اپل به‌دنبال استفاده از روشی پیچیده برای مخفی‌سازی ناچ در آی‌فون‌های خود است

رونمایی از ناچ در طراحی آی‌فون‌های اپل سروصدای زیادی به‌راه انداخت. با این‌حال طی سالیان اخیر اکثر کاربران به ناچ عادت کرده و وجود آن‌را پذیرفته‌اند. اما در عین‌حال بسیاری از کاربران احتمالا خواهان رونمایی از آی‌فونی هستند که این مولفه بحث‌برانگیز طراحی را کنار بگذارد. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل نیز در همین سمت‌وسو حرکت می‌کند.

پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت Patently Apple نشان می‌دهد که شرکت اپل به منظور مخفی‌سازی ناچ روشی پیچیده را پیشنهاد داده است. این روش شامل به‌کارگیری یک نمایشگر با قطعات متحرک است. در این‌حالت هنگام عدم استفاده از ناچ و مولفه‌های مستقر در آن، این قسمت توسط نمایشگر پوشانده شده و از دید کاربران پنهان می‌شود. با این‌حال هنگام نیاز به دوربین جلویی یا حسگر TrueDepth، بخشی از صفحه‌نمایش جابه‌جا شده و سنسورها نمایان می‌شوند. چگونگی انجام این فرآیند در دیاگرام زیر به معرض نمایش گذاشته شده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ روش فوق راهکاری بسیار پیچیده و غیرضروری برای پنهان‌سازی ناچ به‌شمار می‌رود. اگرچه روش فوق به منزله یک راهکار احتمالی محسوب می‌شود؛ اما به‌کارگیری قطعات متحرک در واقع به‌معنای وجود یک نقطه آسیب‌پذیری بیش‌تر است. به منظور درک بهتر موضوع کافیست تصور کنید که به‌دنبال عدم بازگشایی نمایشگر متحرک، دوربین جلویی یا سیستم فیس آی‌دی آی‌فون شما از کار بیفتند.

پیشتر نیز شاهد پیاده‌سازی ایده‌هایی مشابه بوده‌ایم؛ به گونه‌‌ای که برخی تولیدکنندگان اسمارت‌فون به سراغ استفاده از دوربین‌های کشویی یا پاپ‌آپ به‌‌عنوان یک راهکار جایگزین رفته‌اند. اظهارنظر پیرامون احتمال پیاده‌سازی این ایده توسط اپل در آینده کاری دشوار است؛ اما شما در این خصوص چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا پتنت فوق دارای مزایای خاصی است؟

3 در مورد “اپل به‌دنبال استفاده از روشی پیچیده برای مخفی‌سازی ناچ در آی‌فون‌های خود است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH