واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی شد

نسخه ساخت مشترک ایران و روسیه واکسن کرونا اسپوتنیک با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، آموزش و درمان در البرز رونمایی شد.

نمکی هفته گذشته این وعده را داده بود که در روز پنجم خردادماه 1400، نسخه ایرانی واکسن اسپتنیک رونمایی می‌شود.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در این خصوص اعلام کرد: ایران به ششمین کشوری تبدیل شده که واکسن اسپوتنیک را با انتقال فناوری از روسیه تولید می‌کند، تا پیش از این کشورهایی مانند صربستان، ایتالیا، هند و برزیل با همکاری روسیه، واکسن اسپوتنیک را تولید کرده بودند.

وی در خصوص انتقال دانش فنی تولید واکسن اسپوتنیک گفت: از ابتدای سال چهار شرکت ایرانی به روسیه درخواست داده بودند و شرکت اکتوور به عنوان اولین تولید کننده ایرانی تایید شد. دانش فنی تولید این واکسن از موسسه گامالیا روسیه است و از ابتدای سال محموله بانکی سلولی برای کشت و تولید واکسن تحویل شرکت اکتوور شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص همکاری با طرف روسی اعلام کرد: ورود به فرآیند تولید داروهای ویژه درمان کووید-19 از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری و همزمان با شرکت‌های خارجی و بین‌المللی تولیدکننده این داروها آغاز شد. به این ترتیب ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، توانستیم فرآیند تولید این محصولات را در شرکت اکتوور نهایی کنیم و علاوه بر خودکفایی در تولید، قیمت را به کمتر از یک پانزدهم بهای جهانی، داروهای درمان کووید برسانیم.

گروه اکتوور که وظیفه تولید نسخه تولید داخل واکسن اسپوتنیک را بر عهده دارد، یکی از بزرگترین و معتبرترین مجموعه‌های تولیدی دارو و غذا در ایران و منطقه است. مجموعه داروسازی گروه اکتوور با تولید بیش از 300 محصول دارویی در 15 حوزه درمانی تحت به روزترین استانداردها و مورد تایید سازمان‌های داخلی و بین المللی، با ایجاد خطوط پیشرفته تولید دارو در کشور و تولید بالاترین میزان قرص، کپسول، سرنگ، ویال و آمپول، دارای یکی از بزرگترین مجموعه خطوط تولید دارو در کشور است.

3 در مورد “واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی شد”

  1. پیک پنجم کرونا در حال رسیدن هست اما آقایون فقط در حال رونمایی از واکسن های تولید داخل هستند.
    کی به مردم میرسه؟!

  2. اکثر کشورا هیچ واکسنی تولید نکردن ولی واکسیناسیونشون از 50 درصد گذشته
    یکم عجیبه این قضیه
    یکم نه خیلیییی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH