تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون سرگرم تست تراشه اسنپ‌دراگون 888 پرو هستند

پیش‌تر و در ماه دسامبر کمپانی کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون 888 رونمایی کرد. اکنون این تراشه به محبوب‌ترین پردازنده پرچم‌دار در جهان تبدیل شده است. با این‌حال فرآیند ارتقاء این تراشه در دست اجرا است. مدتی نه‌چندان قبل یک نیمه‌هادی جدید کوالکام با شناسه SM8450 و اسم رمز Waipio در فضای اینترنت رویت شد.

این تراشه توجه تعداد زیادی از دست‌اندرکاران صنعتی و کاربران آنلاین را به سوی خود جلب کرد. بر اساس گزارشات این تراشه به‌عنوان جانشین اسنپ‌دراگون 888 عرضه خواهد شد. برخی گزارشات نشان می‌دهند که این تراشه در 6 ماهه دوم سال جاری روانه بازار می‌شود.

چند روز پیش یک خبرچین مشهور با شناسه DCS@ در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرد که چندین تولیدکننده چینی نمونه اولیه تراشه SM8450 را در اختیار دارند. بعلاوه وی ادعا کرد که تراشه جدید احتمالا با عملکردی کمی سریع‌تر از مدل سال گذشته عرضه خواهد شد. بر اساس گزارشات پیشین، تراشه SM8450 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد شد.

این تراشه از هسته‌های پردازشی کایرو 780 مبتنی بر فناوری ARM Cortex v9، پردازنده گرافیکی آدرنو 730 و ISP (پردازنده سیگنال تصویر) Spectra 680 بهره می‌گیرد. بعلاوه این نیمه‌هادی از حافظه رم LPDDR5 با پکیج چهار کاناله پشتیبانی نموده و مجهز به بیس‌باند یکپارچه اسنپ‌دراگون X65 5G خواهد بود.

تراشه اسنپ‌دراگون 888 پرو در شرف عرضه به بازار است

علاوه بر این مدتی نه‌چندان قبل دستگاهی موسوم به “Qualcomm Lahaina” به‌همراه یک پلتفرم جدید در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. بررسی فهرست امتیازات بنچمارک نشان می‌دهد که این نیمه‌هادی در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1171 و 3704 را کسب نموده است.

این ارقام با امتیازات کسب شده توسط تراشه اسنپ‌دراگون 888 تفاوت چندانی ندارند. اما فرکانس پردازنده به 3.0 گیگاهرتز افزایش یافته است. فرکانس هسته فوق‌العاده بزرگ کورتکس X1 از 2.84 به 3.0 گیگاهرتز افزایش یافته است. فرکانس سایر هسته‌ها هیچ تغییری نخواهد کرد. بدین‌ترتیب شاهد به‌کارگیری 1 هسته پردازشی فوق‌العاده قدرتمند کورتکس X1 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A78 با کارآیی بالا و سرعت فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌صرف کورتکس A55 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز خواهیم بود. با این‌حال در خصوص فرکانس پردازشی GPU هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست. در حال حاضر امتیازات کسب شده توسط تراشه جدید در مقایسه با ورژن معمولی تراشه اسنپ‌دراگون 888 تفاوت چشمگیری ندارند.

ژائو مینگ؛ مدیرعامل آنر اخیرا در اجلاس فناوری و همکاری‌ کوالکام در سال 2021 شرکت نموده است. وی در حاشیه این مراسم اعلام کرد که سری آنر 50 به‌همراه تراشه اسنپ‌دراگون 778G عرضه خواهد شد. در عین‌حال وی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که آنر مجیک 3 از پیشرفته‌ترین تراشه پرچم‌دار در صنعت اسمارت‌فون استفاده خواهد کرد. گزارشات اولیه نشان می‌دهند که تولیدکنندگان چینی سرگرم تست تراشه اسنپ‌دراگون 888 پرو ساخت کوالکام هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون‌های مجهز به این تراشه احتمالا طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

گزارشات مخابره شده تا به این لحظه نشان می‌دهند که آنر یکی از تولیدکنندگانی است که در صدد عرضه اسمارت‌فون جدیدی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پرو است. ظاهرا آنر نیز همانند شیائومی مایل است تا در زمینه به‌کارگیری تراشه‌های جدید پیشتاز باشد.

2 در مورد “تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون سرگرم تست تراشه اسنپ‌دراگون 888 پرو هستند”

  1. چین و ماچین

    دست تولید کننده های چینی درد نکنه که اگه نبودن ما هنوز داشتیم التماس میکردیم واسه یه گوشی ارزون و شاید همه 1100 دستمون بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH