آمار ترابرد سیمکارت

میزان توسعه ارتباطات پهن باند سیار تا پایان سه ماهه نخست سال 1400

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده در خصوص وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار تا پایان سه ماهه ابتدایی سال 1400، تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل به 82 میلیون و سیصد و سی و نه هزار و  ششصد و سی و پنج نفر رسیده است.

بر همین اساس ضریب نفوذ تلفن سیار در کشور به 96.9 درصد می‌رسد که نشان دهنده دسترسی جمعی به خطوط ارتباطی سیار و تلفن همراه است.

آمار منتشر شده برای نسل سوم و چهارم ارتباطات بوده و آمار مشترکین را به تفکیک سه اپراتور برتر کشور ارائه می‌‌کند. طبق این آمار، اپراتور همراه اول بیش از 9 میلیون و 200 هزار نفر مشترک نسل سوم اینترنت 3G و بیش از 32 میلیون نفر مشترک نسل چهارم اینترنت همراه 4G دارد که تعداد کل مشترکین این اپراتور را به بیش از 41 میلیون و 343 هزار نفر می‌رساند. در واقع همان‌طور که پیش‌تر نیز مشخص بود همراه اول محبوب‌ترین اپراتور کشور است و بیشترین مخاطب را در ایران دارد.

ایرانسل بیش از 6 میلیون نفر مشترک 3G و نزدیک به 40 میلیون نفر مشترک 4G دارد که تعداد کل مشترکین این اپراتور را به بیش از 36 میلیون و 981 هزار نفر می‌رساند. تعداد مشترکین 3G رایتل نیز بیش از هشتصد و پانزده ‌هزار نفر و مشترکین 4G این اپراتور بیش از 3 میلیون و 198 هزار نفر هستند که به این ترتیب کل مشترکین رایتل برابر با 4 میلیون و 14 هزار نفر خواهد بود.

اما از نظر درصد پوشش جمعیتی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال، 96 درصد مشترکین اپراتور همراه اول به نسل دوم ارتباطات همراه یعنی 2G دسترسی دارند، از طرفی این آمار برای 3G به 85 درصد و برای 4G به 81 درصد می‌رسد.

برای ایرانسل نیز باید اعلام کرد که 87 درصد مشترکین این اپراتور به 2G دسترسی دارند، همچنین 83 درصد به 3G و 61 درصد از 4G استفاده می‌کنند.

و اما برای رایتل باید گفت که 60 درصد مشترکین به 3G و 22 درصد به 4G دسترسی دارند.

 

3 در مورد “میزان توسعه ارتباطات پهن باند سیار تا پایان سه ماهه نخست سال 1400”

  1. دوتا اپراتور تو این مملکت داریم جفتشون لاشخورن، هزینه اینترنت رو چند برابر کردن دم نزدیم

    1
    2
  2. اینترنت ایرانسل خیلی بهتر از همراه اوله
    همراه مزخرف اول بعد از این همه سال ادعا، هنوز یه اینترنت درست و حسابی نداره :/

    2
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH