مصاحبه با مدیر پاساژ علاءالدین: ما همیشه بزرگ‌ترین‌ها را ساخته‌ایم!

alaedin-managers

چند روز پیش و به بهانه افتتاح طبقه هفتم پاساژ علاءالدین، سری به این مجتمع بزرگ زدیم. قرار بود این مراسم در طبقه هفتم برگزار شود که به علت خرابی اکثر پله‌های برقی و شلوغی بسیار زیاد آسانسور کوچک آن، مجبور به بالا رفتن از پله‌ها در هوای بسیار گرم این پاساژ شدیم. اگر تا به الان سری به این مجتع زده باشید، به طور حتم با فضای نسبتا تنگ و باریک راهروها و ازدحام جمعیت مواجه شده‌اید که حجم رفت و آمد این مجتع تجاری را به رقمی در حدود ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رساند. به این بهانه، با داوود بادپا مدیر پاساژ علاءالدین و محمد رضا منفرد کیا، مدیر بازاریابی این مجتمع به همراه چند تن از خبرنگاران دیگر به گفتگویی اختصاصی نشستیم تا به بیان برخی از مشکلات بپردازیم. از آنجایی که این گفتگو به صورت پیوسته و حول و حوش یک موضوع واحد انجام نشده، ممکن است حالت چندان منسجمی نداشته باشد، به همین خاطر سوالاتی که از طرف خبرنگاران پرسیده شده، با رنگ آبی و به صورت بولد شده نمایش داده شده‌اند و پاسخ‌ها در قالب نوشته‌های معمولی آورده شده است. با آی‌تی‌رسان و این گفتگوی جالب همراه باشید!

صحبت‌ها بدین شکل و با بیان نظرات بادپا، مدیر پاساژ آغاز شد: به جرات می‌تونم بگم تنها مجتمعی که در ایران، میانگین سنی مغازه‌دارهاش بین ۲۵ تا ۳۵ سال است، علاءالدینه! ۹۰ درصد کاسبان اینجا جوان هستند، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده بودند که به جوان اعتماد کنید و نتیجه‌اش را خواهید گرفت ما همین حرکت را در پیش گرفتیم.

چرا یک فکری برای تهویه هوای علاءالدین انجام نمی‌دهید؟ ما بهترین سیستم تهویه را خریداری کردیم که از یک ماه دیگه به امید خدا نصب می‌شه و چهار برابر سیستم قبلی بازده داره و تمام سیستم فعلی به عنوان ضایعات فروخته می‌شه چون این سیستم برای ۱۰ تا ۱۲ سال پیش بود. اون موقع خود ما هم پیش‌بینی نمی‌کردیم که یک طبقه این پاساژ مساوی بشه با تمام مغازه‌های حافظ تا شیخ هادی!

اینجا تقریبا بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر کار می‌کنند، شما اگر این جمعیت را در پاساژهای بزرگ دیگه مثل میلاد نور و… ببرید، به طور حتم سیستم سرمایش آن‌ها نیز با مشکل رو به رو می‌شدند!

ما چیزی در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۸۵ پله برقی و تجهیزات خریدیم که از شانس ما با تحریم‌ها برخورد کرد!

چرا اینجا نظارتی بر روی رفتار فروشندگان صورت نمی‌گیره و دیده شده برخی فروشندگان گوشی نو را به جای دست دوم می‌دهند و خریدار امنیت ندارد؟ به نظر می‌رسه صاحبان علاء‌الدین فقط به فکر درآمدزایی هستند! کلانتری چند سال پیش می‌گفت چه خبره؟ در اینجا هفته‌ای دو تا دعوا می‌شه اما پاساژهای دیگه هر چند هفته یک دعوا می‌شه! ما گفتیم پاساژهای دیگه چند تا مغازه دارن و اینجا چند تا مغازه داره؟ اینجا ۱۰ هزار تا صاحب مغازه داره، ۱۰۰ هزار تا آدم مراجعه می‌کنه، شما از جایگاه بیرونی می‌گین، فقط درستش کن. دوستان واقعا دارن زحمت می‌کشن. نمی‌گم که زحمت کشیدن و دیگه درست شد، نه! خودشون رو موظف می‌دونن که قبل از عرض بنده و شما به این کار بپردازند.

زمانی که بازار موبایل ساخته شد، علاء‌الدین ظاهر بیرونی‌اش را تغییر داد تا نمایی پیدا کنه اما برای درون هیچ کاری صورت نگرفته، نه آسانسور، نه تهویه و کلا برای مراجعه کننده شما هیچ کاری با توجه به درآمد بسیار بالای علاءالدین نمی‌کنید.

من خواهش می‌کنم شما یک روز ساعت ۸ صبح بیاید علاءالدین و ببینید حتی یک آشغال هم بر روی زمین پیدا می‌کنید؟ این تعداد جمعیت کار رو دشوار می‌کنه! درباره خراب بودن پله برقی‌ها باید بگم هیچ‌کدام از این مغازه‌دارها در سرقفلی‌های خودشون، پله برقی جزء مشاعات محسوب نشده و در واقع آن‌ها واحد خودشون رو بدون پله‌برقی تحویل گرفته‌اند!

ولی ما از طرف مغازه‌دار حرف نمی‌زنیم و منظور ما به خریدار است! ما چیزی در حدود ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در سال ۸۵ پله برقی و تجهیزات خریدیم که از شانس ما با تحریم‌ها برخورد کرد!

پس این همه مجتمع بزرگ چه کار می‌کنند؟ ما تنها مجتمعی هستیم که اندازه هند ریل‌های پله برقی‌مان با یکدیگر متفاوت بوده و یکی از آن‌ها با دیگری برابر نیست! یعنی ما باید ۳۳ تا هند ریل متفاوت سفارش بدهیم. متاسفانه پله‌برقی‌های اینجا استاندارد نیست زیرا پس از ساخته شدن تصمیم به احداث آن‌ها گرفته شد و این چیزی نیست که بتوان در بازار تهران خریداری کرد و حتی ما گاهی اوقات تا بیش از ۴ برابر هزینه‌های معمول هم پرداخت کردیم که متاسفانه منجر به موفقیت نشد!

البته ما به خاطر بحث رقابت و حتی آسایش خودمان هم که شده، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و به طور حتم تا پایان شهریور ماه امسال اگر به علاءالدین تشریف بیاورید، هیچ ایرادی را در پله‌های برقی مشاهده نخواهید کرد.

ما الان در بازار موبایل بزرگ‌ترین، در دوربین مدار بسته بزرگ‌ترین، در پارکینگ بزرگ‌ترین و خلاصه در هر چی که داریم، بزرگ‌ترین را احداث کردیم!

البته درباره بحث رقابت هم باید عنوان کنم که وجود پاساژها و مغازه‌های جدید خیلی هم به نفع ما تمام شد چرا که تمام این افراد محصول خود را به یوزر می‌فروشند و جنس این‌ها را بنک‌داران ما تامین می‌کنند. حتی ۱۰ تا پاساژ دیگر هم ساخته بشه باز به نفع ماست! الان مهم‌ترین کاری که ما در علاءالدین انجام داده‌ایم، علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد، اشتغال‌زایی است، الان در حدود ۳۰ هزار نفر از طریق اینجا مشغول کار کردن هستند که به آن افتخار می‌کنیم.

alaedin-managers2

آیا هدف علاءالدین فقط اشتغال زایی است؟! بلی، البته اول برای خودم، دوم و سوم و دهم هم برای خودم اما یازدهم برای کاسب‌های اینجا! تعداد که از یک حدی بیشتر می‌شود، هزینه‌ها چند برابر خواهد شد. مشکل علاءالدین این است که حجم تبادلات مالی و تعداد افرادی که کار و خرید می‌کنند واقعا غیر قابل کنترل است!

در پاساژ کارهای غیر قانونی و کلاه‌برداری‌های زیادی تحت عناوین مختلف انجام می‌شود، چرا باید این طور باشد؟ ما در اینجا بیش از ۱۲۰۰ تا مغازه داریم، چطوری باید کنترل کنیم؟ کنترل این تعداد مغازه و فروشنده واقعا دشوار است. تعداد مغازه‌ها را کمتر کنید! (با افزایش متراژ واحدهای کوچک‌تر) مغازه‌هایی که اینجا واگذار شده، بدین شرط بوده که فقط به خود مالکیت پاساژ قابل فروش هستند، پس مدیریت اینجا کاملا واحد است و کنترلش کار سختی نیست! آیا خوب است که ما به ۱۲۰۰ تا مغازه بگیم هر کسی اشتباه کرد، صبح از اینجا بیرونش می‌کنیم؟!

در برخی خبرها بوده که بر فرض اگر برندی در زمینه تبلیغات یا مباحثی دیگر با پاساژ همکاری نمی‌کرده، شما کاری کردید که هیچ مغازه‌ای از آن برند محصول نفروشد و از فروش آن ها جلوگیری می‌کنه! چطور شما می‌توانید چنین حدی از نظارت و کنترل را انجام دهید اما در موارد دیگر، تعداد زیاد فروشنده‌ها را عاملی برای سختی نظارت می‌دانید؟ اینجا یک روز دست شما، تا ببینید که نظارت چقدر کار دشواری است! ما تمام سعی خودمان را برای نظارت انجام می‌دهیم. این خود یک نمونه از مدیریت است (با اشاره به دوربین‌های مدار بسته که بر روی تلویزیون روی دیوار نمایش داده می‌شود!).

alaedin-monitors

ما بزرگ‌ترین پارکینگ خاور میانه را ساختیم! ما الان در بازار موبایل بزرگ‌ترین، در دوربین مدار بسته بزرگ‌ترین، در پارکینگ بزرگ‌ترین و خلاصه در هر چی که داریم، بزرگ‌ترین را احداث کردیم! قصد داریم تا یک آمفی تئاتر را نیز در کنار پاساژ (محل پارکینگ فعلی) احداث کنیم. ما تمام سرمایه‌های خود را در ایران گذاشته‌ایم، حتی چندی پیش در کشور چین به حاج آقا علاءالدین پیشنهاد شد که سرمایه‌اش را در آن کشور به کار گیرد و تمام امکانات در اختیار وی گذاشته خواهد شد، اما وی این پیشنهاد را رد کرد. ما حتی یک ملک ۱۲ متری هم در دوبی نداریم!

ما یک سال تلاش کردیم تا با شما مصاحبه‌ای داشته باشیم (اشاره به مدیریت پاساژ) اما شما جواب تلفن را هم ندادید! به علت شلوغی بیش از حد و وجود ۱۲۰۰ واحد مغازه، چنین امری مقدور نشده است. بنده شماره‌ام را خدمت شما می‌دهم و اگر هم پاسخ ندادم، پیغام دهید که خبرنگارید، حتما جواب خواهم داد.

شما این همه ورودی مالی دارید، خب یک نفر را بدین منظور استخدام کنید! شما در این دفتر بنشینید و اجازه بدین سایرین کارها را بکنند. ما آدم‌های خاکی‌ای هستیم! ما نه آدم‌های پولداری بودیم –الان هستید که– حالا لطف خدا و کرم مرتضی علی بوده –خب بخاطر این لطف به مردم خدمات بدین– یعنی از قشری از جامعه اومدیم که همه چیز رو می‌دونیم و دنبال خدم و حشم زیاد کردن نیستیم!

شما کارشناس تاسیسات برای بررسی به اینجا بیاورید، اگر به شما نگفت که میزان برودت یک و نیم برابر این مکان است، حق را به شما می‌دهم!

بزرگ‌ترین مشکل علاءالدین، اتفاقاتی است که دارد در تک تک فروشگاه‌هایش می‌افتد! مثلا گوشی‌های دست دوم و تقلبی به عنوان اصلی به مشتری داده می‌شود.

این دفتر به شکایات رسیدگی می‌کند. خاصیت این کالا بدین شکل است و ما ۱۲۰۰ تا مغازه داریم که فقط ۱۰ درصد ما، از ۱۰۰ درصد بسیاری از پاساژها هم بیشتر است! به این نکته هم توجه داشته باشید که از هر ۱۰۰ تا شکایتی که به ما ارجاع می‌شود، بالای ۹۵ تای آن‌ها غیر منطقی است! برای همین باید به ما هم حق بدین که در همون وهله اول نتوانیم به همه شکایت‌ها رسیدگی کنیم. ما حتی چند وقت پیش دو نفر را از اینجا اخراج کردیم که از لحاظ گردن کشی برای خودشان کسی بودند! اما چرا آن‌ها را بیرون کردیم؟ به خاطر یک سری از رفتارهایی که شما اشاره کردید! البته باید نظارت بیشتر بشه و ما این کار را هم خواهیم کرد. ما حتی تلویزیونی که در پایین راه‌اندازی کردیم جهت افزایش اطلاع رسانی بوده و هدف آگاه کردن مشتری در ارتباط با موبایل است.

یکی از دلایلی که شما برای نظارت دشوار بر این مجموعه عنوان کردید، حجم بالای کار است و اینجا اعلام نمودید که به زودی سیستم تهویه و حمل و نقل درست خواهد شد؛ با این اوصاف، چرا صبر نکردید که این موارد اصلاح شود و بعد از آن طبقه هفتم را افتتاح کنید؟! آیا با توجه به شرایط فعلی، افزودن یک طبقه دیگر غیر منطقی نیست؟

با افزوده شدن یک طبقه، حجم ورودی آدم به علاءالدین که تفاوتی نمی‌کند! و حتی این طبقه باعث می‌شود که افراد در طبقات بیشتر پخش شوند!! شما کارشناس تاسیسات برای بررسی به اینجا بیاورید، اگر به شما نگفت که میزان برودت یک و نیم برابر این مکان است، حق را به شما می‌دهم. در واقع میزان جمعیت زیاد است. البته تا راه‌اندازی این طبقه حداقل یک ماه دیگه کار مانده است! برای ساخت و راه اندازی این طبقه هم ما چند میلیارد هزینه کرده‌ایم و موارد مرتبط به آن را در نظر گرفته‌ایم.

در پایان قرار شد که مدیران این مجموعه جهت پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران، جلسه دیگری را تشکیل داده تا بهتر و کامل‌تر به مسایل پیرامون این مجموعه بزرگ پاسخ داده شود.

به نظر شما، صحبت‌هایی که مدیران پاساژ علاءالدین درباره موارد مطرح شده بیان کردند، صحیح است؟ شما چه نقدی بر عملکرد این مجتمع بزرگ دارید؟!

48 در مورد “مصاحبه با مدیر پاساژ علاءالدین: ما همیشه بزرگ‌ترین‌ها را ساخته‌ایم!”

  1. با نظر دوستان موافقم سربنده را هم کلاه گذاشتن
    یه مشت دزد و کلاهبردار جمع شدن تو این پاساژ علاالدین
    مملکتم صاحب نداره که اینها دارن سو استفاده می کنن و جیب مردم خالی می کنن

  2. من امروز گوشی خریدم تازه فهمیدم همشون پاساژ علایدین دزد ان مخصوصا طبقه ی اول به اسم ضد خش نانو و ریچستری گوش منو بردین از هر مغازه ای هم پرسیدم گفت درسته هست نگو کلا همه مغازه ها باهم هستن و تازه پلیس میگفت بهشون چیزی نگو هر کس میاد یه داد میزنه بعد شلوغ میکنن و دعوا بعد هم از هر مغازه یکی میاد یه چک میزنه تو هر مغازه هم چهار تا ارازل هستن من دیگه کلاه هم اونجا بیفته برنمیدارم کاملا باید اون پاساژ تخلیه وتخریب بشه پاساژ علایدین محل جمع شدن دزد و کلاهبردارن هست دزد بی پدر و مادر ان به خدا مغازه های دور میدون ولیعصر گل ان خیلی منصف هستن من به شخصا از پاساژ ایرانیان و میدون ولیعصر خرید میکنم خیلی عالی هستن

  3. علی حامدی نیا

    دیروز بعد از مدتی گشت و گذار در پاساژ به اتفاق وارد مغازه طبقه همکف،پلاک 46با مدیریت مسعود اسلامی که اطرافش5،6اراذل دزد گرفته بودند، شدم که ایکاش قلم پام میشکست و وارد نمی شدم!یک میلیون و سیصد بعلاوه صدوسی برای گوشی اچ تی سی 826 کارت کشیدند، پس از تست گوشی متوجه عدم کارکرد تاچ صفحه شدم و دلیل آوردن علت روغن نانویی که به مبلغ پنجاه تومان به صفحه زدن وتا فردا باید صبر کنم، پس از مراجعه به منزل متوجه غیر اصلی و طرح بودن گوشی شده و دوباره مراجعت کردم، با هجوم و دلایل بی ربط و قلندرانه اراذل در خدمت مغازه شدم!و با دریافت دوباره سیصد هزار، که البته دراین بین داشتند کل کارتمو خالی میکردن، که متوجه شدم و کارتمو به زور گرفتم،گوشی الجی جی 4 را دستم دادن،که اونهم این مدل نبوده و طرحی از این مدل از آب درآمد، یک میلیون و هفتصد وسی ازم کارت کشیدن و گوشی صدوپنچاهی با هزار توهین و تهدید حاصل این رفت و برگشت ام شد،تا صبح خواب به چشام نیامد و امروز صبح پنجشنبه سیزده اسفند به پاساژ مراجعت کردم وبا در بسته مغازه خالی روبرو شدم!خودتون قضاوت کنید و اگه کمکی به من بیچاره میتونید بکنید که تو مرز سکته ام..

  4. واقعا نباید از این پاساژ و کلاه بردارای توش خرید کرد به هر کسی که بتونن و اطلاعات درستی در باره گوشی نداشته باشه یه جنس بونجول میندازن کاش خراب شه تو سرشون

  5. منم یک هفته پیش یه گوشی اس فور از علاالدین خریدم یک میلیون تومان پول واسش دادم دیروز چون باتریش شارژ خالی میکرد بردمش یه موبایل فروشی معتبر نشون دادم گفت گوشی تعمیری رفرش شدست که جلدشو عوض کردن تازه باتری گوشی هم خرابه
    خیلی خیلی اعصابم خورد شده الهی که فروشندش خیر نبینه……

  6. شرکت ویوتک

    دوستان دوربین مداربسته که از نحوه کار کردن بلوت نت جناب صبری گله داشتن کاملا حق دارن، جناب صبری خیابان جمهوری و همسر محترمشون که در شرکت ما مشغول بکار هستن فرود و نشیبهای زیادی رو داشتن و شرکتهای زیادی مثل خود مارو متضرر و محصولاتمون رو به علت زیرفروشی خراب کردن البته بدلیل دوستی های شخصی و رفت آمدهای خانودگی ایشان با مدیران شرکت ما هنوز میتوانند محصولات مارو بفروش برسونن البته تحت شرایط جدیدی که براشون وضع کردیم. خلاصه اینکه نامبرده نماینده شرکت ما به حساب نمی آیند. چند نماینده در تهران هست که همکاران شبکه کارمیتونن خرید کنن که برای آگاهی از نام آنها با شرکت تماس بگیرید.

  7. با سلام. قابل توجه هادی و مصطفی و پدرام از اصفهان که برای خرید دوربین مورد کلاهبرداری توسط بلوط نت (صبری) قرار گرفته بودن این خبرو بدم که خداوند از حق الناس نمیگذره و شخص مورد نظر در آستانه ورشکستی و بدهکار به همه شرکتهای بزرگ بوده و هم اکنون به علت بدهی زیاد به یک شرکت معروف(فراگستر) مجبور به نشستن درگوشه فروشگاه متعلق به این شرکت در پاساژ نادری شده تا تحت نظارت،خورد خورد جنس بفروشه و بدهیشو صاف کنه که زندان نره ! خداروشکر ازبازار دورشده و به جزای کلاهبرداریهاش رسیده، خدا خودش آبروی متقلب رو حفظ نمیکنه.

    1. با عرض خسته نباشید به عرض برسونم که شخص متقلبی که مطرح کردین با روش چکی خریدن و زیرقیمت بصورت نقدی فروختن به مصرف کننده ها کلا بازار شبکه رو تو ایران فلج کرده بود و سود رو تو این بازار منفی کرده بود با این دلخوشی که بگن شبکه کاره، نیروهای متخصصش هم دوتا پیک موتوری ارازل بودن!. شکر خدا حذف شد از بازار. به امید کسب درست و روزی حلال برای همه . التماس دعا.

  8. اینجا که همه چیش بهترینه چرا پس وقتی دزدی میشه از مردم مصلحتی دوربیناش خرابه حتی توجه به دستور مقام های قضایی هم نداره.
    وقتی از مغازه ها دزدی میشه هزار تا دوربین از زوایای مختف میبرن کلانتری. کم مونده اسپایدر هم نصب کنن.
    به نظر من بزرگترین مشکل این مجموعه خود مدریتش هست که دوست داره محیط نا امنی ایجاد کنه.

  9. گر گدا معتبر شود از خدا بیخبر شودو که شنیدین.مصداق همین گدا گشنه هاست،آقایون حرف زدنم بلد نیستن.صاحبش که علاالدین باشه از همه چی خبر داره و کاری نمیکنه

    1. نوید محمدی

      از 3 حالت خارج نیست …

      1- شما آدم زرنگی تو حوزه موبایل هستی که نتونستن سرت کلاه بزارن (که اگه زرنگ باشی بعیده بری علائدین!)

      2-شما کلا آدم گیجی هستی کلاه سرت گذاشتن هنوز خودت نفهمیدی

      3- یه نونی از اون پاساژ داره بهت میرسه … حالا ممکنه فامیل صاحب پساژ باشی ، یا فامیل یکی از اون دست فروش های جلوی در که گوشی دزدی می فروشن

      کلا در هر 3 حالت هیچ تغیری در نظر اکثریت مردم ایجاد نمیشه
      علائدین= دزدبازار

      1. نوید جان هم مشخصه یکی از دست فروشهای بازار موبایل ایران گرون فروشه ، از پاساژ شما سامسونگ خریدم 200 گرونتر! . همه جا ممکنه سر آدم کلاه بزارن ولی باید خودت حواست باشه ، بازاره مثل ارگان دولتی نیست که ازت پول زور بگیرن نتونی کاری کنی

  10. باسلام خدمت شما عزیز درست کار
    جای این موضوع که در این کشور و خصوصا در این شهر خیلی اتفاقات عجیب و غریب از این دست در حال رخ دادن هست ، خالی بود .
    دست شما درد نکنه.
    اما چرا از این آقا داوود نپرسیدید صاحب اصلی پاساژ کجاست ؟
    دست شما به کدوم مرجع بند هست که تا حالا به اسبتون یابو گفته نشده ؟
    مگه 2 سال پیش که پاساژ آتش گرفت کسی بود که جواب بده ؟
    طبقه هفتم رو چه کسانی اجازه به ساختنش دادن ؟
    حق الناس گرفتن فقط مربوط به اقشار ضعیف این مملکته یا معنی حق الناس چیز دیگهیه ؟
    اصلا به عرض همه دوستان برسونم که پول و پول همه چیز رو برای ایشان گرفته.

  11. سلام. تو این پاساژ اجاره یه مغازه کوچیک 6 متری بیشتر از ماهی ده میلیون تومنه؛ مالیات سالیانه از 40 میلیون شروع میشه به بالا، هزینه شارژ و بیمه و آب و برق سالیانه بالای 10 میلیونه، اینارو با هزینه کارمند و سوختی ها جمع بزنید برا یه مغازه فقط 6 متری، خب معلومه وقتی بهشون اینطوری فشار میارن از جیب ما می گیرن.

  12. محمد امیرآبادی

    با سلام خدمت همه دوستان.
    من این اطلاعات ذکر شده در فوق را نداشتم و متاسفانه به این پاساژ طبقه همکف مراجعه کردم وهمان بالیی که سر دیگران آورده بودند سر من هم آوردند و یک تبلت را 200 هزار تومان گرانتر حساب کردند. دنبال شکایت هستم, اگر راهنمایی دارید بفرمایید. با تشکر

  13. سلام. من یک گوشی هواوی با مارک honor 3c در تاریخ 93/7/12 بدون گارنتی به قیمت 570 هزار تومان از واحد 731 خریدم . این گوشی باید 2 گیگ RAM و 8گیگ حافظه داخلی داشته باشد . دیروز چک کردم 1 گیگ RAM و 4 گیگ حافظه دارد . بررسی کردم دیدم ورژن قدیمی است که در بازار همین الان حداقل 100 هزار تومان ارزانتر است . لطفا مرا جهت باز پس گیری یا تعویض گوشی راهنمایی کنید.به کجا مراجعه کنم وقتی مغازه دار به خاطر از آکبند خارج شدن گوشی زیر بار نمیرود.منتظرم لطفا پاسخ دهید(شماره محل کارم33426010)

  14. این شخصی که الان خودشو مدیر معرفی میکنه .وجدان داره
    دقیقا روی ساندویچ فروشی یگ دست فروش اورده غذا میفروشه ومانع کسب شده .
    وضعت بهداشت کف .دستشوی. راپلها…
    وضعت نور راپلهاو سالن پاساژ واز همه مهم تر آلودگی هوای پاساژ که همه سیگار میکشند .
    در هر مغازه موبایل فروشی که رد میشی مثل رستورانهای خاج از شهر ادم استخدام کردن به فرماید داخل سرتون کلاه بزاریم اون وقته که داوا شروع میشه .ومامور کلانتری دو طرفو به صلح دعوت میکنه {وتنها طرف بازنده } خوده خریدار .به این میگن کلاه شهری خلاصه اینکه حواص شیش گانه جمع کنید(خواهش میکنم)

  15. به خداوندی خدا من گوشی ۳۵۰ هزارتومنی رو از اونجا خریدم ۷۰۰هزار تومان بعد که ازمغاز اومدم بیرون فهمیدم که کلاه رفته سرم ٬ برگشتم به فروشنده اعتراض کردم یه دفه دیدم ۵ نفر دورم کردند وبا لحن بعد گفتند همینه که هست ٬ اسم مغازه هم اورجینال مرکزی توی طبقه همکفه ٬ بماند رفتم ۱۲۴ و
    بدون هیچ دوندگی شکایت کردم وبعد از یک ما به من زنگ زدند و رفتم الباقی پولم رو گرفتم٬ حااااااالا سٕوال اینجاست که این مغازه که من فهمیدم که توی چهار ماه امسال فقط 23مورد شکایتی داشته ! چرا همچنان به شغل پر درامد کلاه برداریش هنوووووووزززززز داره ادامه می ده؟؟؟؟؟۰. جواب اینجاست که پای رشوه های درشت درشت در میونه ….. اگه نه چرا یه سبزی فروشی اگه یک گرم ترازوش جابه جا نشون بده در مغازش پلم می شه!!!! حالا صحبت من با مسولین محترمیه که از اینها رشوه می گیرند باید بدونند که فروشندگان علادین دارند به ناحقی جیب مردم بی چاره که بیشتر از قشر ضعیف هستند رو خالی می کنند. ترو خدا رشوه نگیرد و بزارید یکی دو بار مغازه های اینا پلمپ بشه تا دیگه دزدی نکنند. وبزارید همون کرم خدا بزنه توکمرشون…..

  16. جناب آقای پیمان گل کار لطفا من رو راهنمایی کنید
    من دیروز به پاساژ رفتم برای فروشنده ۲۰۰ هزار تومان از من پول گرفت برای نصب به قول خودش setup box (گفت گوشی خامه بدونه اون بالا نمیاد !! ) اومدم از موبایل فروشی های میدان ولی عصر پرسیدم همه بهم خندیدن !
    میخوام شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید کجا برم (ایمیل معتبر هست)

    1. پیمان گل‌کار

      اولین جایی که بهتره برید، مدیریت همون پاساژ است! اگر از طریق اونجا به نتیجه نرسیدین، به صنف مربوطه مراجعه بکنید. مغازه دار کلاهبرداری خیلی تابلویی کرده!

  17. من دیروز به پاساژ رفتم برای فروشنده 200 هزار تومان از من پول گرفت برای نصب به قول خودش setup box (گفت گوشی خامه بدونه اون بالا نمیاد !! ) اومدم از موبایل فروشی های میدان ولی عصر پرسیدم همه بهم خندیدن !
    میخوام شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید کجا برم (ایمیل معتبر هست)

    1. محمد سعید بهمنی

      اینهمه گفته میشه و متاسفانه هیچ کس گوشی نمیده!
      تشریف ببرید همون پاساژ، تماس بگیرید با سامانه 124 و بگید این موضوع رو .
      فقط با فاکتور برید اگه بهتون داده!
      اونا میان و پیگیری می کنن.
      اگر نشد باید برید شورا حل اختلاف حوزه فناوری اطلاعات که کمی دوندگی داره

  18. پدرام از اصفهان

    من دوربینهامو از پاساژ نادری میگرفتم ولی با باز شدن علاالدین2 چند تا فروشگاه منصف برای خرید اجناس مغازم در اصفهان پیدا کردم و راضیم. هادی عزیز کسی که گفتی کلاه گذاشته “بلوط” که تو پاساژ نامشخص و بی نامی تو اون حوالی کار میکنه و از چند تا پیک موتوری و شر خر به جای نصاب دوربینهای شبکه استفاده می کنه!

  19. سلام – بلوت نت که دوستمون هادی اشاره کرد در علاالدین نیست و درگوشه متروک پاساژ دیگه ای در اون حوالی قرار داره. حق با شما است بلوت یا بلوط چندسال پیش کامل ورشکسته بود و با همین کلاهبرداری ها و تبلیغات زیاد تا حدودی خودشو سر پا نگه داشت. علاالدین2 جدید در خ جمهوری نبش شیخ هادی ، در محیطی کاملا متفاوت و با قیمتهای رقابتی و واردکنندگان اصلی و دفتر نظارت ، از ابتدای امسال شروع بکار کرده است.

    1. هایک ویژن یاشار

      بلوط (صبری) که اینجا درمورد ناسالم بودن روش کارو کسبش صحبت کردید 2-3 جا مغازه اجاره ای داره ولی بیشتر تو بزرگمهره ، تو صنف دوربین خیلی بدنام و بد حسابه ، چکی میخره نقدی زیرفروشی میکنه جالب تر اینکه چکهاشو هم پاس نمیکنه یعنی نمیتونه، معلومه که سر مصرف کننده کلاه میزاره ، 10-15 سال تو این صنفه هنوز اجاره نشین و دربدر و بدهکاره. با زیر قیمت فروختن فقط داره رقابت میکنه! . از این صحبتها گذشته باید خریدار دقت کنه و با آشنایی و قیمت گرفتن از چندجا خرید کنه. برا سلامتی همه فروشندگان منصف صلوات.

  20. با سلام. مدتی پیش برای خرید دوربین مداربسته از جمهوری اقدام کردم که بد کلاهی سرم گذاشت فروشگاه “بلوت نت” با کلاهبردارانی حرفه ای قیمت دوربین رو کمتر گفت ولی ضبط کننده تصویر رو دوبرابر بهم فروخت! تا مدتها فکر میکردم این کلاهبردار در علاالدین هست پس از شکایت فهمیدم در پاساژ چسبیده به علاالدین قرار دارد و ارتباطی به علاالدین2 جدید ندارد و دفتر پاساژ علاالدین جوابگوی آن نیست. جهت اطلاع دوستان علاالدین 2 که بورس دوربین مداربسته است با فاصله 500 متری از علاالدین 1 قرار دارد و اگر مشکلی پیش بیاید دفتر نظارت مستقل دارد. در همه جا فروشنده سالم و یا کلاهبردار هست.

  21. مهدی ابوالفتحی

    باسلام

    حدود یک ماه پیش یکی از اقوام برای خرید گوشی رفته بود طبقه پایین علاءالدین یه مغازه ای به اسم سورنا
    یه دونه گوشی آینو با یه دونه lg p550 کارکرده داده بود به علاوه چهار صد هزا تومان پول نقد در ازای گوشی huawei y511 که همون موقع 370 هزار تومن بیشتر قیمت نداشت
    علاءالدین = 1200 کمین گاه دزدی

  22. دزدترین آدما تو علاالدین اند
    فقط میخوان بکنن تو پاچه آدم
    بهترین جا فقط بازار موبایل ایرانه. همه با شخصیت و با فرهنگ
    نه یه مشت جوون لات!

  23. آقا پیمان این مصاحبه بوده یا دعوا؟!:D:D
    با اینکه نمیشناسمش و ندیدمش ولی با حرف هایی که میزد به نظرم با یکی از … آدم های دنیاست
    یک سوال رو منطقی و درست و با آرامش جواب نداد
    مصاحبه کردن با چنین آدم هتیی (البته اگه اسمشو بشه آدم گذاشت) فقط وقت تلف کردنه

    آیا هدف علاءالدین فقط اشتغال زایی است؟! بلی، البته اول برای خودم، دوم و سوم و دهم هم برای خودم اما یازدهم برای کاسب‌های اینجا

    خود پرست و … و…. و…

    خب دوستایی که میگن کلاه برداریه این پاساژ خب نرین اونجا دیگه – به دوستان و آشنایان هم توصیه کنید تا نرن!
    والا

  24. من خودم دیدم قشنگ برچسب طرح شبنم رو توی مغازه دارن میزنن به کارتن گوشیهاشون غریب به 90٪ قاچاق…

    1. من هم رفتم یک شارژر بخرم. پرسید اصل می خواهی یا معمولی. گفتم اصل. یک شارژر برداشت، یک عکس برگردان هلوگرام از روی یک ورقه ی پر هلوگرام جداکرد و چسباند روی شارژر و داد دست من.
      از شدت خنده نمی توانستم جلوی خودم را بگیرم. یعنی وقاحت شان بی نظیره در خاورمیانه.
      دیگه پامو اونجا نگذاشتم.

  25. تا حالا ( خدا رو شکر) به این پاساژ مراجعه نکرده بودم و همه خرید ها رو از بازار موبایل انجام می دادم ، تا اینکه یه روزی مجبور شدم برا ی ملاقات کسی به طبقه چهارم مراجعه کنم:

    هوا به شدت گررررررررررررررررم (اوایل بهار تازه)
    پله برقی های از کار افتاده ، تازه انقدر باریکه که یه نفر از رو به رو بیاد باید یکی مسیر اومده رو برگرده 😐
    راه رو ها هم که باریک تر !

    قیمت یه گوشی تو 2 تا مغازه مجاور و دیوار به دیوار هم 500 هزار تومن اختلاف داشت !

    آقا کارت زیاده ؟ قبول ! 4 نفر رو استخدام کن همه رو راحت کن!

    دل پول خرج کردن نداره :)))

  26. این آقای به اصطلاح مدیر تو این مصاحبه یه جمله درست نگفت.

    وقتی مدیریت این حرفا و میزنه که فاقد دلایل قابل قبول و آسمون رو به زمین می دوزه چه انتظاری از مغازه دارای جز میشه داشت
    از بالا تا پایین این مجتمع رو دروغ و دزدی گرفته.

  27. اون مدیر عامل چیز که میگه ۱۲۰۰ مغازه داریموفلان و بهمان ، پول واحد ها و تبلیغات و بقیه چیزا رو که میگره باید برا مشتری هم خرج کنه نه اینکه بزار تو جیبش بعد بگه مغازهزیاد نمی رسم غلطی انجام بدم !

  28. بجای مصاحبه با مدیرعلاالدین گزارش تهیه کنید اگر خدایی نکرده طبقه دوم به بالا آتش بگیریدچندنفر مطمئنا ازبین میروند.

  29. من که همیشه از بازار موبایل ایران خرید می کنم اگه میخواین این وضع تموم شه و سرتون کلاه ندارن خب علادین نرید تا به جای سود ضرر کنن بعد ببینید چه جوری امکانات میذارن

  30. دم از خدا و مرتضی علی میزنه. به جای اینکه مشکلات رو رفع کنه همش میگه ما پاساژ بزرگی هستیم و ۱۲۰۰ تا مغازه داریم…..
    ۹۵ درصد فروشنده های این پاساژ کلاهبردارن و به خاطر ۱۰ هزار تومن پول سر داداششون هم شیره میمالن. هر ماه یه روش جدید واسه تلکه کردن مردم بیچاره پیاده میکنن (مثل گارانتی و پشتیبانی رسمی!، نرم افزار، آنلاک آنتن گوشی، رجیستر، نصب اولیه سیستم عامل!، تعیین قیمت جنس داخل انبار با ارز روز! و….) انگارم نه انگار که فردا میخوان تو یه وجب جا بخوابن. من چند سالی هست تو این پاساژ رفت وآمد دارم و دیدم که تقریبا همه فروشنده های موبایل این مجتمع هیچی از گوشی سر در نمیارن و به مشتری از روی جهل ( و تعداد معدودی که واردن از روی عمد) اطلاعات غلط میدن، اما من فقط ۳ نفر رو تو اینجا پیدا کردم که وارد به موبایل بودن که تازه یکیشون که نماینده به اصطلاح رسمی بود به کاربر ها اطلاعات غلط میداد اما با زبونش همه رو قانع میکرد. این آقایون اگه قصد دارن وضع موبایل رو تغییر بدن برن چند تا نمایندگی از شرکت های بزرگ بگیرند تا گوشی اصل و تضمین شده با گارانتی ۱۰۰ درصد وارد کنن. درسته که قیمت گوشی بالا میره، اما اینجوری هم خیال همه از بابت جنس راضین و هم سرویس های شرکت های مختلف باز میشه. اگه این نمایندگی های الان واقعا رسمی بودن، لوازم جانبی و خدماتشون الان کاملا تو ایران در دسترس بود. این شرکت های خارجی هم فقط به فکر خودشونن. اجازه ورود محصولاتشون به ایران رو میدن (که البته ۸۰٪ قاچاق هست) اما از سرویس دهی درست به مشتری سر باز میزنن. این یعنی اونا فقط میخوان محصولاتشون فروش بره و این وسط خریدار بدبخت ایرانی سرش بی کلاه میمونه.

  31. من خودم چند بار خرید کردم باید واسه اینکه گوشی نو و سالم بدون هزینه اضافی پرداخت کنی مجبوری چند ساعت تو پاساژ بچرخی واقعا کلاه برداری تواین پاساژ اپیدمی شده واقعا متاسفم اما چه میشه کرد

  32. اگه بلوتوثت رو دو طرفه کنم هزینش میشه 50.000 تومن!!خخخخخخخخخخخ عجب حرفایی میزننا آدم شاخ در میاره

  33. مصاحبه خیلی جالب و متفاوتی بود! به نظر من علاءالدین با اینکه پاساژ خیلی بزرگیه اما امکاناتش واقعا ضعیفه و درست مثل این بازارهای قدیمی و سنتی می مونه!! هیچ خانمی هم جرات تنها رفتن به اونجا بخصوص طبقات بالا رو نداره!!!! ده بار هم دیدم دعوا راه میفته از بس که کلاهبردار توش زیاد داره
    اما باز قیمتاش نسبت به خیلی جاها بهتره اگر بهتون گوشی رو ننداخته باشن!!

    1. کاملا موافقم. ضمن اینکه خیلی از کسبه مثل مغازه ایران زمین جنب پله برقی طبقه همکف اصلا ادب و شعور ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH