شیائومی بلک شارک 5 با تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس و شارژ 120 واتی عرضه می‌شود

کمپانی شیائومی با عرضه گوشی‌های سری بلک شارک خود در بازار اسمارت‌فون‌های گیمینگ به شهرت دست یافته است. این برند در اوایل سال جاری از سری بلک شارک 4 با تراشه اسنپ‌دراگون 888، نمایشگر 144 هرتزی و شارژ سریع 120 واتی رونمایی کرد. اکنون و در فاصله تنها چند ماه گزارشات جدید نشان می‌دهند که کمپانی چینی روی توسعه مدل جانشین پرچم‌دار کنونی خود کار می‌کند. بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته این شرکت به‌زودی از سری بلک شارک 5 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس کوالکام رونمایی خواهد کرد. این تراشه در سری آنر مجیک 3، iQOO 8 و شیائومی می میکس 4 نیز به‌کار گرفته شده است. پرچم‌دار گیمینگ جدید شیائومی نیز با ویژگی‌های جذاب دیگری به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات احتمالی بلک شارک 5

در آستانه معرفی پرچم‌دار گیمینگ جدید کمپانی، یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station نکات جالبی را در رابطه با این اسمارت‌فون به اشتراک گذاشته است. ظاهرا بلک شارک 5 دارای شماره مدل KTUS-A0 خواهد بود.

توان پردازشی این هندست توسط تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس تامین خواهد شد. تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس از هسته بسیار بزرگ قدرتمندتری در مقایسه با ورژن معمولی این نیمه‌هادی بهره می‌‌گیرد و فرکانس این هسته به 2.995 گیگاهرتز خواهد رسید. بعلاوه عملکرد تراشه در زمینه هوش مصنوعی نیز نسبت به مدل نسل قبلی 20 درصد ارتقاء خواهد یافت.

همچنین این خبرچین خاطرنشان می‌کند که پرچم‌دار جدید از فناوری شارژ سریع با توان بیش از 100 وات پشتیبانی خواهد کرد. از آنجا که سری بلک شارک 4 با قابلیت شارژ سریع 120 واتی عرضه شد؛ لذا انتظار می‌رود که مدل جانشین آن نیز اساسا از همان فناوری 120 واتی پشتیبانی نماید.

این رقم معادل بالاترین سرعت شارژی است که شیائومی در اسمارت‌فون‌های تجاری خود ارائه می‌دهد. کمپانی چینی پیش‌تر از فناوری هایپرشارژ 200 واتی خود نیز رونمایی کرد؛ اما این تکنولوژی هنوز در قالب یک محصول تجاری عرضه نشده است.

متاسفانه سایر جزئیات دستگاه نظیر اندازه نمایشگر، طراحی و سایر ویژگی‌های مرتبط با گیمینگ کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. به هرحال انتظار می‌رود که ظرفیت باتری از نمونه 4500 میلی‌آمپرساعتی به‌کارگیری شده در سری بلک شارک 4 بیش‌تر یا حداقل برابر با آن باشد.

نمایشگر گوشی احتمالا همانند مدل نسل قبلی خود دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی خواهد بود. اگرچه به‌کارگیری پنل +QHD به‌معنای کاهش کارآیی باتری خواهد بود؛ اما سناریوی جهش رزولوشن نیز نبایستی به‌طور کامل کنار گذاشته شود. از این گذشته پردازنده سریع‌تر قادر به جبران افت عملکرد خواهد بود. اسمارت‌فون جدید نیز احتمالا از همان الگوی طراحی بزرگ گیم‌محور همراه با محرک‌های یکپارچه استفاده خواهد کرد. بعلاوه پیش‌بینی می‌شود که شیائومی در اسمارت‌فون گیمینگ آینده خود از یک فناوری خنک‌کننده کاملا جدید رونمایی کند.

کمپانی شیائومی تاکنون از هرگونه اظهارنظر رسمی یا صدور بیانیه برای تائید عرضه سری بلک شارک 5 امتناع نموده است. این پدیده احتمالا به‌زودی عملی خواهد شد؛ زیرا کمپانی اخیرا برنامه عرضه سری می میکس 4 و می پد 5 در چین را به اتمام رسانده است.

در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید. چنان‌چه عرضه چنین هندستی حقیقتا در دستور کار قرار داشته باشد؛ در این‌صورت بی‌تردید در آینده نزدیک جزئیات بیش‌تری راجع به آن منتشر خواهد شد. از این گذشته کمپانی شیائومی برای عرضه یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس تا پایان سال جاری منتظر نخواهد ماند.

1 در مورد “شیائومی بلک شارک 5 با تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس و شارژ 120 واتی عرضه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH