وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

رونمایی از سرویس‌های اسنپ، تپ‌سی و در کل ظهور تاکسی آنلاین، شاید یکی از بهترین هدیه‌هایی بود که می‌شد به ایرانیان داد. اینکه بتوانید خیلی راحت از هر کجای شهر و هر ساعت از شبانه‌روز، یک خودرو در اختیار داشته باشید و با قیمت رقابتی به مقصد برسید، چیزی نیست که بابتش شکرگزار نباشیم.

اما بالاخره آن‌قدرها هم شرایط گل و بلبل نیست که در هر لحظه بخواهیم به‌به‌ و چه‌چه کنیم. این روزها به خاطر شرایط کرونایی، مردم بیش از هر زمان دیگری به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، خصوصا اسنپ روی آورده‌اند. تاکنون بیش از هر مورد دیگری، بحث قیمت‌های نسبتا بالای اسنپ و عدم استفاده از کولر در روزهای گرم تاسبتان توسط برخی رانندگان، نقل محافل بود و بسیاری از آن گلایه داشتند؛ اما امروز می‌خواهیم به نکته‌ای اشاره کنیم که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد! دقیقا زمانی که اسنپ می‌گیرید و خبری از راننده اسنپ نیست…! با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا یک تجربه تلخ از استفاده از اسنپ را برای شما بازگو کنیم.

متاسفانه هیچ راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرد!

نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده یا نه، اما این روزها خیلی با این هشدار و ابراز تاسف اسنپ مواجه می‌شوم! زمانی که شما آماده رفتن از مبدا به مقصد هستید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند. در ۴۸ ساعت گذشته، شخصا چندین و چندبار با چنین پیغام خطایی مواجه شده‌ام تا جایی که مثلا امروز صبح برای رفتن به سرکار، بیش از 80 دقیقه معطل ماندم و در آخر هم خبری از راننده نبود…!

تصورش را بکنید که برای دوری از ازدحام جمعیت و قرار نگرفتن در معرض ویروس کرونا، حاضر می‌شوید قیمت‌های بالای اسنپ را بپذیرید و با خودروهای این سرویس به محل کار بروید؛ اما ساعت‌ها منتظر می‌مانید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند!

امروز از ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح تا ۹ و ۱۰ دقیقه مدام اسنپ عزیز در حال جستجوی راننده بود، اما کسی درخواست را قبول نمی‌کرد! این اتفاق دقیقا دو روز پیش با شرایط مشابه و تایم طولانی‌تر (از ۷:۵۰ تا ۹:۵۰) رخ داد اما به دلیل اختلالات شبکه، قطعی‌های اخیر برق و اینترنت و خلاصه هزار و یک بهانه دیگر به روی خودمان نیاوردیم؛ اما وقتی در 48 ساعت یک اتفاق مشابه، دوبار تکرار شود، دیگر نمی‌‌توان خیلی ساده از کنار ماجرا گذشت.

سوال‌های به‌ظاهر بی‌جواب

وقتی در این شرایط قرار می‌گیرید، چند سوال ساده به ذهن خطور می‌کند اما برخلاف همیشه این سوال‌ها بی‌پاسخ نیستند! بیایید تعدادی از مهم‌ترین سوالات را با هم مرور کنیم:

شاید هزینه پایین است و راننده‌ای درخواست را قبول نمی‌کند؟ گمان نمی‌کنم هزینه ۵۰ هزار تومانی برای مسافتی که در روزهای اخیر (به خاطر شرایط کرونایی و قرنطینه که اکثر ادارات تعطیل هستند)، نهایتا ۲۰-۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود، کم باشد! ضمن اینکه با همین هزینه، بارها این مسافت طی شده و مشکلی نبوده است. حتی از گزینه «عجله دارم» هم استفاده کردم و مبلغ را افزایش دادم اما بازهم خبری نشد!

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از عزیزان راننده در بخش کامنت‌ها نسبت به زمان اعلام شده برای رسیدن به مقصد اعتراض داشتند. در روزهای عادی طی کردن این فاصله بیش از ۷۰-۸۰ دقیقه طول خواهد کشید و این زمان برای قبل از عید و در زمستان به بیش از ۹۰ دقیقه می‌‌‌رسد. اما همان‌طور که در بالا هم مشخص کردیم، در زمان قرنطینه به دلیل تعطیلی ادارات، مسیر گفته شده ترافیک خاصی ندارد و نهایتا ۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود. اسکرین شات زیر از مسیریاب بلد، نشان می‌دهد که شما می‌توانید این مسیر را در روزهای قرنطینه و در حدود ساعت ۸ صبح به مدت ۲۴ دقیقه طی کنید. (اسکرین شات برای ۱۷ مرداد است اما از لحاظ شرایط با روزی که به آن اعتراض داشتیم، تفاوت چندانی ندارد). این موضوع به راحتی توسط هر شخصی قابل اندازه‌گیری خواهد بود.

شاید راننده‌ای در مبدا نیست؟ مبدا «دریاچه چیتگر» بود، جایی که از ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌هایش مشخص است که حداقل منطقه‌ای با تراکم جمعیت بسیار بالاست و اتفاقا همه هم در آن ساعت به سمت مرکز شهر می‌روند. تمام این‌ها به کنار، حداقل در خود نقشه اسنپ بیش از ۱۵ خودرو به عنوان راننده‌های منتظر به نمایش در می‌آمد! شاید هم نقشه و ماشین‌های روی آن فیک باشند؟ کسی چه می‌داند…!

شاید مقصد شرایط عجیب و غریبی دارد یا خیلی محبوب نیست؟ مقصد «میدان فاطمی» تهران بود! دقیقا وسط پایتخت و جایی که حتی شامل طرح ترافیک هم نمی‌شود. دیگر مقصدی از این محبوب‌تر و سر راست‌تر سراغ دارید؟

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از رانندگان عزیز نسبت به صحبت‌های ما در زمینه شرایط میدان فاطمی معترض بودند و می‌‌گفتند که میدان فاطمی (میدان جهاد) تهران شامل طرح ترافیک می‌شود! همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، میدان فاطمی به هیچ‌وجه در طرح ترافیک نیست و فقط شامل طرح زوج و فرد می‌شود.

شاید اینترنت منطقه دچار مشکل شده و رانندگان به اینترنت دسترسی ندارند؟ وقتی شما با یک گوشی و سیم کارت معمولی از طریق دیتای سیم کارت در حال استفاده از اسنپ هستید و همزمان کارهای آنلاین خودتان را انجام می‌دهید و سری هم به اینستاگرام و ویدئوهای سنگینش می‌زنید، گمان نمی‌کنم اختلالی در شبکه و اینترنت منطقه وجود داشته باشد.

و…

پشتیبانی از همه جا بی‌خبر!

وقتی پاسخی منطقی برای سوال‌های پیش آمده پیدا نمی‌کنید، بهترین کار تماس با پشتیبانی و مطرح کردن موضوع است. بالاخره آن‌ها مسئول هستند و حتما چیزی می‌دانند که ما نمی‌دانیم؛ از طریق اپلیکیشن تصمیم گرفتیم برای نخستین بار در طول این سال‌ها، با پشتیبانی شرکتی به بزرگی اسنپ تماس بگیرم و پیگیر ماجرا شوم.

وقتی مشکل را با پشتیبانی در میان گذاشتم، با پاسخ عجیب‌تری رو‌به‌رو شدم. پشتیبانی عزیز با نهایت احترام گفت که خب متاسفانه راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرده است!

ظاهرا تعداد درخواست‌های لغو شده کاربران در پنل ثبت می‌شود؛ امروز من ۴-۵ باری منتظر مانده و اسنپ در جستجوی راننده بوده و خودش به این نتیجه رسیده که راننده‌ای پیدا نشده و ۵-۶ باری هم خودم از سر ناچاری لغو کردم، چون بیش از یک ساعت گذشته بود و خبری از قبول شدن درخواست نبود…! شاید از نظر اسنپ این قضیه که حداقل نیم ساعت گذشته و کسی درخواستی قبول نکرده خیلی طبیعی است و شما نباید در دفعات بعد خودتان اپلیکیشن را ببندید، گوشی را ری‌استارت کنید یا کارهایی از این دست به گمان اینکه شاید اصلا گوشی به مشکل خورده باشد! با این حساب فکر می‌کنم حداقل دلیل انتخاب و روان‌شناسی رنگ لوگوی اسنپ مشخص شده باشد؛ به رنگ چمن و رنگ لوگو دقت کنید…!

از همه چیز جالب‌تر واکنش پشتیبانی بود که گفت: «خب راننده‌ای درخواست شما رو قبول نکرده!» بگذارید یک سوال بپرسیم: پس پشتیبانی اصلا این وسط چه نقشی دارد؟ اگر قرار باشد که پیگیری نکنند که خب خودمان خیلی راحت می‌توانیم سر خیابان یک خودرو دربست بگیریم و به مقصد برویم! دیگر این واضح است که راننده‌ای درخواست من را قبول نکرده اما راه حل چیست؟ آیا قرار است مانند این دو بار، هر روز هیچ اسنپی برای درخواست من نباشد و پس از مدت‌ها معطلی ناچار به استفاده از آژانس‌های سنتی و یا دربستی کنار خیابان باشم؟

تجربه شما؟

شاید با مشاهده این شرایط، وقت آن رسیده باشد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم یا اصلا از خانه خارج شده و از کنار خیابان با یک مسافربر بر سر قیمت به توافق برسیم. با این کار ظاهرا خیلی زودتر راننده پیدا شده و کمتر معطل می‌مانیم؛ چه بسا حتی با قیمت پایین‌تر به مقصد برسیم. خود راننده نیز از اینکه پول نقد می‌گیرد و کمیسیونی به اسنپ نمی‌دهد، بسیار راضی‌تر خواهد بود. یعنی یک معامله برد-برد به نفع همه! دیگر لازم هم نیست که مزاحم اوقات شریف پشتیبانی شویم و وقت همچون طلای‌شان را بگیریم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تاکنون شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اید؟ یا اصلا مشکل خاص و عجیب و غریبی در اسنپ داشته‌اید که انگشت به دهان بمانید؟!

273 در مورد “وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!”

  1. وحید از تبریز

    قیمت لوازم ماشین تقریبا تو همه شهرها یکسانه اما تفاوت کرایه ها در شهرهای مختلف خیلی زیاده اسنپ فقط به فکر راننده های تهرانه فکر میکنن هزینه زندگی تو بقیه کلان شهرها رایگانه

    6
    7
  2. چی میگین کدوم قیمت بالا.، حتی نصف قیمت آژانس هم نیست از اونور هم 20 درصد کمسیون. خودت بیا یه هفته اسنپ کار کن بعد بیا هر چی خواستی بگو

    2
    19
  3. خدا از اسنپ نگذره

    کرایه هایه اسنپ به شدت پایینه از اونور برنامش اشغاله،سرویس الکی نشون میده،سرویس اشتباه نشون میده وقت راننده هارو میگیره پشتیبانی هم کار خاصی انجام نمیده،هرکی هم میگه اسنپ کرایش بالاست حرف مفت نزنه بیاد دوروز کار کنه با موتور ببینه کرایه ها به شددددددددت پایینه،یبار از نارمک تا پشت میدون ازادی یه شهرک بود زده بود 25 تومن تازه بیست درصدم کمیسیون کم میشه!!!!!

    2
    15
  4. سلام من راننده اسنپ بودم و هر چی بیشتر کار میکردم بیشتر ماشینم خراب میشد و بیشتر بدهکار میشدم و چیزی برام‌ نمیموند .میخوام بهدنویسنده عزیز بگم که دوست عزیز برخی از مسافران یه کاری با راننده کردند که راننده ترجیح میده سیگار فروشی کنه ولی تو اسنپو تپسی کارنکنه .شما که میگید مسیره ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ای حسابه اینو نمیکنید که کمتر از ۴۰ تومن برا راننده میمونه ؟روعن موتور میخریدیم اول سال ۷۰ تومن الان شده ۱۵۰ تومن .چیزای دیگه هم همینطور از همه بدتر مگه بابته مسافت طی شده شرکت های تپسی و اسنپ چقد به راننده هزینه میده که مسافر انتظار داره راننده براش کولر روشن کنه؟؟!!! برای راننده های بیچاره یه بیمه تامین اجتماعی واریز نمیکنن که راننده دلخوش باشه و تحمل بهانه ها و ایراد گیریهای مسافرا رو داشته باشه .من چند روز پیش یه میافری رو ارگز سیمون بولیوار سوار کردم به مقصد نمایشگاه بین المللی و اسم مسافر،*********** بود و وقتی که رسیدم دمه ورودی نمایشگاه گفت که منو اشتباه اوردی منو ببر ورودی جنوبی که من گفتم خانم لوکیسن مقصد شما اینجاست و من شمارو رسوندم مسیره دوم باید شما انتخاب کنید .که شروع به فحاشی و جیغ داد کرد .ناگفته نمونه که در طول مسیر ********************** که من اصلا جوابشو ندادم و خدا خدا میکردم که زودتر به مقصد برسم و از ماشین پیاده شه .که این کارو نکرد وپیاده نشد .که با امنیت تماس گرفتم و بعد از کلی کلنجار پیاده شد و با لگد به در ماشین زد .اون شب گذشت فردا که اومدم تپسی رو فعال کنم و کار کنم دیدم پیام اومد که حساب کاربری شما بخاطره تخطی از قوانین تپسی مسدود شده !!!اینو میخوام بگم‌که بعصی از مسافرا باید ساعت ها در انتظاره ماشین باشن تا قدره راننده های زحمت کشو بدونن .الانم سره کوچمون سیگار میفروشم و از کارم راضی هستم .

    23
  5. اسنپ و تپسی و ماکسیم و همه تاکسی های اینترنتی کاش هر چه زودتر جمع شوند و انشالله هم به زودی این اتفاق میفته
    سرمایه ماشین از راننده
    پول بنزین لیتری ۳ هزار از راننده
    جربمه های سرسام آور از راننده
    تحمل گرما و ترافیک از راننده
    استلاک از راننده
    خستگی برای راننده

    ولی پول خالص و بدون کوچکتربن زحمت برای شرکت های اسنپ و تاپسی و بقیه ات و آشغالها
    شرم و حیا هم خوب چیزیه خجالت هم خوب والله

    3
    19
  6. راننده اسنپ و تبسی

    سلام من هم یک راننده اسنپ هستم شاید در حین کار بارها با خودم فکر میکنم که من این شرایط رو پذیرفتم وباید به نحو احسن انجام بدم ، ولی واقعا سخته وظلم که در یک سیستمی کار میکنی که هیچ تعادلی در قیمت و شرایطی که پشتیبان راننده باشه نیست چرا بعد از ۵ سال ما حتی بیمه نیستیم ، چرا باید این حجم کمیسینون بدیم وقطعا راضی هستم تو خیابان پارک کنم تااینکه بدون تفکر یه سفری که تهش چیزی نداره رو قبول کنم وچرا های …. ولی چکار کنیم که میخوایم شرمنده خانواده نشویم باز بااین شرایط داریم کار میکنیم خدا قوت به همه راننده ها ودعا میکنم بهتیرینها رو براشون.

    2
    18
  7. کجا کراییه ها پایینه من راننده اسنپم تو این شرایط کرونا کرایه ها پایین قابل به صرفه نیست حاضرم گوشه خیابون بمونم تا این سفر را برم مسافر فکر میکنه همش تو جیب ما میره کمیسیون که کم بشه سوختش هم هست چه سودی داره

    11
  8. حسین احمدی

    سلام،من راننده اسنپ هستم ۲۰ روز هست کرونا گرفتم نه بیمه دارم نه از حمایتی ،اگر نرم سر کار درامد هم ندارم،با این کرایه های کم و استهلاک و قطعات گران ،فقط روزمره ما شاید،شاید بگذرد،بنزین رو باید از جیب بزنیم تا دوماه بعد پول بنزین بدن،داروها و مواد غذایی که باید موقع کرونا مصرف کرد فقط یکقلم اب هویج رو که گفته شده برای کرونا خوبه روبگم که از کیلویی ۱۴هزارتومان خریدم تا ۲۰ هزارتومان،مرغ کیلویی ۴۰ هزارتومان ایا به نظر شما کرایه ۶هزارتومانی به ریسک وخطرش می ارزه؟کارمندای اداری اسنپ از همون اول بیماری همه دفاتر رو تعطیل کردند اینترنتی شد،ما توی خط اول کار بدون هیچ پشتیبانی و حمایتی باید کارکنیم با ۱۵ درصد کمیسیون و ۲ درصد مالیات شهرداری،

    1
    7
  9. متاسفانه من هم به عنوان مسافر این مشکلات رو دارم
    البته راننده حق داره بخاطر به صرفه نبودن مبلغ از پذیرفتن درخواست مسافر امتناع کنه ولی اینکه یه ابزار اقبال خودش رو در جامعه از دست بده ، اول از همه به ضرر راننده های عزیزی هست که در این مجموعه فعالیت میکنن
    کافی در نظر داشته باشن در مقاییه با روش قدیمی آژانس ها ، نه خبری از سهمیه های خاص سوخت و … بود و نه کمیسیون کمتر از الان بود

    به نظرم نکته بعدی اینه که پرداخت بیشتر ازین مبالغ هم برای مردم به صرفه نیست و احتمال جدی وجود داره که مردم استفاده از این سرپیس رو محدود کنن
    اون راننده محترمی که مبلغ کرایه رو با حداقل قیمت میوه مقایسه کرده بود باید توجه کنه که اولا همه مردم روزی چهار کیلو میوه نمیخرن و نمیخورن در ثانی بخاطر قیمت بالای میوه ، متاسفانه این کالا هم از سبد مصرف مردم داره حذف میشه

    و مورد آخر اینکه متاسفانه وضعیت معیشتی همه مردم زیر تیغه و دولت و حاکمیت هیچ توجهی به مشکلات مردم نداره.همین باعث میشه هر دو طرف معاملات خودشون رو متضرر بدونن
    البته احتمال خیلی زیادی هست که با بهتر شدن شرایط بیماری مردم کمتر از تاکسی آنلاین استفاده کنند تا بتونن در هزینه هاشون صرفه جویی بیشتری کنند و تاکسی های آنلاین بازم مجبور بشن کرایه ها رو کمتر کنن تا مردم رغبت به استفاده داشته باشن

    30
    7
  10. آقای محترم کرایه ها افتضاح است بعد همه بخاطر همین بعد مدت صرف نظر می کنند. از اسنپ ۵۰ هزار تومان ۲۰ درصد تو جیب اسنپ می رود ،خوب یعنی چه ، باید اسنپ ۵ درصد بگیره نه ۲۰ درصد بله راننده بایدقبول کنه یا نکه ،زیاد جوش نزن فشارت می رود بالا

    1
    13
  11. آقای محترم کرایه ها افتضاح است بعد همه بخاطر همین بعد مدت صرف نظر می کنند. از اسنپ ۵۰ هزار تومان ۲۰ درصد تو جیب اسنپ می رود ،خوب یعنی چه ، باید اسنپ ۵ درصد بگیره نه ۲۰ درصد بله راننده بایدقبول کنه یا نکه ،زیاد جوش نزن فشارت می رود بالا

    1
    17
  12. متاسفانه در کنار این قیمت‌های پایین ،درصورت کوچکترین بحث و مشاجره ای که اغلب مسافرین بدلیل تاخیر در حضور در مبدا،تعداد زیاد،اینکه با ۹ هزار تومان ۶ نفر سوار میشن،تو مسیرم توقع دادن دو سه تا شونو پیاده کنی دو تا کوچه پایینتر،یه چند دقیقه هم عابر بانک توقف کنی واسه پول گرفتن،آخرشم در مقصد چون ۱۰۰۰ تومان خوردشو نداری برگردونی،عین شمر به تو نگاه میکنه که حاضری رو پولشون یه چیزم بذاری،بحثی هم پیش بیاد اسنپ طرف مسافر رو میگیره،اتفاقا شما خبرنگار محترم از این ب بعد همیشه برو سر کوچه و بدو دنبال دربستی،شاید ب امید خدا در اسنپ و تپسی هم گل گرفته بشه و هزاران راننده ای هر کدام از خیلی از شماها،تحصیلکرده تر و پولدار تر هستن اما مجبور نباشن واسه شماها و اسنپ و تپسی بیگاری کنن.

    1
    29
  13. فرامرزغفران

    سلام عرض ادب خدمت راننده های عزیزبنده توشهرسمنان ۶سال راننده اسنپ هستم چرا راننده بیچاره ک کلی خرج و اصطلاک ماشین داره رو درک نمیکنیددقیقا یکی ازدوستان درست فرمودند فقط میخواین راننده رو له کنید بنده خداشاهده اصلا چیزی برام ازمسافرکشی نمیمونه یعنی الان الآنم میرم اسنپ مجبورم از۱۰تادرخواست یکیومیگیرم ک کرایش کمی بهترازبقیه باشه ک اونم سربرج بایدکلی هزینه ماشینتوبدی دوتاکمک ماشین خریدم ۸۰۰هزارتومان ی لنت ترمزهردوماه تموم میشه ۱۵۰هزارتومان وکلی لوازم مصرفی دیگه اونم هروقت میخوای بری بگیری قیمت لوازم بالاتروبالاترمیره ولی کرایه مسافرکمتر و کمترمیشه اگه وجدان دارین برای راننده بنویسیدچراقبول نمیکنه ب چ علت قبول نمیشه حرف زیاده براگفتن ولی درست شدنی نیست این اسنپ…

    21
  14. دوست عزیز که میفرمایید ۵۰هزارتومان مبلغ زیادیست دقت کنید درسال گذشته هزینه های خودرو پنج برابر شده اماکرایه ها حداکثر دو برابر شده

    1
    19
  15. عزیز اگر نقدت به اسنپ و تبسی اینهاس کاملا حق با شماست وقتی یه شرکت انحصار این وسعت کار را داره و لاقیده نه مسافر راضیه نه راننده اون زمانا که آژانس های محلی بودن و پیکهای گوناگون بودن اصلا اینقدر بی عدالتی نبود. اما اگر داری از راننده بیچاره انتقاد میکنی و فکر میکنی خوشی زده زیر دلش تو این اوضاع ذ واقعا یه طرفه به قاضی رفتی اول چند قدم با کفش راننده راه برو بعد ایراد بگیر سرویس که به زور از پس ایتهلاک و مخارجش برمیاد قبول کردنش یه کم دور از عقله ، میگی قبلا با همین قیمت رفتی قبلا هم کم دادی الان که روغن دوبرابر و خیلی چیزها چند برابر شده دیگه کم نیست بی انصافیه. شما اگر واقعا مبلغ کافی بدی احتیاجی به یک ساعت صبر ندارید سر کوچه میومدی هزاران تاکسی بیچاره دنبال یه لقمه نون هستن ولی ،،،

    1
    17
  16. اصلا فکر نکردید چرا مسیرو قبول نمیکنند مگر نیومدن تو اسنپ کار کنند بله راننده اسنپ هم مثل شما حق زندگی دارد و زندگی دارای هزینه هست که باید از محل کار کردن تامین شود وقتی شما برای خود خواستار حقوق مکفی هستید پس راننده هم باید با کارش تامین شود هنوز اول سال نشده شروع میکنید رانندها دارن گرون میکنند از این حرفا نمیگید راننده هزینه خودش و ماشینشو باید از کجا جور کنه فقط خود خبرنگار و نگاه میکنید نتیجش میشه این

    1
    22
  17. من هم راننده اسنپ هستم بله با قیمت ۵۰تومن هیچوقت از چیتگر که در غربی ترین منطقه تهرانه به مرکز و شرق شهر نمیرم فقد مسافتی که باید طی بکنی تو این مسیر بیست تا سی کیلومتره همیشه بحث زمان نیس بحث مسافت هم هست درضمن وقتی ارزون ترین میوه از کیلیویی بیستومن به بالا شروع میشه قیمت های بیستومن سیتومن دگ فکر نمیکنم همچین چشم گیر باشه ؛این قیمت ها دو سه سال پیش به چشم میومد نه الان که اب معدنی ساده شده ششتومن . هرکی فک میکنه قیمتا بالاس میتنه از تاکس سرویس های محلی استفاده کنه تا ببینه قیمت مناسب چیه

    31
  18. عظیم سلطانی

    من راننده اسنپم تهران رو نمیدونم ولی مشهد کرایه ها به لعنت خدا نمی ارزه مسافت ۴۰ کیلومتر قیمت میده ۲۵ هزار تومن حتی پول سوخت و استهلاک ماشین نمیشه تا برسه به اینکه به انوان منبع درآمد نگاه کنیم

    25
  19. مسعود علیزاده

    مسخره بازی اسنپ وتپسی درسامانه اسباب بازی وکمسیون ناحق حمل ونق ومخرج زیاد طاقت رانندگان وفشار تاکسیرانی وآژانس ها راباخود کل کل میکند⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

    20
  20. من خودم راننده اسنپ وتپسی هستم کرایه خیلی پایینه صرف نداره سفر قبول کنم ماشین شده 3برابر نمیخواهید کرایه ها رو 2برابر کنید .کمیسیون کم میکنند بعد حساب میکنی هزینه یک سفر از یک آب معدنی کمتره.همیجوری ساعتها درخواست بدید شاید کرایه ها 2برابر اندازه نرخ تورم شد که برای راننده صرف داشته باشه قبول کنه همچنین فرهنگ سازی بشه راننده نوکر باباتون نیست که دیر بیایی وعابر بانک بری توقف وتاخیر نزنید.

    1
    36
  21. با آنکه کرایه های اسنپ افزایش وحشتناکی داشته اما همیشه ماشبن بوده و پشتیبانی اش هم در بعضی از مواقع که به مشکلی خورده ام با نهایت ادب راهنمایی و رفع اشکال کرده است. فقط ای کاش کمی ملاحظه جیب قشر کارگر را می کرد و یا آنکه امتیازات بیشتری را برایمان فرار می داد.

    16
    11
  22. مجتبی مرادی

    خطاب به نویسنده متن……. دوست عزیز تا دیروز که هزینه های زیاد کمر راننده ها رو خم کرده بود کسی از حق راننده جماعت دفاع نمی‌کرد حالا همه برای مسافرهایی که تا دیروز هزار ناز و ادا داشتن سینه چاک میدن من خودم هم کارمندم هم اینکه دو سه سال راننده اسنپ بودم خوب میفهمم راننده ها چی میگن ولی اصلا مسافر ها رو درک نمیکنم اون موقع که مسافر وسایلش رو توی ماشین جا میذاره و شما با هزار احترام 15،20 کیلومتر راه رو میری و وسایل رو بهشون تحویل میدی و اون حتی یه تشکر خشک و خالی هم ازت نمیکنه و فکر میکنه که نوکر باباش هستین شما تشریف نداشتید که حال منو ببینید یه جوری وسایل رو گرفت و رفت که انگار از دست دزد چیزی گرفته.یا اینکه شما مسافر رو قبول میکنید بعد می‌بینید که 10 نفر با هم میچپن تو ماشین چه حالی میشی حق لغو سفر رو هم که نداری. خلاصه اگر بخوام داستان ها میتونم براتون تعریف کنم چیزهایی که خودم دیدم نه چیزهایی که بقیه تعریف کردن لطفا یه کم انصاف داشته باشید

    1
    43
  23. اینهای که گفتین یک طرف یک مشکل هست اون اینکه صبح با توجه به اینکه طرح کاهش آلودگی و طرح ترافیک برداشته شده ازدحام خودرو خیلی سنگین شده طوری که دیگه زانوها و پاها جوابگوی پدال کلاج و دنده نیست برای کسی که ساعتها پشت فرمان هست سلامتی از دست رفتهباز نخواهد گشت خودرهای شخصی یکبار وارد میشوند و ظهر یا بعداظهر خارج میشوند فشار ترافیک را احساس نمیکنند ولی راننده مسافر بر نابود میشود

    1
    24
  24. من راننده اسنپم ..
    از دیر واریز شدن سهمیه سوخت بگیر تا گرونی روغن موتور که ۴۰درصد گرون شد
    تا بقیه چیزها که اصلا به چشم مسافر نمیاد ..و فقط جنابعالی اون ۵۰هزار را میبینی …
    کافیه ماشینت مدلش حداقل ۴ یا ۵سال گذشته باشه بعد اونوقت پی به حرفای من نوعی میبری

    29
  25. سلام خدمت شما و تمام مسافران.
    من راننده ی اسنپ هستم و بحث کولر باشه با بنزین لیتری ۳هزار تومان مسیر ۲۰کیلومتری با ترافیک یک ساعت ی تهران ماشین تقریبا ۳لیتر بنزین استفاده می‌کنه و اگر کولر هم بزنیم میشه ۴لیتر .ک قیمتش ۱۲هزار تومان میشه کرایه ۳۵هزار تومان و ۱۵ درصد هم اسنپ برداشت می‌کنه بابت کمسیون ۶هزار تومان برداشت می‌کنه.جمعش میشه۱۸هزار تومان و باقیه کرایه ک ۱۷هزار تومان هستش راننده هم باید هزینه ی ماشین؛ کرایه خونه؛ و خودرو خوراک و ژنو بچه اش رو بده ما راننده ها هم از این موضوع زیاد راضی نیستم ولی بی انصاف نباشید مرسی.

    29
  26. من راننده هستم و در یکی از کلان شهرهای بزرگ یعنی اصفهان مشغول به کار هستم فقط با چند تفاوت که یک اینکه بنده در دسته اکو پلاس هستم که اولا هیچگونه امکانات و خدمات برای امثال ما وجود ندارد ۲ اینکه وقتی در اوج درخواست که در اتمام روز است مثلا از یک شهر به شهر دیگه اصولا قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومن برنامه قیمت اعلام میکند ایا به نظر شما به صرفه هست برای پذیرفتن و اینکه اکثرا همچین مسیر هایی که حدود ۱ تا ۲ ساعت طول میکشد باید خالی و بدون مسافر برگردی؟ ۳_ از قیمت حدود ۱۸ درصد هم برای کمسیون و عوارض کم میشه به جز بنزین اصطحلاک ماشین وقت ترافیک و مبتلا شدن و مریض شدن تصادف و… در طول روز که قیمت ها فاجعه هست در این صورت که مسافر اگر با اتوبوس هم مسیر را بخواهد طی کند از قیمت اسنپ بیشتر میشه مثال در ظهر که درخواست کم است فرض کنید از مرکز تهران به کرج را اسنپ محاسبه میکند از ۱۱ تا ۱۵ تومن با افزایش حدود ۲۰ تومان به نظر شما باید این درخواست را قبول کنیم
    بنده آینده ماشینم در اثر سانحه شکست الان برای تعویض بهم قیمت دادن حدود یک میلیون و پانصد تا کی کار کنم تا بتوانم جبران کنم
    درست است اسنپ به عنوان شغل دوم و فرعی هست و اینکه طرف در طول روز برای انجام های کارهای شخصی میتواند استفاده کنه به قول معروف هرچی پول در بیار پیدا کرده و سود است ولی در ایران حدود ۹۰ درصد یا بیشتر به عنوان شغل اصلی دارن کار میکنن چون مجبور هستن و خیلی موارد دیگر که به نظر من فقط رانندگان ضرر میکنن این وسط

    26
  27. کرایه ها در شهر قم که خیلی پایین است و راننده اشتیاقی برای سرویس ندارد مثلا 5500 تومان ارزش داره که شما بری دنبال مسافر و بعضا الاف بشی تا سوار کنی ببری مقصد بعد کمیسیون کسر بشه چقدر میماند وقتی انصاف نیست اشتیاق هم نیست

    29
  28. سلام،والا من یه راننده اسنپم که حدودا دو سال و نیم هست با ماشین کار میکنم اما خدا شاهده وضع قطعات و استهلاک ماشین موقع کار کردن سر به فلک میکشه، خدا نکنه که قطعه ای از ماشین خراب بشه یا موقع تعویض لاستیک یا وسایل مصرفی ماشینت برسه،باید یه وام بگیری تا فقط بتونی ماشینت رو دوباره سرپا کنی و فقط مشغول کار باشی، ناشکری نمیکنم اما دخل و خرج کار با ماشین اصلا و ابدا جور درنمیاد مخصوصا با وضعیت اقتصادی الان که نمیدونی در آمد کار با ماشینت رو صرف خرید و مایحتاج زندگی کنی یا خرج خود ماشین. ایشالا همه سلامت باشن و یکم هم به قشر راننده حق بدن که واقعا خرج ماشین و قطعات وحشتناکه. یا حق.

    33
  29. سلام به همه خوانندگان من بیشتر نظرات رو خوندم شما هم بخونید ببینید رانندهای اسنپ چقدر محترمانه و زیبا گلهمندیشون رو مطرح میکنند و یسری کارمند یا حالا مسافر با ادعای سواد بالا چقدر توهین میکنند در حالی که بیشتر رانندهای اسنپ لیسانس و فوق لیسانس هستن وبی ادعا که مشکل مدیریت کشوره که به این روز افتادن من دست همه رانندها رو میبوسم به بزرگی خودتون بعضی رو ببخشید که بیتربیتن

    47
  30. کاظم حیدرپور

    وقتی اسنپ من راننده که ۲ سال کار کردم را با یه بار نظر الکی مسافر ولغو سفر از طرف من حساب کاربریم را مسدود میکنه.بایدم کمبود راننده داشته باشه .چون باعث بی اعتمادی میشه در بین رانندگان

    36
  31. باسلام وقتی لاستیک جفتی میشه ۲میلیون بیمه میشه ۳میلیون،ویه بار سرویس کردن میشه ۴۰۰هزار،یه لنت میشه۲۰۰هزار،یه دیسک و صفحه میشه ۲میلیون باکمیسیون ۲۰درصدی اسنپ…….وغیره
    آیا به نظرتون چیزی تهش میمونه واسه راننده
    اونم قرقر مسافربعداز ۱۵دقیقه تاخیر آمده آقا یواش برو آقا چند لحظه اینجا نگهدار ،اقا کولر روشن کن
    بابا تا کی ضعیف کشی بسته دیگه این چندساله قراره بیمه بشن نمیکنن اما۲۰درصدو میگیرن
    خستگی واستحلاک بدبختیش واسه راننده کیفش واسه اسنپه

    1
    42
  32. والا من خودم راننده اسنپ هستم با این کرایه های کم بازم مسافر زمین نمیزارم خدایش اسنپ وقتی میبینه ماشینی نیست و مسافر دورتره بازم پیام میده تا بریم ولی جایی که دورتر از مقسده چطور بریم سفارش کنیم این اقا هم داره اسنپ رو بد میکنه خب برو تاکسی بگیر با ۳ یا ۴ برابر پول اسنپ به مسیرت برس

    2
    29
  33. دلیل کم شدن راننده اینکه جدیدا اسنپ رانندهایی که چند سال تواسنپ فعالیت دارنو داره یکی یکی اخراج میکنه کاربری من وخیلی ازدوستام به صورت دایم مسدود شده من قبلا تاکسی داشتم خیلیم راضی بودم تااینکه سروکله اسنپ پیدا شدقیمتاش اوایل خیلی پایین بود مردم تاکسی سوار نمیشدن مجبور اومدم تواسنپ دیدم مسافر دیرمیکنه طلبکاره پول ومیده طلبکاره بدحرف میزنه مقصدومبدا اشتباه میزنه طلب کاره خلاصه… الانم کمیسیون بالا. نداشتن بیمه. عدم پشتیبانی کارمد باعث شده هم راننده هم مسافر ناراضی باشن 18درصدونیم کمیسیون یعنی راننده با80نود میلیون سرمایه واستهلاک و.. اگه تصادف نکنه وبلاسرش نیاد که محاله اگه خوشو بکشه 300تمن کارمیکنه 55هزارپنصد تومن ناقابل کمیسیون اسنپه با250راننده مرغ 50 تمنی بخره یاروغن 170هزاری عوض کنه لاستیک 1تمن تعمیرموتور7تمن جمش کنین بابا دست ازسرمردم برداریدیامردمو درکنید شماکه زیر کولرنشستی بجای 18ونیم 10درصد کمیسیون بگیر که به راننده ومسافر فشارنیاد

    1
    37
  34. سلام.میدان فاطمی تو طرح آلودگیه و ورود به این محدوده میدونید که هزینه داره!!! و راننده طرح دار کم هست .با کرایه ۵۰تومن باید جریمه ورود به طرح ترافیک رو بدی .شاید دلیلش همینه که تو ساعت اوج پیک ، راننده ی طرح داری پیدا نشه.این برمیگرده به مسوولین محترم اداره ی شهر که طرحهای مختلف ترافیکی پیاده میکن.مشکل از اسنپ یا راننده ها نیست…

    1
    22
  35. سلام
    من یه رانندم روزی خودم را بکشم ۱۷۰ تومان هم که کار کنم ۷۰ تومان میره واسه بنزین ازاد و کمیسیون اسنپ میمونه ۱۰۰ تومان در ماه ۳میلیون حقوق یه کارگر ساده بدون بیمه میشه

    2
    24
  36. سلام . شما با این دید گاهت همون بهتر که بری کنار خیابون وایسی و دربستی بگیری . یک هفته که اسنپ کار کنی متوجه میشی که واقعا هر سرویسی ارزش قبول کردن نداره . یا کرایه کمه . یا فاصله با مبدا مسافر زیاده که اگرم خود راننده قبول کنه ، مسافر بعد از چند دقیقه سفر رو لغو میکنه . یا مسافت ترافیکش زیاده . یا مقصد یه محل نا امن هست . یا مقصد یه محل کم در خواست هست . بعدم شمایی که این متن رو نوشتی آیا هر وقت اسنپ گرفتی هیچ راننده ای درخواست رو قبول نکرده ؟ راننده هست روزی بیست یا سی تا سرویس انجام میده . این مسافرا از یه کره دیگه هستن ؟ من خودم اکثرا شبها کار میکنم . و به همین دلیلهایی که گفتم ، مخصوصا محل نا امن در شب ،خیلی از درخواستها رو قبول نمیکنم . ولی با این وجود توی سه یا چهار ساعت بین هشت تا پانزده سفر انجام میدم . خوبه که انسان دو طرفه به هر چیزی نگاه کنه .

    1
    29
  37. سلام
    از بس قیمت لوازم خودرو لاستیک و روغن گران شده و حتی گرانی ها ساعتی شده از طرفی به خاطر کرونا یا وضع اقتصادی کشور ۲ ماهی میشه که درخواست ها ۵۰٪ کمتر شده و خیلی از راننده ها دیگه میل به کارکردن ندارن و‌ همچنین بیشتر از بقیه مردم در معرض بیماری کرونا قرار دارن نه بیمه ای نه حمایتی در صورتی که راننده تاکسی ها قراره واکسن دریافت کنن اما از ‌‌‌واکسن اسنپی ها خبری نیست
    با تشکر

    17
  38. اسنپ به تعهدات خود عمل نمیکند!!؟
    چطور ما آرنولد با این هزینه سنگین ماشین.
    مسافر سوار کنیم……

    1
    19
  39. کاملا حق با شماست
    اما شما اگه یک روز تو اسنپ کار کنی متوجه دلیل این موضوع میشی
    هزینه بالا؟
    کدوم هزینه بالا؟ شما همون مسیر رو زنگ بزن به آژانس بپرس ببین کرایش چنده؟
    یا یه تاکسی دربست بگیر ، ببین کرایش چنده
    حد اقل ۲ برابر اسنپه

    1
    24
  40. اگه اژانس محل ماشین داشت یا سرخیابون میشد دربست بگیری که یکی دوساعت منتظر اسنپ نمی موندی.پس بازم بااسنپ همراه بودی یااسنپ به مقصد رسیدی و گزینه ی بهتر از اسنپ هم نیست.یه رب بیست دقیقه توقف بزن انشالله که درخواستتو اولین راننده قبول میکنه صبح امتحان کن جواب میده

    2
    20
  41. من خودم راننده اسنپ اونم از سر ناچاری قیمت داخلی اسنپ تو کرج شش هزار در حالی که همون مسیر بخواد تیکه تیکه بره باید ۱۲ هزار کرایه بده تازه میره اونجام ۴ نفر میشینن در حالی که تاکسی ۳ نفر بیشتر سوار نمیکنه .مسافرم ی جور تو ماشین میشینه قیافه میگیره انگار ملکه ی انگلیسه

    28
  42. برادر عزیز .
    دوست گرامی . شما بیا اسنپ ثبت نام کن نمی‌گم یک ماه حداقل یه هفته اسنپ کار کن .
    بعد شاهنامه بنویس و قضاوت کن .
    کلی گفتم . وقتی تو یه ماه سه بار فقط لنت ترمز عوض کنی میفهمی من چی میگم به بقیه خرج‌های ماشین و زندگی ندارم

    3
    31
  43. سلام من راننده اسنپ توی شهر شیراز هستم آنقدر کرایه ها بیشتر وقتا پایین هست که هیچ راننده ای حاظر نیست درخواست قبول کنه و واقعا به صرفه نیست با این هم گرونی هم
    چی گرون شده اما برا ما نه

    27
  44. 3سال راننده اسنپ بودم ولی یک ماه هست شغلم رو عوض کردم سبزی فروشی زدم حیف اون 3سال فدای سر زن و بچم تجربه ای تلخ بود اقای اسنپی بکش بیرون هزینه ماشین بدبختت میکنه

    2
    32
  45. من راننده اسنپم از پارسال تا امسال قیمت همه چیز سه برابر شده ولی اسنپ قیمتاش واسه سه سال پیشه شما خودتم بری لب خیابون دربست بگیری هم خسته راه میشی هم قیمت روز بهت میگن که پشمات بریزه بعد عباس اباد بیشترین ترافیکو داره معلومه هیشکی قبول نمیکنه ناراحتی 150 ملیون بده یه پرتید بخر با ماشین خودت برو سره ماه که بشه میفهمی ماشین چقدر اصتلاک داره

    1
    31
  46. سلام منم راننده اسنپ باکس هستم وقتی سفارش اسنپ فود رو قبول میکنم میرم غذا یا مخصوصا آبمیوه رو بگیرم 20 دقیقه منتظر وامیستم تا حاضر بشه بخاطر 7 تومن یه جا هوایی هم میری غذا رو بگیری یارو میگه سفارش مال سه ساعت پیش بوده لغو کرده مشتری چرا خوب زمان درخواست برای راننده میره زمان سفارش رو نمیزنه که کی مشتری درخواست داده چند دقیقه گذشته

    17
  47. امروزدرخواست اومده تهران بودم یادگارامام جنوب تافرودگاه پرند۵۹هزارتومن.انصافه حروم زن وبچه اونی که قیمت وزده وکمیسیون میگره نامردن

    4
    23
  48. سلام من راننده اسنپم. درمشهدساکن هستم. باورکنیدازاین کرایه هاییکه میگیدتومشهدخبری نیست. شایدباورتون نشه ولی برای رفتن ازیک نقطه به نقطه دیگربرای خانواده ام درخواست اسنپ دادم،،، زد:29000تومان….. گفتم زیاده خودم میبرمشون. اسنپ راننده روروشن کردم ببینم برای من راننده چندمیزنه. زد:20000تومان.شه های دیگرونمیدونم ولی مشهدکرایه هابه زوربه 18تا20میرسه.خب واسه منم بایدبصرفه…

  49. من راننده اسنپم درزنجان ازشمامسپرسم آیااگرشماراننده باشی مسافت۷کیلومتررا به مبلغ۷۰۰۰هزارتومان قبول می‌کنید؟نمیگم راننده اسنپ مغزخرخورده باشه من باتهران کارندارم ولی مبالغ اسنپ درزنجان خیلی پایینه منم تصمیم گرفتم ازامروزدرخواستهاروکه پایینه قبول نگنم درزنجان کرایه اسنپ۵یا۶یا۷هزارتومن به بالانیست

  50. ابدا کرایه های اسنپ با اینکه از نظر مسافر زیاد شده برای راننده قابل صرفه نیست و همه از رو ناچاری به این کار رو آوردند چون هزینه نگهداری و تعمیرات ماشین خیلی بالاست، راننده هم ترجیح میده جایی بره که اونجا باز مسافر باشه جاهایی مثل مرکز شهر و خیابان فاطمی صبح مسافر زیاد داره و لی برگشتی در کار نیست و ماشین باید خالی برگرده لذا اکثر راننده ها قبول نمیکنن.

    اسنپ اگه راست میگه یه سری ماشین خودش داشته باشه فقط راننده روش بزاره ببینم باز هم این قیمت‌های فعلی رو میزنه یا نمیبینه هزینه ماشین بیش از این حرفهاست. کشور ما چون دستمزد و حقوق مناسب نیست و حداقلی است اینه که برای همه ضرر است برای مسافر زیاده نسبت به درآمدش و برای راننده جوابگوی هزینه های ماشین هم نیست. مشکل از ریشه باید حل بشه و اون هم بالابردن متوسط درآمد مردم هست.

    1
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH