب اختصاصی خود جهت یافتن اشیاء مفقود شده رونمایی خواهد کرد. از سوی دیگر تبلت می پد 5 نیز ظاهرا تائیدیه رادیویی را دریافت کرده است. بدین‌ترتیب دستگاه با اسم رمز M2105K81C به یکی از جدیدترین تبلت‌های شرکت شیائومی با قابلیت اتصال به شبکه 5G تبدیل خواهد شد. پیش‌تر گزارش شد که مدل پایه این تبلت با محوریت پلتفرم Dimensity 1200 شرکت مدیاتک تولید شده و ورژن پرو نیز احتمالا از تراشه اسنپ‌دراگون 870 ساخت کوالکام بهره‌برداری خواهد کرد. با این‌حال پیرامون مدل‌ها و شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های مورد استفاده هنوز هیچ‌گونه اطلاعات موثقی در دست نیست.

2 در مورد “اسمارت‌فون‌های بدون پورت شارژ در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH