استلار چیست؟ نگاهی به رمز ارز XLM یا لومن!

همانطور که می‌دانیم فورک یا شعبه، رویدادی است که در دنیای رمزارزها به وفور اتفاق افتاده است.

در سال 2014 بنیانگذار ارشد ریپل یعنی جد مک کالب، با سایر توسعه دهندگان شبکه ریپل بر سر برخی موضوعات در مورد عملکرد و نحوه کار XRP و شبکه ریپل اختلاف داشت. این اختلاف نظر تا جایی پیش می‌رود که کالیب تصمیم می‌گیرد پروژه ریپل را رها کرده و بر روی شبکه‌ای جدید با قابلیت‌های جدیدتری کار کند. این اتفاق در جولای سال 2014 و با سرمایه اولیه 3 میلیون دلار توسط شرکتی به نام Stripe راه اندازی گردید.

شبکه استلار در واقع نوعی فورک از ریپل محسوب می‌شود. هدف استلار نیز همانند ریپل تسهیل راه حل‌های بانکی در سراسر جهان است. این شبکه در نظر دارد تا راه‌های انتقال پول در دنیا را ساده‌تر کند. واحدهای استلار قابل استخراح نیستند و کل واحدهای آن که حدود 100 میلیارد واحد است، توسط بنیاد استلار از قبل تولید شده و به مرور زمان توزیع می‌شود.

لومن یا XLM چیست؟

رمز ارز شبکه استلار XLM یا لومن نام دارد. در ابتدا و پس از راه اندازی شبکه استلار، رمز ارزها و واحدهای این شبکه نام خاصی نداشته و همگان آن‌را با همان نام شرکت یعنی استلار می‌شناختند. اما با پیشرفت کار و توسعه استلار، نام لومن برای این رمزارز انتخاب شد تا با شبکه و بنیاد آن متفاوت شود.

ICO و عرضه اولیه استلار برای توسعه و راه اندازی شبکه بهترین راهی بود که شرکت بتواند برای توسعه سرمایه مورد نیاز خود را جمع آوری کند. در جریان ICO استلار مبلغ 39 میلیون دلار در قبال ثبت 100 میلیارد لومن جمع آوری شد. پس از این اتفاق صرافی معتبر مارکت بیت کوین اقدام به ثبت و عرضه لومن کرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های شبکه استلار کارمزد بسیار پایین آن و البته سرعت بالای تراکنش در آن است. به گفته توسعه دهندگان این شبکه، کارمزد هر تراکنش در این شبکه تنها 0.0001 دلار بوده و سرعت انجام آن نیز چیزی کمتر از 6 ثانیه است.

قیمت و رشد استلار

استلار یا همان لومن هم اکنون با ارزش بازاری در حدود 6.17 میلیارد دلار در رتبه 21 ام بزرگترین رمزارزهای دنیا قرار دارد. قیمت فعلی لومن چیزی در حدود 0.270 دلار است که اگر قیمت تتر را 25 هزار تومان محاسبه کنیم، چیزی نزدیک به 6700 تومان می‌شود. حجم مبادلات استلار به طور روزانه چیزی نزدیک به 399 میلیون دلار است.

اوج قیمت دلاری استلار از زمان عرضه مبلغ 0.89 دلار و در تاریخ 3 ژانویه سال 2018 ثبت شده است. لومن طی یک سال گذشته نزدیک به 304 درصد رشد قیمتی داشته است. اوج قیمت ریالی لومن نیز مبلغ 20 هزارتومان بوده که در تاریخ 26 اردیبهشت ماه سال 1400 ثبت شده است.

از کجا استلار بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش استلار می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید لومن تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون XLM به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها استلار را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی استلار نیز در آنجا بشوید. پس اگر به استلار، شیبا، فگ، سیف مون یا کیشو علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

 

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

2 در مورد “استلار چیست؟ نگاهی به رمز ارز XLM یا لومن!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH