جک دورسی به دنبال سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری در زمینه استخراج‌ بیت‌کوین است

‌Blockstream یکی از کمپانی‌های پیشتاز در عرصه توسعه بلاک‌چین به‌شمار رفته و توسط شخصی با نام آدام بک در سال 2014 تاسیس شده است. از سوی دیگر Square Inc یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت همراه مبتنی بر ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود. این شرکت به‌دنبال سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری در کمپانی Blockstream برای توسعه تجهیزات استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی خورشیدی است. این تصمیم نشان می‌دهد که جک دورسی به حمایت پیوسته خود از زیرساخت بلاک‌چین کماکان ادامه خواهد داد.

کریس کوک؛ مدیر ارشد اطلاعاتی در کمپانی Blockstream روز شنبه از آغاز این همکاری خبر داد. وی به تشریح برنامه‌های شرکت برای ایجاد تجهیزات ماینینگ اوپن سورس در یکی از واحدهای عملیاتی Blockstream در ایالات‌متحده پرداخت. وی گفت: “ما با همکاری یکدیگر قصد داریم تا با به اشتراک گذاشتن فاکتورهای اقتصادی پروژه و دانش به‌دست آمده در زمینه استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، زمینه شفافیت افکار عمومی را فراهم کنیم. ما امیدواریم که نهایتا نشان دهیم که استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر چگونه می‌تواند بر فرآیند گذار به سوی انرژی‌های پاک تاثیرگذار باشد.”

این ایده خلاقانه جدید علاوه بر ارائه گزارشات معمول در خصوص وضعیت پروژه دارای مشخصه‌ای موسوم به داشبورد عملکرد عمومی است. کلیه افراد با مراجعه به این قسمت می‌توانند از فاکتورهای آنی مربوط به تجهیزات ماینینگ مطلع شوند.

به‌دنبال اظهارات ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا پیرامون نگرانی‌های شدید زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت‌کوین و تصمیم کمپانی برای توقف فروش خودروهای تسلا با استفاده از تراکنش‌های بیت‌کوین، فرآیند استخراج این ارز دیجیتالی زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته است.

در ماه گذشته مایکل سایلور؛ مدیرعامل موسسه MicroStrategy با آوردن هر 2 طرف مناقشه بر سر میز مذاکره میان ایلان ماسک و جامعه ماینرهای بیت‌کوین به‌نوعی میانجی‌گری کرد. تاسیس شورای صنعتی استخراج بیت‌کوین و متعهد شدن ماینرها به تسریع اجرای اقدامات ثبات‌بخش از جمله نتایج برگزاری این جلسه به‌شمار می‌رفت.

از سوی دیگر Square Inc؛ کمپانی تحت مدیریت جک دورسی نیز تلاش‌های خود برای افزایش گستره استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی را تشدید کرد. وبسایت Coibtelegraph در روز جمعه گزارش داد که جک دورسی به شکلی جدی در تلاش است تا با توسعه یک کیف پول سخت‌افزاری بیت‌کوین زمینه استقلال این رمزارز و استفاده عموم افراد جامعه از آن‌را فراهم نماید. در همین راستا جک دورسی ضمن انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: “در صورت انجام این‌کار، کیف پول در چارچوبی فارغ از طراحی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساخته شده و در دسترس آحاد افراد جامعه قرار می‌گیرد.”

2 در مورد “جک دورسی به دنبال سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری در زمینه استخراج‌ بیت‌کوین است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH