وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

رونمایی از سرویس‌های اسنپ، تپ‌سی و در کل ظهور تاکسی آنلاین، شاید یکی از بهترین هدیه‌هایی بود که می‌شد به ایرانیان داد. اینکه بتوانید خیلی راحت از هر کجای شهر و هر ساعت از شبانه‌روز، یک خودرو در اختیار داشته باشید و با قیمت رقابتی به مقصد برسید، چیزی نیست که بابتش شکرگزار نباشیم.

اما بالاخره آن‌قدرها هم شرایط گل و بلبل نیست که در هر لحظه بخواهیم به‌به‌ و چه‌چه کنیم. این روزها به خاطر شرایط کرونایی، مردم بیش از هر زمان دیگری به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، خصوصا اسنپ روی آورده‌اند. تاکنون بیش از هر مورد دیگری، بحث قیمت‌های نسبتا بالای اسنپ و عدم استفاده از کولر در روزهای گرم تاسبتان توسط برخی رانندگان، نقل محافل بود و بسیاری از آن گلایه داشتند؛ اما امروز می‌خواهیم به نکته‌ای اشاره کنیم که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد! دقیقا زمانی که اسنپ می‌گیرید و خبری از راننده اسنپ نیست…! با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا یک تجربه تلخ از استفاده از اسنپ را برای شما بازگو کنیم.

متاسفانه هیچ راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرد!

نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده یا نه، اما این روزها خیلی با این هشدار و ابراز تاسف اسنپ مواجه می‌شوم! زمانی که شما آماده رفتن از مبدا به مقصد هستید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند. در ۴۸ ساعت گذشته، شخصا چندین و چندبار با چنین پیغام خطایی مواجه شده‌ام تا جایی که مثلا امروز صبح برای رفتن به سرکار، بیش از 80 دقیقه معطل ماندم و در آخر هم خبری از راننده نبود…!

تصورش را بکنید که برای دوری از ازدحام جمعیت و قرار نگرفتن در معرض ویروس کرونا، حاضر می‌شوید قیمت‌های بالای اسنپ را بپذیرید و با خودروهای این سرویس به محل کار بروید؛ اما ساعت‌ها منتظر می‌مانید و کسی درخواست شما را قبول نمی‌کند!

امروز از ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح تا ۹ و ۱۰ دقیقه مدام اسنپ عزیز در حال جستجوی راننده بود، اما کسی درخواست را قبول نمی‌کرد! این اتفاق دقیقا دو روز پیش با شرایط مشابه و تایم طولانی‌تر (از ۷:۵۰ تا ۹:۵۰) رخ داد اما به دلیل اختلالات شبکه، قطعی‌های اخیر برق و اینترنت و خلاصه هزار و یک بهانه دیگر به روی خودمان نیاوردیم؛ اما وقتی در 48 ساعت یک اتفاق مشابه، دوبار تکرار شود، دیگر نمی‌‌توان خیلی ساده از کنار ماجرا گذشت.

سوال‌های به‌ظاهر بی‌جواب

وقتی در این شرایط قرار می‌گیرید، چند سوال ساده به ذهن خطور می‌کند اما برخلاف همیشه این سوال‌ها بی‌پاسخ نیستند! بیایید تعدادی از مهم‌ترین سوالات را با هم مرور کنیم:

شاید هزینه پایین است و راننده‌ای درخواست را قبول نمی‌کند؟ گمان نمی‌کنم هزینه ۵۰ هزار تومانی برای مسافتی که در روزهای اخیر (به خاطر شرایط کرونایی و قرنطینه که اکثر ادارات تعطیل هستند)، نهایتا ۲۰-۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود، کم باشد! ضمن اینکه با همین هزینه، بارها این مسافت طی شده و مشکلی نبوده است. حتی از گزینه «عجله دارم» هم استفاده کردم و مبلغ را افزایش دادم اما بازهم خبری نشد!

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از عزیزان راننده در بخش کامنت‌ها نسبت به زمان اعلام شده برای رسیدن به مقصد اعتراض داشتند. در روزهای عادی طی کردن این فاصله بیش از ۷۰-۸۰ دقیقه طول خواهد کشید و این زمان برای قبل از عید و در زمستان به بیش از ۹۰ دقیقه می‌‌‌رسد. اما همان‌طور که در بالا هم مشخص کردیم، در زمان قرنطینه به دلیل تعطیلی ادارات، مسیر گفته شده ترافیک خاصی ندارد و نهایتا ۲۵ دقیقه‌ای طی می‌شود. اسکرین شات زیر از مسیریاب بلد، نشان می‌دهد که شما می‌توانید این مسیر را در روزهای قرنطینه و در حدود ساعت ۸ صبح به مدت ۲۴ دقیقه طی کنید. (اسکرین شات برای ۱۷ مرداد است اما از لحاظ شرایط با روزی که به آن اعتراض داشتیم، تفاوت چندانی ندارد). این موضوع به راحتی توسط هر شخصی قابل اندازه‌گیری خواهد بود.

شاید راننده‌ای در مبدا نیست؟ مبدا «دریاچه چیتگر» بود، جایی که از ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌هایش مشخص است که حداقل منطقه‌ای با تراکم جمعیت بسیار بالاست و اتفاقا همه هم در آن ساعت به سمت مرکز شهر می‌روند. تمام این‌ها به کنار، حداقل در خود نقشه اسنپ بیش از ۱۵ خودرو به عنوان راننده‌های منتظر به نمایش در می‌آمد! شاید هم نقشه و ماشین‌های روی آن فیک باشند؟ کسی چه می‌داند…!

شاید مقصد شرایط عجیب و غریبی دارد یا خیلی محبوب نیست؟ مقصد «میدان فاطمی» تهران بود! دقیقا وسط پایتخت و جایی که حتی شامل طرح ترافیک هم نمی‌شود. دیگر مقصدی از این محبوب‌تر و سر راست‌تر سراغ دارید؟

آپدیت ۱۷ مرداد: بسیاری از رانندگان عزیز نسبت به صحبت‌های ما در زمینه شرایط میدان فاطمی معترض بودند و می‌‌گفتند که میدان فاطمی (میدان جهاد) تهران شامل طرح ترافیک می‌شود! همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، میدان فاطمی به هیچ‌وجه در طرح ترافیک نیست و فقط شامل طرح زوج و فرد می‌شود.

شاید اینترنت منطقه دچار مشکل شده و رانندگان به اینترنت دسترسی ندارند؟ وقتی شما با یک گوشی و سیم کارت معمولی از طریق دیتای سیم کارت در حال استفاده از اسنپ هستید و همزمان کارهای آنلاین خودتان را انجام می‌دهید و سری هم به اینستاگرام و ویدئوهای سنگینش می‌زنید، گمان نمی‌کنم اختلالی در شبکه و اینترنت منطقه وجود داشته باشد.

و…

پشتیبانی از همه جا بی‌خبر!

وقتی پاسخی منطقی برای سوال‌های پیش آمده پیدا نمی‌کنید، بهترین کار تماس با پشتیبانی و مطرح کردن موضوع است. بالاخره آن‌ها مسئول هستند و حتما چیزی می‌دانند که ما نمی‌دانیم؛ از طریق اپلیکیشن تصمیم گرفتیم برای نخستین بار در طول این سال‌ها، با پشتیبانی شرکتی به بزرگی اسنپ تماس بگیرم و پیگیر ماجرا شوم.

وقتی مشکل را با پشتیبانی در میان گذاشتم، با پاسخ عجیب‌تری رو‌به‌رو شدم. پشتیبانی عزیز با نهایت احترام گفت که خب متاسفانه راننده‌ای درخواست شما را قبول نکرده است!

ظاهرا تعداد درخواست‌های لغو شده کاربران در پنل ثبت می‌شود؛ امروز من ۴-۵ باری منتظر مانده و اسنپ در جستجوی راننده بوده و خودش به این نتیجه رسیده که راننده‌ای پیدا نشده و ۵-۶ باری هم خودم از سر ناچاری لغو کردم، چون بیش از یک ساعت گذشته بود و خبری از قبول شدن درخواست نبود…! شاید از نظر اسنپ این قضیه که حداقل نیم ساعت گذشته و کسی درخواستی قبول نکرده خیلی طبیعی است و شما نباید در دفعات بعد خودتان اپلیکیشن را ببندید، گوشی را ری‌استارت کنید یا کارهایی از این دست به گمان اینکه شاید اصلا گوشی به مشکل خورده باشد! با این حساب فکر می‌کنم حداقل دلیل انتخاب و روان‌شناسی رنگ لوگوی اسنپ مشخص شده باشد؛ به رنگ چمن و رنگ لوگو دقت کنید…!

از همه چیز جالب‌تر واکنش پشتیبانی بود که گفت: «خب راننده‌ای درخواست شما رو قبول نکرده!» بگذارید یک سوال بپرسیم: پس پشتیبانی اصلا این وسط چه نقشی دارد؟ اگر قرار باشد که پیگیری نکنند که خب خودمان خیلی راحت می‌توانیم سر خیابان یک خودرو دربست بگیریم و به مقصد برویم! دیگر این واضح است که راننده‌ای درخواست من را قبول نکرده اما راه حل چیست؟ آیا قرار است مانند این دو بار، هر روز هیچ اسنپی برای درخواست من نباشد و پس از مدت‌ها معطلی ناچار به استفاده از آژانس‌های سنتی و یا دربستی کنار خیابان باشم؟

تجربه شما؟

شاید با مشاهده این شرایط، وقت آن رسیده باشد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم یا اصلا از خانه خارج شده و از کنار خیابان با یک مسافربر بر سر قیمت به توافق برسیم. با این کار ظاهرا خیلی زودتر راننده پیدا شده و کمتر معطل می‌مانیم؛ چه بسا حتی با قیمت پایین‌تر به مقصد برسیم. خود راننده نیز از اینکه پول نقد می‌گیرد و کمیسیونی به اسنپ نمی‌دهد، بسیار راضی‌تر خواهد بود. یعنی یک معامله برد-برد به نفع همه! دیگر لازم هم نیست که مزاحم اوقات شریف پشتیبانی شویم و وقت همچون طلای‌شان را بگیریم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تاکنون شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اید؟ یا اصلا مشکل خاص و عجیب و غریبی در اسنپ داشته‌اید که انگشت به دهان بمانید؟!

273 در مورد “وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!”

  1. سلام؛ بعلت بیکاری تن به این کار دادم.
    اگر نویسنده مقصد رو رفت و برگشت میزد به احتمال ۹۹ درصد ماشین گیرش می اومد. بعضی مقصدها مسافرخور نیست و راننده های با تجربه قبول سفر نمی کنن.
    کرایه ها یلخیست و با توجه به تورم و نرخ سرسام آور هزینه تعمیر و نگهداری ماشین اصلا نمیصرفه.
    در اصل راننده ها وسیله ای برای سود رساندن به خودروسازها، تعمیرگاه ها، قطعه سازان و در نهایت شرکت های اسنپی شدن.
    پارسال جلوبندی رو ۱۰۰ تمن تعمیر میکردن و الان ۲۵۰ تمن و الی برکت الله.

    2
    6
  2. من خودم راننده ی اسنپ باکس هستم توی اصفهان و لیسانس هم دارم،یه مسافت ۲۵ کیلومتری رو زده ۳۵ تومن که ۷ هزار تومنشم میره برای کمیسیون و ۲۸ هزار تومن میمونه،با این کرایه های پایین واقعا صرف نمیکنه توی اسنپ کار کنم،حالا وای به حاله اونایی که اسنپ ماشین هستند،اگر کار پیدا کنم دیگه هیچوقت به اسنپ بر نمیگردم

    1
    5
  3. کرایه ها بسیار پایین هست گاها و اتفاقا راننده انقدری زیاد هست که تا درخواست میاد حتی فرصت مشاهده درست حسابی مبدأ و مقصد نداره راننده سریع دیگر رانندگان سفر رو قبول میکنن این مزخرفاتی که نوشتین مشخصه بک طرفه و بدون دانش هست.بعضی مقصد ها هم ارزش رفتن نداره وسط بیابان یه باغ شهری میرن ک دیگه برگشت مسافری نیست با این خرج ماشین و هزینه بیمه این قیمت ها برای هیچ راننده ای چه اینترنتی چه تاکسی نمیصرفه

  4. اسنپ چه خدماتی به راننده میده که راننده در هر شرایط و در هر لحظه با هر قیمتی درخواست مسافرا قبول بکنه و در آخر هم مسافر فکر کنه راننده ها برده ی اونن و نهایتا یک امتیاز منفی

  5. سلام من فقط. یه توصیه براتون دارم اول کفش طرف مقابل رو پا کن بعد از راه رفتنش ایراد بگیر کرایه شاید از نظر شما مناسب باشه شما مطمئن باش اگه مسافت و کرایه اون مناسب بود دو بار این اتفاق برای شما نمی‌افتاد وگرنه همه اون رانندها اومدن که یه چیزی کار کنند نه اینکه بدون مسافر بچرخن از دید شما کرایه مناسب هست نه راننده

  6. اخه چرا از ان همه ماشین کسی سرویس نمیره چون واقعا کرایهاش به لعنت نمیارزد راننده که ملشو پیدا نکرده بعد اسنپ خداد تومان کمیسیون برداره به امید نابودی شرکتهای اینترنتی

  7. چه جالب .فک میکردم فقط ما راننده ها مظلوم هستیم.وقتی با مدرک فوق لیسانس بخاطر شندرغاز مجبوری هرکس وناکسو سوارکنی .مجبور باشی تا مبدا بری ولی مسافر با وقاحت تمام کنسل کنه وتو هم هیچ کاری از دستت برنیاد.تویه مطلب با شما موافقم و اونم پشتیبانی اسنپه که مثل خیلی از چیزای دیگه تو این مملکت الکی و فیکه.وقتی مسافر بعداز ۱۰دقیقه معطل کردنت تازه کنسل هم می‌کنه شاهکار پشتیبانی اینه که از شما هزینه کمیاب رو کم نمیکنه.
    واقعا برای خودم و همه بچه های راننده اسنپ متاسفم که مجبوریم این خفتو بپذیریم

  8. سلام دوست عزیز من با مدرک فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر و 18سال کار در آموزش و پرورش به عنوان معلم الان دارم تو اسنپ کار می کنم از سر ناچاری . چند نکته رو به عنوان راننده اسنپ میگم اول اینکه هزینه‌های ماشین سرسام آور شده من ماه پیش سرویس روغن انجام دادم 165 هزار خدا شاهده امروز رفتم 360هزار پول دادم. دوم مسیری هست با قیمت 7هزار تومان که بای غقط 5 پقیقه رانندگی کنی تا به مسافر برسی بعد از سوار شدن تازه کولر هم می خواد اگه بگی نه که نمره منفی میده تازه از این مبلغ هم باید 20درصد به عنوان کمیسیون بدی و مبلغی هم به عنوان عوارض شهرداری بدی. من تو تجربه خودم میگم و چندین بار هم به شرکت اسنپ توضیح دادم که در برخی از مراکز راننده ها نمی‌توانند درخواستی را مشاهده کند و برای آنها درخواست نمی آید اصلاً خودم از میدان محمودیه تا میدان فردوسی به هیچ عنوان درخواستی برایم ارسال نمی شود با این که در این محدوده بیشترین مسافر وجود دارد و این می تواند از نوع آنتن دهی سیستم این شرکت باشد. راننده اسنپ مسیری راکه یک سوم قیمت تاکسی است را باید قبول کند باکلی کسر از مبلغ خودم شاهد بودم یک روز در میدان حسن آباد مسافری می خواست به میدان صادقیه برود مبلغ اسنپ 40 هزار تومان بود تازه باکلی کسری میشه 35هزار برای راننده که کسی قبول نکرد ولی تاکسی دربستی گرفت 120 هزار تومان

  9. وقتی مسیری که آژانس های تلفنی 15 تومان میبرند اسنپ میزنه 7 تومن معلومه که راننده درخواست قبول نمیکنه گزینه عجله دارم بزنه میشه 8 تومن بازم خیلی اختلافه

    1
    4
  10. کامبیز ایرانی

    بنام خدا عرض سلام و درود و عرض ادب و احترام خیلی متشکرم از حضور تان تا تو اسنپ کار نکرده باشید نمی توانید قصاوت کنید شما چرا اسنپ می‌گیری؟ خوب برو سرکوچه با تاکسی برو یا دربست بگیر؟ بخاطر ارزانی و مفت بودنش درخواست می دهی و اینکه اسنپ قانونی هستش درست مثل آژانس یا تاکسی اما آنقدر حقیرش کردند که توقع مسافرین را بردند بالا انگار که راننده نوکر دربست شماست توقف دارند پول ندارند در بدترین مواقع بایددرمحل شلوغ توقف کنی تا مسافر پول از عابر بانک بگیرد!!!! توقع دارند براشون پرواز کنی می گن نشان یا بلد چند دقیقه زده؟ یعنی من عجله دارم خوب من با سرعت مجاز می توانم حرکت کنم اگر حکیم 80 است و همت 90 تا است بیشتر نمی توانم بروم ترافیک دارد اصلا هیچی سرجای خودش نیست نه اسنپ نه مسافر نه پشتیبانی فقط راننده این وسط له خواهد شد من که خط تهران کرج کار می کنم یا کرج قرچک یا رودهن اصلا داخل شهر نمی توانم کارکنم تازه شما خبر داری اگر من از کرج بیام تجریش 100 هزارتومان 18 هزار تومانش را اسنپ کمیسیون بر می دارد!؟ آیا میدانید وقتی از تجریش می گه برو فرودگاه امام 80 هزارتومان یعنی فاجعه!!! من که نمی روم چون 15 هزار تومان باید عوارض بزرگ راه بدهی 20 هزار تومان کمیسیون به اسنپ کدام آدم عاقلی پا میشه بره آخه!!!! آخه خدایی هم بالای سر وجود دارد اگر گاز سوز هم باشی نمی صرفد اگر منزلت پرند ساوه یا رباط کریم هم باشد نمی صرفد پس بیاید با آگاهی قضاوت کنیم من که نمیرم گرسنه هم بخوابم نمیرم دوماه است بنزین هم نداده اند چه انتظاری از راننده دارید من که 1 هفته است کار نمی کنم نه بنزین دارم نه بیمه دارم نه دیسک و صفحه دارم 1میلیون فقط خرج راه اندازی کولر ماشین کرده ام بعد بیام مسافر 15 هزارتومانی سوار کنم بهم بگه کولر بزن!!!! اگر مسیر دور باشد کرایه بالای 100 باشد نگفته خودم کولر می گیرم خلاصه که سرتان را درد نیاورم صرف نمی‌کند خودشان هم می دانند سپاسگزار مهرتان هستم

  11. من از تهران وقیمتها خبر ندارم ولی مشهد قیمتها بشدت افتصاحه قیمت مال دوسال پیشه از اول مشهد تا اخر مشهد نهایتا ۳۰ الی ۴۰ نمیدونم این قیمتها رو کدوم آدم از خدا بی خبری تعیین میکنه هنوز تو مشهد قیمت ۴۵۰۰ میزنه بابا یه روغن پراید معمولی عوض میکنیم ۲۴۰ تومان توقع دارین راننده هر قیمتی رو قبول کنه یه روز بیایین جای ما بشینین تو ماشین با این ریسک کرونا که یه مسافر ماسک میزنه یکی نمیزنه هر شب با استرس بری پیش خانواده بعد ببینم با این قیمت های مسخره استارت میزنید تا جای ما نباشید نمیتونید قصاوت کنید

    1
    5
  12. رحیم خلیلی نسب

    سلام به همه بنده بازنشسته هستم و به علت اینکه خرج زندگی کفاف نمیده حدود سه ماه دراسنپ کار کردم و در این سه ماه هر چ کار کردم و مقداری هم قرض گرفتم و خرج ماشین کردم و کلی بدهکار شدم الانم دنبال شغل دیگه هستم عمرا دراسنپ کار نخواهم کرد همچنین در این سه ماه بعضی مورد ها را دیدم که برام ناراحت کننده بود مثل دزدیدن فلاش معموریم توسط مسافران و غیره خدا بدادشون برسه (منظورم رانندگان)

  13. اسنپ این اختیار رو به راننده داده که انتخاب کنه میخواد درخواست رو بپذیره یا نه
    و این یعنی سیاست شرکت اسنپ در قبال آزادی راننده که تامین کننده اولیه است و چون کسی قانون و همین طور سیاستنامه جامعه و شرکت رو نقض نکرده حق پیگیری و شکایت وجود نداره.(به همین دلیل است که توسط پشتیبانی سبک گرفته شد)
    ولی خب در کنار اینها یک چیزی به اسم اخلاق وجود داره که رعایت نکردنش جریمه نداره ولی شرکت ها عموما بهش عمل میکنن. =|

    1
    3
  14. سلام برید خدا رو شکر کنید همین اسنپ هم خیلی کارا رو انجام میدن اگه میتونید یه انعام هم بدین به این بنده خدا ها …..حدا به همون رحم کنه

  15. یه هفته راننده اسنپ بشی درد مارو متوجه میشی تا با شکم سیری حرف نزنی.
    مسافر با ۲۰تومن کرایه فکر میکنه راننده با ماشینو با هم خریده.پشتیبانی اسنپم که از کنار ما حقوق میگیره طلبکارانه جواب میدن و دختراش میخوان از پشت گوشی با قمه بزنن ادمو
    خود اسنپم که چند تا کارشناس فوت خور گذاشته که این لابه لاها بنزین مارو به اسم تخلف نریزن بعد بفرستن برای رفیقای خودشون
    .ما رانندها به کی گلگی کنیم

  16. من راننده اسنپ هستم کرایه هایی که الان داره اسنپ و تپسی از مسافر میگیره دقیقا برای یک الی دو سال پیش هست یعنی مسیری شما دو سال پیش میرفتی میشد چهل هزار تومان الان همون مسیر رو بزنی دوباره همون چهل هزار تومان نهایت دو سه هزار تومن بالا تر میشه پس اصلا برای راننده نمیصرفه چرا چون قیمت قطعات دستمزد تعمیرکار برای دو سال پیش نیست حتی اگرم خوشبینانه تر نگاه کنیم هر سال چند ده هزار نفر بخاطر تعطیلی شرکت ها بیکاری جوان ها وارد اسنپ تپسی میشن ؟ انقد زیادن که قابل شمارش نیست که اگر یه حساب خیلی دسته بالا بگیریم تراکنش هایی که اسنپ و تپسی از راننده ها میگیرن یه رقم فوق سرسام اوری هستش , اسنپ و تپسی عوض اینکه بخاطر این همه راننده داشتن بیان کمی از کمیسیون سفرش کم کنه تا با توجه به این همه گرانی قطعات خودرو بنزین یکم به راننده کمک کنه بدتر فقط دستور میدن به راننده کولر بگیره لوازم رفاه مسافر رو بگیره راننده و حتی عوارض شهرداری هم از راننده میگیره و هیچ وقت هم نشده که بنزین رو سر موقعه به حساب راننده واریز کنن و بقیه داستان ها دریغ از کمی کمک به راننده پس هم مسافر هم راننده ضرر میکنن این وسط ! مرسی که وقت گذاشتین و خوندید

  17. عزیز آن راننده ای که سرویس را قبول نمی کند؛ برایش صرف نمی کند. آن راننده هم در ساعت های غیر پیک مفت مسافر می برو.
    اگر به فکر حل مشکل هستید؛ مجموعه ای با حضور نمایندگان رانندگان و دولت و مردم تشکیل دهید و اصلاحاتی را در قیمت گذاری انجام دهید که به صرفه هر دوطرف باشد.
    لازم بذکر است بدانید که این شرکتها عمده سهامداران نهادهای حاکمیتی است و سود برای شان مهم نیست.

  18. دوست عزیز مبلغ ۵۰ هزار تومن برای مسیر طولانی که شما فرمودید که قطعا شامل ترافیک هم میشه برای شما زیاده؟ حساب میکنم براتون: هزینه بنزین حداقل ۱۲۰۰۰ تومن، ۷۵۰۰ تومن هم اسنپ برمیداره، استهلاک ماشین حدود ۲۰۰۰۰ تومن، مانده میشه ۱۲۵۰۰ تومن برای راننده. یعنی عملا راننده داره با رسوندن جنابعالی خیرات میکنه…

  19. اولا که وسط شهر پر از ترافیکه ارزش رفتن نداره دوم کی گفته از دریاچه تا میدونه فاطمی 25 دیقه راهه

  20. این حرفها مال تهران هست،در شهرستانها این خبرا نیست .دیروز روغن ماشین ۴۰درصدگران شده،من راننده هرچی در میارم خرج ماشین میشه.صرفه اقتصادی نداره تو این ترافیک وگرما بخوای،ذلیل مسافر بشی

  21. من یه راننده اسنپ هستم تو این چند روزه اگه بگم چند تا سرویس بیشتر نرفتم دروغ نگفتم اپلیکیشن اسنپ به مشکل خورده و باز نمیشه و اگرم باز میشه هیچ درخواستی برام نمیاد که من راننده بتوانم تایید کنم.
    همین امروز هم یک سرویس هم نرفتم.
    مشکل از راننده نیست

  22. آفرین دقیقا زدی تو خال قیمت های بالای اسنپ و نبود راننده داداش گلم من راننده اسنپ بودم وقتی طرف دو تا مسیر میگیره کرایش میشه ۸۰۰۰ تومن اگه بری طرف و سوار کنی تو دلش میگه عجب احمقیه پاتم برسه تعمیر گاه باید میلیونی خرج کنی

  23. سلام من خودم راننده اسنپ هستم وقتی صبح با انگیزه از خونه میام بیرون اسنپ روشن میکنم کرایه ۵ تومن ۷ تومن ۱۰ تومن ادم افسردگی میگیره بعد خودتو قانع میکنی خدا بزرگه سفر قبول میکنی ۱۰ تومن اولا اسنپ بی انصاف ۲ تومن بر میداری چرا اخه ۲۰ درصد چه کار میکنی مگه دوم میری مسافرو سوار میکنی نه ماسک زده میاد جلو میشینه صندلی دست میزنه دریچه کولر دست میزنه بابا ده دقیقه بشین الان مرسی صدهاه مشکل دیگه.یک روز راننده بشین بعد نظر بدین.

  24. ایشالله روزی برسه که اقتصادمان درست شه و هیچ راننده عزیزی گرفتار بندگی و اسارت در اسنپ نباشه اگر موفق به دریافت ماشین در اسنپ و یا به عبارت راننده ای در خواست سفر شما رو قبول نمیکنه از گندیست که مسئولین اسنپ زده اند و باعث یاس و سردی و نامیدی رانندگان عزیز شده اند بنده راننده هستم بارها و بهرها فقط استعلام سفر میگیرم ول حاضر به قبول سفر نمیشم خدا کنه تمامی رانندگان با بنده هم رای باشند به امید راننده های دانا و زحمتکش

  25. لیلا صادقی

    یعنی واقعا ۵۰ هزار تومان کرایه از چیتگر تا فاطمی کمه بالاخره در طی روز هم مسیر پایین میخوره به شما راننده محترم هم یه مسیر خوب با درآمد بالا

  26. با سلام.
    مسافرهایی که دارن از خدمات اسنپ استفاده میکنن همشون اینو میدونن که کرایه های اسنپ آنقدری کم و به صرفه هست که شده گزینه اول انتخابشون و حتی میدونن که اون مسیر رو تاکسی یا آژانس کمتر از ۸۰ تومن نمیره ولی دم از گرونی کرایه های اسنپ میزنن.دوست عزیز شما بهتره عوض زنگ زدن به پشتیبانی و داستان چمن و ادبیات قشنگ یه نظر خواهی از راننده های در به در و بیچاره اسنپ میکردید.تا روشنت کنن که چرا مسیر ۲۸ کیلومتری رو قبول نمیکنن با اون قیمت .

  27. دوست عزیز شما جوابت را باید از یک راننده بپرسی نه پشتیبانی شما حتما درس خونده هستی وبا بازار کار آشنایی داری وقت که راننده از پشتیبانی حقوقی وپاداشی ومزبتی دریافت نمیکنه پس پشتیبانی هم نمی. تونه به راننده برگرده بگه که چرا این سفر را قبول نمیکنی شما وقتی که درمکانی جدا از جایی داری کار میکنی وحقوق شما را. کس دیگری داره میده یکی از کارمندان اون جا برگرده به شما دستوری بده چی بر میگردی بهش میگی ودومین مطلب شما به مرکز شهر وبه قول خودتون سر راست ترین مقصد هم هست که کاملا حرفت درسته در تهران اغلب مسافر ها از ساعت ۷تا۱۰صبح از چهار جهت تهران میان به مرکز ویک مسیر ۱۵تا ۲۰کیلومتری وحتی کمتر از این کیلومترها به مرکز شهر با ترافیک بالایی روبه رو میشیم که باعث میشه زمان این سفر با کیلومتر کوتاه با زمان یک سفر با کیلومتر بزرگ تبدیل بشه با این تفاوت که اون سفر کیلومتذ زیاده برای راننده فقط مصرف بنزین واصطلاک لاستیک داره اما سفر کوتاه شما اصطلاک گرون قیمت ترین چیزهای مصرفی خودرو که صفحه کلاج ۳میلیون تومنی با لنت ترمز ۴۰۰هزار تومنی ومصرف بیشتر بنزین که اگه کولر هم روشن باشه که به موتور ماشین فشار بیشتری را میاره در پی داره ودلیل آخر اینه که صبح ها همه از همه جا میرن به مرکز شهر پس مسافر برگشت مناسب خیلی کم و ناموجود هست اگر هم سفری در اون محدوده بخوره برای دو تا کوچه یا خیابان بالاتر وپایین تر هستش که بالاترین کرایه این جور سفرها ۱۰تا۱۲هزارتومن هست که با ترافیکی که وجود داره درون مناطق این کرایه هیچ ارزشی نداره این جواب شما ودیگر دوستانی که مشکل شما را دارند خواستید این جواب بنده را بذارید وببینید چنتا راننده قبول دارند اون موقع صحت جواب بنده را شما ودیگر کسانی که مشکل شما را دارند میپذیرند موفق باشید به امید روزی که ارزش پول ایران به ارزش گذشته خودش برگرده ومسولانی که باعث به وجود آوردن این مشکلات در کارهای مختلف وباعث این نا منظمی شدن رسوا ونابود شوند

  28. راننده هم مثل کل مردم ب نفع خودش فکرمیکنه ک ایا مقصد مسافر خور هست و کرایه و مسیر میصرفه و در این روزگار با این اموزشهای نادرست حکومت هرکی ب فکر خیشه و راننده مورد تایید هس نیومده تفریح اومده کارکنه درامد خوب واصطحلاکوساعت کمتر.

  29. Maemo.
    این maemo چقدر آدم بی‌تربیت و بی ادبی هست. واقعا عقده‌ای هستی. من فوق لیسانس دارم رانندگی هم می‌کنم وقت آزاد اسنپ میرم. کرایه اسنپ پایین هست. نمی‌صرفه.
    تو و حرفات نشون میده چجوری تربیت شدی و بزرگ شدی.
    رانندگان اسنپ اکثریت تحصیل کرده هستند. آمار بگیر

  30. اسنپ و تپسی اپلیکیشن هایی هستن که اول منافعشون را مد نظر قرار میدن بعد مسافر و در اخر راننده. بهترین سفر برای مسافر و راننده اینه که هر دو برنده باشن چون مسافر پول میده و راننده خودش و وسیله نقلیه گرانش را بکار میگیره تا مسافر به موقع و راضی به مقصد برسه و این وسط اسنپ و تپسی رباتی هستن که از قبال مسافر و راننده به ثروت کلان رسیدن. وقتشه که مسافران و رانندگان با هم متحد و همصدا بشن و این اپلیکیشن بی فاید را حذف کنن وگرنه مشکل سخت پیدا شدن ماشین و کولر روشن نکردن راننده در فصل گرما و نارضایتی رانندها بابت هزینه ها همیشه وجود داره و چالشی دائم بین مسافران و رانندگان شده.

  31. سلام از نظر شما ۵۰هراز تومان از چیتگر تا فاطمی کرایه زیادی هست هزینه ماشین ۴برابر شده بعد شما توقع دارید راننده با این کرایه مسافر بگیره و بعد ۱۵درصد هم کمیسیون بده و ۲ درصد هم به شهرداری پرداخت کنه که شهرداری هیچ مزایایی نمیده

  32. باسلام،بنده بازنشسته ی آموزش وپرورش هستم،ناچارا برای امرارمعاش زندگی مجبورم بااسنپ وتپ سی کارکنم،ازقدیم گفتن ماشین ۳تاچرخش برای خودش می چرخه،حالاتواین گرونی که دیگه بدتر،هرچی کارمی کنی،بایدخرج ماشین کنی،کرایه هاخیلی پایین هست،تواین اوضاع اقتصادی،قطعات ماشین چندین برابرشده واقعانمی دونیم چکاربایدبکنیم،حق باکی هست؟الله واعلم.

  33. سلام بر همگی. من خودم راننده اسنپم. وقتی ساعت ۳ نصف شب سفر شش هزار تومانی واست میاد کی قبول میکنه. دیشب از ساعت ۲ تا ۶.۳۰ صبح هیچ سفری نگرفتم در حالی که تو خیابون بودم واسه دو ریال درآمد اما سفر شش هزار تومانی با فاصله تا مبدا ۵ کیلومتر حداقل بایستی شبها چند درصد کرایه افزایش پیدا کنه. که واسه راننده به صرفه

  34. مسافر حق داره اما درآمد اسنپ کفاف هزینه نگهداری ماشین و زندگی راننده را نمیکنه. از طرفی اسنپ نه طرح نوسازی ماشین داره نه راننده را بیمه میکنه. دیکتاتوریه واسه خودش ما ملت هم کلا زیر بار زور نمیریم

  35. کرایه بالای واسه مسافر حرف شما درست ولی پراید 20 تومنی شده 140 میلیون خرجاش 6 برابر شده هم اندازه قانون کارم در نمیاد شده حمالی
    کرایه اگه خوبه میگی چرا کسی قبول نمیکنه خب ی ماشین چیزی بخر بیا اسنپ پول پارو کن
    ماشین گرونه نمیتونی بخری؟ پراید20 تومنی شده 140 تومن توانشو ندارین ما هم سرمایمون رو از روی هوا نیاوردیم مفت کار کنیم ماشین مستهلک بشه

  36. سلام خسته نباشید خیلی چیزها تو این مملکت گرون شده کسی حرفی نمیزنه حالا به قول بعضی ها کرایه اسنپ گرونه دوست عزیز خب مجبور نیستی از اسنپ استفاده کنی گزینه های دیگه ای هم دارید این دیگه ناراحتی نداره به قول ی اقای که راننده های اسنپ بی سواد هستن خب باهاشون نرید. یکی از دوستان از گرانی قطعات لوازم مصرفی ماشین مین میگه یکی از حقوقشمیگه اره واقعا وضعیت مملکتمون جوری شده که برای همه سخته پس بهترا به هم احترام بذاریم به جای توهین به هم. واقعا بعضعی ها با حرف زدن تربیت خونواده خودشون نشون میده. خداکنه از این وضعیت خلاص بشیم

  37. اسنپ یه شرکت کاملا خصوصی که دولت هیچ امکاناتی به راننده هاش نمیده نه بیمه نه لوازم یدکی نه ماشین اقساطی نه طرح ترافیک هیچی هیچی پس شما لطف کن اگه فک میکنی هزینش برات زیاده از روش های ارزان تر استفاده کن اقایی که پز مدرکتو میدی با همین مدرک برو یه رستوران بالاشهر بگو غذای دویست تومنیو باید بدی بیست تومن اونوقت خودتو مدرکتو با تیپا پرت میکنه بیرون اسنپم یه برنامس مثل دیوار که خریدو فروش بر اساس توافق انجام میشه قیمت کرایه هم همینه اگه گرونه شما نرو اگرم ارزونه راننده نمیره نه کسیو مجبور کردن راننده بشه نه مسافر شما برید یقه راننده تاکسیارو بگیربد که امکانات دولت رو میگبرن و اسنپ کار مبکنن اونا وظیفه دارن شما رو با نرخ دولتی جابجا کنن

  38. دقیقا مثل داستان تریاک چین و انگلیس هست. این موضوع زمانی اتفاق افتاده که اون دو تا گاو خورده شدن عزیر.حالا که دیگه تاکسی ها کسی رو سوار نمیکنن دیگه اژانسی نیست که شما رو جا بجا بکنه حالا که محتاج شدید وقتشه که خورده بشی عزیرم چه با کرایه گرون چه با نیومدن راننده.

    29
    81
  39. سلام خدمت مسافران و رانندگان اسنپ
    من حدودا یک سال راننده اسنپ بودم الان حدودا یک ماهه به دلیل هزینه بالای ماشین کار نمیکنم
    من معترض به کرایه ها نیستم مسافر هم حق دارد ولی بخدا قسم برا راننده اصلا نمی صرفه هزینه ماشین خیلی بالاست
    ایشالا اقتصاد درست بشه راننده و مسافر هر دو طرف ضرر نکنم هر دو مکمل هم هستن

    5
    166
  40. اقای maemo من با فوق لیسانس راننده اسنپ هستم ولی شعور ربطی به مدرک و راننده بودن و کارمند بودن نداره شما کارمندی وای فکر نکنم یک ذره هم شعور داشته باشه که این حرفو زدی ادمایی مثل شما هستن که مملکتو خراب کردن که شدی پشت میز نشین و به یک راننده توهین میکنی و مطمئنم جز شعور سواد هم نداری اکه داشتی این ادبیاتت نبود !

    4
    208
  41. تا وقتی تو اسنپ کار نکرده باشید نمیدونید خیلی از مسیرهایی که مرکز و یا بالا شهر هستن برید دیگه تو مقصد مسافر پیدا نمیشه میدون ونک تا تجریش باید ۱ ساعت بشینی تا مسافر بهت بخوره اونم نهایت ۷ هزار تومنی خیلی جاها اینطوری همون میدون فاطمی از همه جا بدتره یا یوسف اباد که اصلا هیچی باور کردنی نیست ظاهرا ساکنین یوسف اباد اصلا نمیدونن اسنپ وجود داره

    3
    154
  42. دکتر میلاد

    اقای مجتبی مسکینی عزیز طبق برآورد بنده هزینه استهلاک برای یک خودروی پراید صرف نظر از استهلاک قطعات بادوام مانند کمک فنرها ،صفحه کلاچ یا ضد یخ که معمولا دوسال یکبار عوض میشه و… همینطور بدون درنظر گرفتن اجرت تعمیر یا تعویض قطعات برای هر ده کیلومتر حدود ۲۵۰۰تومان با قیمت قطعات در خرداد ماه میباشد و همانطور که مستحضرید در تازه ترین افزایش، قیمت روغن موتور که پر مصرف ترین مورد در استهلاک منظور میشود ۴۱درصد به صورت رسمی افزایش نرخ داشته! اما در مورد مسیر شما از میدان ساحل تا میدان فاطمی مسافتی حدود ۲۴کیلومتر بوده که با یک حساب سر انگشتی مبلغ ۶۰۰۰تومان خرج استهلاک هست پر واضح هست که به ازای هر ۱۰۰۰۰تومان پرداختی شما حدود ۱۷۰۰تومان بابت کمیسیون و عوارض شهرداری از حساب راننده کسر میشود بنابراین با قیمت ۲۵۰۰۰تومانی چیزی که برای راننده میمونه بعد از کسر استهلاک و کمیسیون 14750تومان است که باید از این مبلغ هزینه بنزین رو هم کم کنیم اگر بگیم در خودرو هر صد کیلومتر هفت لیتر مصرف داره و قیمت بنزین 1500باشه مبلغ 2625تومن بابت بنزین کسر میشه و خالص دریافتی راننده 12125تومان میشه با توجه به ریسکهای تصادف ،هزینه اینترنت و تلفن،استهلاک گوشی،هزینه تعمیرات،هزینه بیمه و هزینه اقلامی که در استهلاک منظور نشده مبلغ 12125تومانی برای 25کیلومتر و حداقل 30دقیقه صرف زمان مناسب هست؟ پر واضح هست که جواب خیر! اما دلیل اینکه راننده ای پیدا نمیشه یک پایین بودن کرایه دوم ترافیک مسیر سوم به صرفه تر بودن جابجایی مسافر در محدوده بدون ترافیک و به دور از محدودیتهای ترافیکی!چهارم اینکه همون‌طور که میدونید قیمت اسنپ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشود در نتیجه در زمانی که اکثرا قصد عزیمت به سمت مرکز شهر رو دارند کسی قصد خروج از مرکز رو نداره در نتیجه کرایه ۵۰۰۰۰تومنی دریاچه تا فاطمی در مسیر عکس میشه ۲۵تومن !پس راننده ترجیح میده در اون زمان وارد محدوده آلودگی نشه!

  43. باید قیمتها عادلانه باشه بنده امسال حدود ۳۰ روز بیشتر در اسنپ کار نکردم و فعالیتم از سال ۹۵ بوده چون قیمتها ۹۰ در صد بصرفه نیست در تاکسی خطی زیر ۳ کلیومتر برای سه مسافر ۱۵۰ هزارتومان میباشید ولی در اسنپ ۱ تا ۲ کلیومتر تا مبدا و ۹ تا ۱۲ کلیومتر بیشتر زمانها قیمت ۱۹ تا ۲۳ هزارتومان اعلام میشه حالا در صدی از کمیسیون کم میشه و در تهران باید طرح آلودگی هوا خریداری کنیم ایا با همه هزینه‌های خودرو بصرفه است وباید قیمتها برای مسافران عزیز و رانندگان عادلانه باشد

    1
    5
  44. سلام بزرگوار گزارشگر محترم تا حالا خودت رو جای راننده اسنپ قرار دادی یا اینکه بعنوان مسافر فقط انتقاد میکنی سوالم اینجاست که شما نشتی توی خونت وهنوز لباس نپوشیدی وآمادگی رفتن به محل کار رو پیدا نکردی ودر( محله های مختلف این کلمه برای مه است که محله )چاله چوله بن بست بدون جای پارک راننده بنده خدا بایستی به مبدا رسیدم بعد پیام هم بده ولی از مسافر گرامی خبری نیست چرا یا از طبقه دهم تازه میخواد به آسانسور سوار بشه یا اینکه با تلفن صحبت میکنه دوم اینکه شما فکر میکنید کرایه بیشتری رو پرداخت میکنید اگه بخوای دربست بگیری باید لطف کنی که بری سر خیابان اصلی تا بتونی دربست بگیری دوم اینکه آژانس بگفته شما سنتی هم کرایه رفت وبرگشت رو از شما طلب میکنه حالا بفرمایید که این راننده اسنپ باماشینش کاری نداریم چون که هر وسیله نقلیه هزینه داره باید کجا بیاد خاکیه یا اینکه کوچه باریکه وزیاد …. بعد میرسیم به کرایه شما فکر نمیکنید این خدمات رو که راننده به شما مسافر گرامی ….وباید هزینه پرداخت کنید فرض مثال تو چیتگر که گفتین منطقه یا خاکی داره یا چاله چوله بیشتر اگه بخوام تواین چند سطر مشکل رو بگم نمیشه پس انصاف داشته باشید که فقط انتقاد به راننده نباشه من خودم راننده هستم شده ساعتها منتظر مسافر باشم که نبوده اگر هم بوده کرایه ۶۰۰۰ یا۷۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ ایا این مبلغ هزینه بنزینی که برای مبدا ومقصد مصرف شده جواب گو هست فقط همین رو جواب بدین لطفا؟

  45. دوستان عزیز زیاد در مورد گرانی اسنپ و بقیه مسایل بحث نکنید اگر راننده قبول نمیکنه به خاطر اینه که ترافیک هست و تمام بنزینی که زده در ترافیک هدر میره باز دوباره باید برگرده پمپ بنزین حالا اون دوستانی که اینقدر میزنن تو سر راننده اسنپ و ادعا می‌کنه کرایه ها بالاس اونقدر وجودشو داشته باشه مثل راننده اسنپ بیاد حداقل 12سرویس قبول کنه ببینم چند مرده حلاجی دوستان مخارج برای همه بالاس ولی راننده ای که صبح تا بعدظهر می‌ره شاید عددی که کار می‌کنه از نظر شما مسافر عزیز زیاد باشه ولی خدا وکیلی هزینه ماشین خیلی بالاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH