چگونه ایرپاد را به کنسول ایکس‌باکس وان متصل کنیم؟

اگر از هندزفری‌های ایرپاد استفاده کرده و می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید آن‌ها را به کنسول ایکس‌باکس وان خود نیز متصل کنید یا خیر؟ آنگاه پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به نحوه اتصال ایرپاد به ایکس باکس وان می‌پردازیم.

آیا اصلا امکان انجام چنین کاری وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش شاید تاحدودی پیچیده باشد. ایرپادها را تقریبا می‌توان به تمامی دستگاه‌های مجهز به بلوتوث متصل کرد، اما اگر بخواهید که به همراه آن‌ها از دستیار صوتی سیری نیز استفاده کنید، آنگاه نیازمند یک دستگاه اپلی خواهید بود.

مشکلی که در رابطه با کنسول‌های ایکس‌باکس وجود دارد این است از نوع بلوتوث موردنیاز جهت اتصال دستگاه‌های صوتی، برخوردار نیستند. با این اوصاف از همان ابتدا و در شرایط عادی، ایکس‌باکس وان شما با هندزفری‌های ایرپاد، سازگاری نخواهد داشت. البته راه‌کاری وجود دارد که از طریق آن می‌توانید با استفاده از ایرپاد خود، با سایر بازی‌بازان صحبت کنید. تا به این لحظه، راه‌کاری جهت لذت بردن از موسیقی بازی‌ها با استفاده از ایرپاد، وجود ندارد. به همین دلیل در این رابطه باید همچنان از سایر سیستم‌های صوتی استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه ایکس‌باکس وان خود را با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) کنترل کنیم؟

نحوه اتصال ایرپاد به ایکس باکس وان

گام اول: اپلیکیشن موبایلی Xbox را دانلود و نصب کنید

اتصال ایرپاد به ایکس باکس وان

با استفاده از اپلیکیشن موبایلی Xbox می‌توانید از طریق آیپد، آیفون و گوشی اندروید خود، حساب کنسول ایکس‌باکس خود را مدیریت کنید. در این اپلیکیشن همچنین امکانات ارتباطی نیز گنجانده شده، پس بنابراین می‌توانید که از این طریق با دوستان خود نیز صحبت کنید.

اپلیکیشن رایگان Xbox را دانلود و سپس با استفاده از حساب مایکروسافت خود، به آن وارد شوید. اگر حساب مایکروسافت نداشته و یا اینکه اطلاعات حساب مایکروسافت فعلی شما شناسایی نمی‌شوند، آنگاه باید گزینه “Add New Account” را برگزینید.

در ادامه با فرایندی مواجه شده که در آن باید در هنگام ظاهر شدن گزینه مربوطه، کنسول خود را اضافه کنید. پیش از این کار نیز باید ایکس‌باکس خود را روشن کرده و سپس وارد حساب خود شده باشید. در هنگام درخواست کردن اپلیکیشن، “Enable” را بر روی کنسول خود انتخاب کرده تا دستگاه را متصل کنید.

گام دوم: جفت کردن ایرپاد با دستگاه موبایلی

گام بعدی این است که ایرپاد خود را با دستگاهی که اپلیکیشن Xbox را بر روی آن نصب کرده‌اید، جفت کنید. با شنیدن صدای تأیید از ایرپاد خود می‌توانید از صحت اتصال، اطمینان حاصل کنید.

گام سوم: روشن کردن ایکس‌باکس و راه‌اندازی و تنظیم گروه

اگر تاکنون کنسول خود را روشن نکرده‌اید، آنگاه این کار را انجام داده و آماده چت کردن با دوستان خود شوید. جهت انجام این کار نیز باید یک چت را بر روی کنسول خود، راه‌اندازی کنید.

گام چهارم: ایجاد یک پارتی با استفاده از اپلیکیشن Xbox

اپلیکیشن موبایلی Xbox را اجرا کرده و سپس آیکون “مردم” را لمس کنید. ایکس‌باکس شما با این بخش همانند قسمت “Social” برخورد خواهد کرد.

پس از انتخاب، در گوشه سمت راست متوجه دو آیکون خواهید شد: یکی هدست و دیگری نیز یک دفترچه یادداشت است. با انتخاب آیکون “هدست” می‌توانید پارتی خود را آغاز کنید. بسته به دستگاه شما، شاید نیاز باشد که جهت دسترسی به میکروفن، اجازه‌هایی را صادر کنید.

حال که پارتی خود را ایجاد کرده‌اید، آنگاه می‌توانید “Add People” را انتخاب کرده و به دنبال دوستان خود بگردید یا اینکه در صورت در اختیار داشتن یک Gamertag، آن را وارد کنید.

اگر هم قصد ایجاد پارتی را ندارید، آنگاه می‌توانید آیکون “دفترچه یادداشت” را لمس کرده و یکی از مخاطبین خود را انتخاب و سپس چت کردن با وی را شروع کنید.

گام پنجم: چت کردن با دوستان

پس از افزودن دوستان به چت خود، ایرپاد شما باید بتواند که نقش میکروفن را ایفا کند. در ادامه می‌توانید نسبت به چت کردن با دوستان، دعوت افراد جدید و یا بازی کردن به‌صورت عادی، اقدام کنید. لازم به ذکر است که بگوییم این روش بر روی بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها همانند Discord نیز کار می‌کند.

این مطلب را نیز بخوانید: با 4 راه‌کار افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان آشنا شوید

چرا ایرپادها با کنسول‌های ایکس‌باکس سری X|S سازگار نیستند؟

اتصال ایرپاد به ایکس باکس وان

با توجه به اینکه کنترلرهای ایکس‌باکس سری X|S از طریق بلوتوث به کنسول وصل می‌شوند، پس شاید با خود بگویید که سایر لوازم بلوتوثی دیگر همانند ایرپاد نیز نباید در زمینه اتصال به کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، مشکلی داشته باشند.

به هر حال همانند ایکس‌باکس وان، کنسول‌های ایکس‌باکس سری X|S نیز نمی‌توانند که از طریق بلوتوث، اتصال صوتی برقرار کنند. لوازم جانبی بلوتوثی مورد استفاده شما باید با استاندارد بی‌سیم مایکروسافت، سازگار بوده یا اینکه دارای آداپتور USB سازگار جهت اتصال به کنسول باشند.

در اینجا نیز همچنان می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Xbox، با دوستان خود چت کنید. مجددا همانند ایکس‌باکس وان نیز باید اپلیکیشن Xbox را دانلود و نصب کرده و سپس ایرپاد خود را با دستگاه موبایلی خود، همگام‌سازی کنید.

روش دوم: استفاده از یک آداپتور بلوتوثی

می‌توانید یک آداپتور بلوتوثی خریداری کرده و آن را به کنترلر ایکس‌باکس خود، متصل کنید. بدین ترتیب قابلیت سازگاری با صدای بلوتوثی به کنترلر اضافه شده و بدین ترتیب می‌توانید اپرپادهای خود را مورد استفاده قرار دهید. شاید این راه‌کار ساده باشد، اما شما را مجبور می‌کند که یک دستگاه دیگر را خریداری کنید. همچنین اتصالی که از این طریق ایجاد می‌شود، همیشه پایدار نیست.

سخن پایانی

اتصال ایرپاد به ایکس باکس وان

در بالا سعی کردیم که دو روش جهت اتصال ایرپاد به کنسول ایکس باکس وان را به شما معرفی کنیم. روش اول قابلیت‌های صوتی چندان زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما روش دوم، بیشتر مفید خواهد بود. احتمال ندارد که مایکروسافت گزینه‌های اتصال بلوتوثی کنسول‌های خود را به این زودی‌های تغییر دهد. به همین دلیل فعلا باید به روش‌های متفرقه بالا، بسنده کنید.

2 در مورد “چگونه ایرپاد را به کنسول ایکس‌باکس وان متصل کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH