تحول در دنیای پردازنده‌ها با چیپ جدید Core M شرکت اینتل

intel-m-core

نسل بعدی پردازنده‌های اینتل، مبتنی بر معماری Haswell، تا پایان سال میلادی با نام Broadwell، توسط شرکت اینتل از راه می‌رسد. این معماری جدید، چیپ‌های ۲۲ نانومتری کنونی را به ۱۴ نانومتر می‌رساند. با کاهش مصرف برق و دما، شرکت اینتل، قول افزایش ۳۰ درصدی در کارایی پردازنده‌ مرکزی و گرافیکی را داده است. این به معنی گجت‌هایی نازک‌تر در آینده نزدیک است.

طبق گفته اینتل، چیپ‌های BroadWell، به ۵۰ درصد فضای کمتر داخل دستگاه نیازمند هستند که خبر خوبی برای دوستداران لپ‌تاپ و تبلت است. اما این چیپ Core M طراحی بسیار مناسبی دارد، به نحوی که به راحتی می‌تواند بدون فن کار کند. در واقع اینتل قول ۶۰ درصد دمای کمتر و ۴۵ درصد مصرف برق کمتر را برای این پردازنده به ما داده است.

فضای کمتر برای چیپ، عدم نیاز به فضا برای فن و کاهش شدید مصرف برق، به این معنی است که باطری‌های امروزی می‌توانند حتی کوچک‌تر شوند، مضاف بر اینکه، این تکنولوژی پتانسیل تولید دستگاه‌هایی بسیار باریک، نظیر لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مبتنی بر پردازنده اینتل را فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد Asus Transformer Book Chi، اولین محصولی خواهد بود که از این پردازنده استفاده می‌کند. به همین دلیل است که ایسوس روی نازکترین تبلت خود، که ۷.۳ میلی‌متر ضخامت دارد، بازاریابی می‌کند.

هم اکنون هم شاهد دیوایس‌هایی نظیر مایکروسافت سرفیس پرو ۳ هستیم، ولی فن موجود در این دیوایس‌ها صدای ناهنجاری را ایجاد می‌کند. اما با معرفی این پردازنده جدید اینتل، در نهایت می‌توانیم شاهد تبلت‌هایی به سبکی آی‌پد ایر باشیم، با این تفاوت که از ورژن کامل ویندوز 8.1 (مشابه کامپیوتر‌های شخصی) استفاده می‌کنند و همین‌طور لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت و دمای بسیار کمتر روانه بازار خواهند شد.

3 در مورد “تحول در دنیای پردازنده‌ها با چیپ جدید Core M شرکت اینتل”

    1. علیرضا صادقی

      بله دوست عزیز.سرفیس پرو ۳ شاید در بین دیوایس‌های کنونی بی‌صداترین باشه ولی در یک محل ساکت صدای نویز استاتیکی داره که شنیده میشه ولی با این پردازنده جدید این صدا به کل حذف خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH