آشنایی با قابلیت جدید Focus Mode در iOS 15 که بسیاری انتظارش را می‌کشند

همراه با انتشار سیستم عامل جدید iOS 15، شاهد رونمایی از قابلیت جدید و جالب آن در مورد نحوه مدیریت اعلان‌ها در دستگاه‌های اپل خواهیم بود. این قابلیت شاید انتظارات کاربران را برآورده نکند، اما گزینه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. این قابلیت که Focus نامیده می‌شود، به کاربر این امکان را می‌دهد تا حالت‌های خاصی را انتخاب کند که برنامه‌هایی که نمایش داده می‌شوند، اعلان‌های دریافت شده و موارد دیگر را کنترل کند.

به عنوان مثال، فرض کنید در دفتر کار خود مشغول به انجام امورات محوله باشید. به‌سادگی می‌توانید آیفون خود را بر روی حالت Work تنظیم ‌کنید. بعد از انتخاب این حالت، اعلان‌های برنامه‌های رسانه اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر دیگر روی صفحه اسمارت‌فون شما ظاهر نمی‌شوند و اعلان‌های خبرها دیگر تمرکز شما را بر‌هم نمی‌زنند. حالت خواب یا Sleep نیز قادر است همه اعلان‌ها را، به جز موارد خاص مد نظر شما، ساکت نماید.

حالت‌های Focus Mode می‌توانند با توجه به زمان و یا براساس موقعیت مکانی شما از پیش تعیین شوند. ممکن است انتخاب کنید که پیام‌های متنی را در حالت Sleep دریافت نکنید. در این حالت به کسی که می‌خواهد متنی برای شما ارسال کند اطلاع داده خواهد شد که شما در حال حاضر قادر به دریافت پیام نیستید. البته فرستنده پیام با ضربه زدن روی دکمه “به هر حال اطلاع دهید”، می‌تواند اطمینان حاصل کند که پیام مهم وی در هر‌صورت به اطلاع شما خواهد رسید. بنابراین حتی اگر نخواهید که در حالت Sleep پیام متنی دریافت کنید، باز هم فرستنده‌ قادر خواهد بود تحت هر شرایطی پیام‌های مهم را به اطلاع شما برساند.

شرکت اپل خاطر نشان نموده است: “مشتریان می‌توانند با ایجاد Focus سفارشی یا انتخاب حالت‌های پیشنهادی، دستگاه خود را طوری تنظیم کنند که تنها افراد و یا برنامه‌هایی خاص اجازه ارسال اعلان داشته باشند. حالت‌های پیشنهادی Focus بر اساس شرایط کاربران، مانند ساعت‌های کاری و یا زمان خواب آنها تنظیم می‌گردد. لازم به ذکر است که وقتی Focus روی دستگاه Apple یک فرد تنظیم می‌شود، به طور خودکار با سایر دستگاه‌های Apple وی همگام‌سازی خواهد شد.”

اگر این قابلیت، خصوصیات ابزار “Do Not Disturb” را برای شما یادآوری می‌کند، درست حدس زده‌اید. البته ابزار Focus نسخه‌ای کامل‌تر است که به کاربران آیفون کمک می‌کند در هر لحظه و هر مکان خاص روی مسائل مهم و خاص خود تمرکز کنند.

برخی از کاربران آیفون منتظر حالت جدید پرتره برای FaceTime در iOS 15 هستند. همچنین قابلیتی جدید موسوم به SharePlay معرفی خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای ویدئویی را با دیگران از طریق FaceTime تماشا کنند و یا حتی آهنگ‌های Apple Music را با دیگران گوش دهند. سایر تغییراتی که در iOS 15 خواهیم دید شامل اصلاح اپلیکیشن Wallet و همینطور رونمایی از خصوصیت جدید فناوری Ultra Wideband خواهد بود. با استفاده از فناوری Ultra Wideband، کاربران می‌توانند در حالی‌که آیفون خود را در جیب و یا کیف خود قرار داده‌اند، قفل خودرو‌ی خود را باز کرده و حتی آن را روشن کنند.

2 در مورد “آشنایی با قابلیت جدید Focus Mode در iOS 15 که بسیاری انتظارش را می‌کشند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH