وان‌پلاس Nord 2 5G به تراشه Dimensity 1200-AI مجهز خواهد شد

پس از شایعات و حواشی اخیر و همچنین پس از انتشار رندرهای متعدد، سرانجام شرکت وان پلاس تأیید کرد که تلفن هوشمند آینده این شرکت که Nord 2 5G نام دارد، از تراشه مدیاتک Dimensity 1200 بهره خواهد برد. این شرکت اذعان نموده است که ویژگی‌های جدیدی نیز مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) را به تراشه به کار رفته در وان‌پلاس Nord 2 5G افزوده است که موجب ارتقای تجربه کاربری در لمس چندگانه خواهد شد.

برای تاکید بر قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تعبیه شده در این تراشه، وان‌پلاس و مدیاتک آن را Dimensity 1200-AI نامیده‌اند که آن را از چیپست Dimensity 1200 متمایز می‌کند. طبق ادعای وان‌پلاس، گوشی هوشمند Nord 2 5G با به کار‌گیری هوش مصنوعی در عکاسی، قادر به ثبت تصاویر بهتری خواهد بود. نمایشگر عالی این دستگاه تجربه لذت بخشی را برای کاربر فراهم کرده و نرخ پاسخ‌دهی بهبود‌یافته آن موجب خواهد شد که از اجرای روان بازی های مختلف لذت ببرید.

نکات برجسته ویژگی‌های هوش مصنوعی در وان‌پلاس Nord 2 5G

فناوری هوش مصنوعی که در سیستم تصویربرداری این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است، تجربه عکس‌برداری پویا‌تر و هوشمندانه‌تری را همراه با نتایج پیشرفته و فوق‌العاده فراهم می‌کند.

-هنگام عکس‌برداری، فناوری هوش مصنوعی (AI Photo Enhancement‌) قادر به شناسایی حداکثر 22 حالت مختلف عکاسی است و به طور خودکار دامنه رنگ‌ها و کنتراست را تنظیم می‌کند تا عکس‌ها با حداکثر کیفیت حتی در شب و یا در محیط‌های کم‌نور ثبت و بهینه گردند.

-هنگام فیلم‌برداری نیز ویژگی (AI Video Enhancement) به‌کار‌گیری جلوه‌های HDR زنده را در طول ضبط امکان پذیر می‌کند.

-تراشه‌ مبتنی بر هوش مصنوعی این دستگاه، با به‌کار‌گیری فناوری DOL-HDR موجب بهبود کیفیت تصاویر و تنظیم کنتراست هنگام ضبط فیلم می‌گردد. همچنین این فناوری، دامنه رنگ و دقت رنگ ویدئوهای ضبط شده را افزایش می‌دهد که این امر منجر به ثبت جزئیات بیشتر، حفظ کیفیت و ارائه دامنه پویایی بیشتر می‌شود.

جلوه‌ها و تجارب بصری در هنگام ضبط فیلم و یا ثبت عکس که در این دستگاه با فناوری‌های هوش مصنوعی ادغام شده‌اند، پویاتر و بهتر قابل مشاهده خواهند بود. یکی از پیشرفت‌های کلیدی قابلیت مذکور، استفاده از فناوری AI Color Boost است که با به‌کار‌گیری هوش مصنوعی، موجب تبدیل خودکار نرخ پویایی استاندارد به نرخ پویایی بالا خواهد شد. فناوری AI Resolution Boost نیز دیگر ویژگی کلیدی است که به کمک هوش مصنوعی، در برنامه‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی، وضوح تصویر را به طور خودکار به وضوح HD افزایش می‌دهد.

فناوری موجود در صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند موسوم به Smart Ambient Display با استفاده از هوش مصنوعی موجب کنترل همیشگی روشنایی صفحه نمایش بر اساس شرایط نوری اطراف کاربران می‌شود. حتی روشنایی صفحه‌نمایش بر‌اساس محتوایی که در صفحه نمایش نشان داده می‌شود نیز تغییر کرده و یک تجربه بصری جذاب را برای کاربران در هر زمان از شبانه روز تضمین می‌نماید.

تراشه مدیاتک Dimensity1200-AI همچنین یک تجربه بازی فوق‌العاده را برای کاربران وان‌پلاس Nord 2 5G فراهم می‌آورد. کاربران می‌توانند با نرخ تازه‌سازی بالا بازی‌هایی مانند Brawl Stars را اجرا نموده و از آن لذت ببرند. کاربران همچنین قادر خواهند بود که هنگام استفاده از این گوشی هوشمند، تأخیری ناچیز، بهبود مدیریت گرما و مصرف انرژی کارآمد‌تر در بازی‌ها را برای مدت طولانی‌تری تجربه کنند.

وان‌پلاس Nord 2 5G به زودی روانه بازار خواهد شد

بر‌اساس تیزر منتشر شده توسط این شرکت چینی، وان‌پلاس Nord 2 5G به زودی در هندوستان روانه بازار خواهد شد. طبق روال معمول پس از عرضه گوشی هوشمند جدید وان‌پلاس، این محصول از طریق وبسایت Amazon.in قابل خریداری خواهد بود. شایعات اخیر حاکی از آن است که اسمارت‌فون Nord 2 5G تا پایان ماه جولای معرفی خواهد شد.

مشخصات احتمالی وان‌پلاس Nord 2 5G

انتظار می‌رود این گوشی از یک صفحه 6.43 اینچی همراه با حفره‌ دوربین سلفی، همانند اسمارت‌فون Nord CE، برخوردار باشد. این صفحه نمایش از نوع امولد و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس همراه با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است. گفتنی است ابعاد این گوشی هوشمند 8.1 در 73.8 در 160 میلی‌متر بوده و مانند اولین گوشی هوشمند Nord عرضه شده، به دکمه اسلایدر هشدار مجهز شده است. انتظار می‌رود این تلفن همراه مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی B&W برای عکس‌های پرتره باشد. افزون بر آن، اسمارت‌فون Nord 2 5G از یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی و یک باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره خواهد برد.

پیت لاو، بنیانگذار شرکت وان‌پلاس، در مورد تلفن آینده این شرکت بیان داشت:

     در وان‌پلاس، ما متعهد هستیم که بهترین فناوری را با جهانیان به اشتراک بگذاریم و سری گوشی‌های هوشمند Nord، در بازه قیمتی مناسب خود، قادر بوده است که بستر اجرایی شدن این مأموریت را مجددا فراهم آورد. تجربه سریع و روان گوشی‌های هوشمند بخشی جدایی‌ناپذیر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد وان‌پلاس بوده است و ما همیشه به دنبال راه‌ها و فناوری‌های جدیدی هستیم که به ما این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای شیرین را به کاربران بیشتری ارائه دهیم.

دکتر هسو، نماینده واحد تجارت ارتباطات بی سیم مدیاتک نیز اذعان داشت:

     تراشه Dimensity 1200-AI، اولین نمونه از اجرای ابتکار معماری منبع باز در تراشه Dimensity مدیاتک است که با بهینه سازی چیپست قدرتمند Dimensity 1200 5G تجربه‌ای بی‌همتا برای کاربران وان‌پلاس فراهم می‌آورد. هوش مصنوعی در حال شکل دهی آینده فناوری چیپست‌ها است. این ابتکار به برند‌هایی مانند وان‌پلاس امکان دسترسی به جدیدترین قابلیت‌های مجهز به هوش مصنوعی را همراه با انعطاف پذیری برای نوآوری در روش‌های جدید و مهیج خواهد داد.

2 در مورد “وان‌پلاس Nord 2 5G به تراشه Dimensity 1200-AI مجهز خواهد شد”

  1. این تراشه مدیاتک از لحاظ عملکرد ،معادل کدوم تراشه اسنپ دراگون هست؟و اینکه دوربین این گوشی از سامسونگ ای 52 بهتره که 64 هست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH