شیائومی پتنت فناوری شارژ سریع بی‌سیم برای اسمارت‌فون‌های تاشو را ثبت کرد

طی سالیان گذشته فناوری شارژ سریع به لطف دستاوردهای فنی جدید شاهد پیشرفت‌های گوناگونی بوده است. این پیشرفت‌ها موجب شده تا سرعت فناوری شارژ بی‌سیم افزایش یافته و میزان استقبال بازار از آن پررنگ‌تر شود. اما ظاهرا شیائومی روی بهبود هرچه بیش‌تر این تکنولوژی خصوصا برای اسمارت‌فون‌های تاشو کار می‌کند.

غول فناوری چینی در روز 8 ژانویه 2020 (18 دی ماه 98) اقدام به ثبت یک پتنت تحت‌عنوان “دستگاه و روش شارژ بی‌سیم، تجهیزات الکترونیکی با نمایشگر تاشو و رسانه ذخیره‌سازی” نموده است. اکنون این پتنت با شماره ثبت CN113098152A در وبسایت اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) نیز رویت شده است.

اگرچه این پتنت دربردارنده هیچ‌گونه جزئیات خاصی پیرامون فناوری شارژ سریع یا تصویری از یک دستگاه خاص نیست؛ اما شیوه کارکرد فناوری شارژ سریع روی یک گوشی‌ تاشو را توصیف می‌کند. موضوع جالب‌توجه اینکه هندست تاشو در هر 2 نیمه پنل پشتی خود از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین دستگاه صرفنظر از باز یا جمع بودن بدنه یا قرارگیری روی هرکدام از طرفین خود کماکان از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد (حتی اگر تنها نیمی از بدنه دستگاه با پد شارژ بی‌سیم در تماس باشد). به‌عبارت دیگر دستگاه از طریق هر 2 نیمه پنل پشتی خود یا تمامی آن (در وضعیت باز شده) قابل شارژ خواهد بود؛ پدیده‌ای که آسایش بیش‌تر کاربران را به‌دنبال خواهد داشت.

بعلاوه پتنت فوق خاطرنشان می‌کند که دستگاه شارژ بی‌سیم در وهله نخست به‌صورت دستی به هندست تاشو متصل می‌شود تا نوع شارژ مورد پشتیبانی تعیین شود. این پدیده در افزایش میزان بهره‌وری شارژر بی‌سیم و کاهش مدت زمان لازم برای پر شدن شارژ باتری اسمارت‌فون تاشو تاثیرگذار خواهد بود. البته بایستی خاطرنشان کرد که این ایده در حال حاضر صرفا یک پتنت به‌شمار رفته و برای تائید یا رد توسعه این فناوری توسط کمپانی شیائومی هیچ روش مشخصی وجود ندارد.

1 در مورد “شیائومی پتنت فناوری شارژ سریع بی‌سیم برای اسمارت‌فون‌های تاشو را ثبت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH