فهرست 10 دستگاه برتر از نظر شفافیت اطلاعات و داده‌ها مشخص شد

رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات اسامی دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌ ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی را اعلام کرد.

باقری اصل در این خصوص گفت: موضوع شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های دستگاه‌های اجرایی، در جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ۱۳ مهرماه سال گذشته به تصویب رسید.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در جلسه بیست و یکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات، نتایج ارزیابی عملکرد ۱۴۰ دستگاه به رییس جمهور و اعضای شورا ارائه شد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص انتشار کامل اطلاعات دستگاه‌ها بر اساس مصوبه شفاف سازی گفت: اسامی ۱۰ دستگاه برتر از نظر شفافیت اطلاعات از بررسی عملکرد ۱۴ شاخص شفافیت در بیش از 140 دستگاه اجرایی مطابق با معیارهای این مصوبه به دست آمده است و روز شنبه هفته آینده لینک کامل گزارش آن در سایت EGOVERMENT.IR در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

باقری در خصوص شاخص‌های مصوبه شفافیت اطلاعات توضیح داد: شاخص‌های شفافیت داده‌های دولتی شامل دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به هزینه‌ها، عملکرد مالی سالانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته، معاملات دولتی، تفاهم‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها، قراردادها و روش انتخاب آنها، دارایی‌های غیرمنقول و اموال امانی (مالی و سرمایه‌ای) و آمار و اطلاعات عملکرد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در همین حال لزوم شفافیت در زمینه تکالیف قانونی و برنامه‌های راهبردی، قوانین، مقررات و پیش نویس مصوبات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، کلیه مجوزهای صادره به همراه فهرست گیرندگان مجوز، برنامه‌های توسعه و راهبردی دستگاه‌ها، فرآیندهای استخدام و تخصیص پست، صورت جلسات شوراها، هیات عامل و هیات مدیره، نشر کلیه اسناد مربوط به سفارش، اجرا و نتایج حاصل از پژوهش، معرفی مدیران دستگاه اجرایی و تولید و در دسترس قرار دادن کلیه اطلاعات قابل استفاده برای کسب وکارها، در این مصوبه تاکید شده است.

باقری تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که داده‌ها، فراداده‌ها و اطلاعات موردنیاز کسب وکارها و شهروندان را در درگاه یکپارچه داده‌های باز کشور Data.Gov.IR در دسترس قرار دهند.

2 در مورد “فهرست 10 دستگاه برتر از نظر شفافیت اطلاعات و داده‌ها مشخص شد”

  1. یعنی چی این امار مسخره خب باید همشونن صددرصد شفاف باشن
    تازه بعد از اینا ارگانهای دیگه ای هم داریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH