اپل با عرضه تراشه A15 Bionic فاصله خود با رقبای اندرویدی را افزایش می‌دهد

بر اساس گزارشات جدید، کمپانی TSMC از ابتدای ماه آگوست به تولید پردازنده A15 Bionic برای سری آی‌فون 13 ادامه خواهد داد. منابع زنجیره تامین ادعا می‌کنند که امسال شرکت اپل سفارش تولید بیش از 100 میلیون تراشه A15 را به TSMC ارائه نموده است. این پدیده بدان معناست که نخستین محموله از سری آی‌فون 13 شامل بیش از 100 میلیون دستگاه خواهد بود. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی 95 میلیون دستگاهی قبلی تحلیل‌گران حدودا 5 درصد بیش‌تر است.

گزارشات پیش‌تر منتشر شده در ماه جولای نشان داد که اپل به‌دنبال افزایش 20 درصدی تولید سری آی‌فون 13 در سال 2021 تا تقریبا 90 میلیون دستگاه است. برنامه‌های اولیه اپل از تولید 75 میلیون دستگاه در سال جاری حکایت داشتند. شرکت اپل به موفقیت سری آی‌فون 13 امید بسیار زیادی دارد؛ زیرا این هندست با پیشرفت‌هایی در برخی جوانب روانه بازار می‌شود. به‌عنوان مثال این هندست‌ها مجهز به پنل 120 هرتزی از نوع LTPO هستند.

این پنل‌ها از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی می‌کنند. بعلاوه این هندست‌ها با پیشرفت‌هایی در زمینه دوربین به بازار عرضه خواهند شد. بعلاوه به منظور ایجاد افکت نمایشی بهتر اندازه ناچ نیز کاهش خواهد یافت. بعلاوه کلیه مدل‌های سری آی‌فون 13 از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر بهره خواهند برد. این مشخصه یکی دیگر از نقاط قوت برای فروش سری آی‌فون 13 محسوب می‌شود.

تراشه A15 Bionic موجب افزایش شکاف میان تراشه‌ شرکت اپل و همتایان اندرویدی آن خواهد شد

گزارشات مخابره شده تا به این لحظه نشان می‌دهند که تراشه A15 Bionic به لحاظ عملکرد کلی فوق‌العاده ظاهر خواهد شد. بر اساس گزارشات، تراشه A15 Bionic اپل از طراحی معماری شامل 2 هسته بزرگ و 4 هسته کوچک در بخش CPU بهره خواهد برد. این پردازنده موجب ارتقاء 20 درصدی کارآیی و افزایش 30 درصدی بهره‌وری انرژی نسبت به تراشه A14 خواهد شد. در بخش پردازنده گرافیکی نیز تراشه A15 از معماری 5 هسته‌ای استفاده خواهد کرد. این معماری موجب افزایش تعداد هسته‌های پردازشی GPU می‌شود. این پدیده موجب افزایش حدودا 35 درصدی کارآیی نسبت به پردازنده A14 Bionic خواهد شد.

بررسی درصد پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که تراشه A15 با پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی روانه بازار خواهد شد. بدین‌ترتیب شکاف میان تراشه‌های اپل و همتایان اندرویدی آن‌ها افزایش خواهد یافت. با این‌حال با توجه به کارآیی ضعیف تهویه هوا در گوشی‌های آی‌فون، دستیابی به عملکرد ایده‌آل در پردازنده‌های سری A غالبا دشوار خواهد بود.

غیبت هواوی در بازار اسمارت‌فون به نفوذ بیش‌تر اپل در این بازار کمک خواهد کرد. با این‌حال اپل مایل نیست قافیه را به سایر تولیدکنندگان چینی ببازد. موسسه IDC در 6 ماهه نخست سال 2020 گزارش مربوط به سهم اسمارت‌فون‌های مختلف از بازار در رده قیمتی بیش از 600 دلار را منتشر کرد.

در میان گوشی‌های موبایلی با قیمت بیش از 600 دلار، شرکت‌های هواوی و اپل به‌ترتیب با کسب سهم‌ 44.1 و 44 درصدی از بازار رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی نیز موسسه IDC گزارش مربوط به سهم هندست‌های گران‌تر از 550 دلار در بازار چین را منتشر کرد. بر این اساس شرکت اپل با کسب سهم 56.9 درصدی در جایگاه نخست قرار گرفت و هواوی کماکان رتبه دوم را به خود اختصاص داد؛ اما سهم این شرکت به 23.6 درصد تنزل پیدا کرد.

2 در مورد “اپل با عرضه تراشه A15 Bionic فاصله خود با رقبای اندرویدی را افزایش می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH