معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر

معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر

موزه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند. بعضی از آنها به قدر زیبا ساخته شده‌اند که خودشان هم جدای از محتوای داخلشان به یک پدیده‌ی دیدنی تبدیل شده‌اند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان با 10 تا زیباترین موزه‌های جهان آشنا می‌شویم.

موزه ستاره‌شناسی شانگ‌های در چین

لیست زیباترین موزه‌های جهان با موزه ستاره‌شناسی شانگ‌های آغاز می‌کنیم. ساختمان‌های این موزه با الهام از ستارگان و سیارات منظومه شمسی به شکل دایره‌ای ساخته شده‌اند.

معمار این سازه‌ی زیبا توماس جی وانگ نام دارد. دریچه‌ای در بالاترین قسمت این موزه وجود دارد که بازدیدکنندگان از آنجا حرکات خورشید را رصد می‌کنند.

زیباترین موزه‌های جهان

 

موزه زیتز موکا در آفریقای جنوبی

معمار این موزه زیبا توماس هیترویک نام دارد. او معمار پل غلتان لندن نیز هست که یکی از زیباترین پل‌های جهان است. این بنا از سیلوهای بتنی عظیم ساخته شده. موزه زیتز موکا محلی برای نمایش آثار هنری معاصر در آفریقای جنوبی‌ست که آثار نقاشان، عکاسان و مجسمه‌سازان را از سراسر قاره جمع‌آوری کرده.

زیباترین موزه‌های جهان

موزه نامتقارن لوما در فرانسه

نقاشی شب پر ستاره از ون گوگ الهام‌بخش فرانک گری، معمار این سازه، بوده است. این موزه فرهنگ و هنر‌های معاصر در ژوئن سال 2021 در شهر کوچکی واقع در فرانسه افتتاح شد. بسیاری معتقد هستند که اندازه این موزه زیبا متناسب با جغرافیای اطراف آن نیست و بیش از اندازه بزرگ است.

موزه V&A در اسکاتلند

موزه ویکتوریا اند البرت در داندی در سال 2018 به عنوان مقری برای صنایع دستی و نقاشی‌های اسکاتلند ساخته شد. معمار این سازه کنگو کومای ژاپنی‌ست. او با استفاده از قطعات شیشه‌ای و سنگی تلاش‌کرده تا این موزه زیبا نمادی از سخره‌های اسکاتلتد باشد.

معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر

موزه آینده در امارات

این موزه زیبا از فایبرگلاس و فولاد ساخته شده و سپس با خطوط عربی روی آن خوشنویسی شده است. نمای خارجی این سازه با استفاده از نو‌آوری‌های طراحی و تکنولوژی، با چراغ‌های ال‌ای‌دی تزئین شده است. موزه آینده قرار است اواخر سال 2021 افتتاح گردد.

موزه ملی سیاه‌پوستان آمریکایی در آمریکا

این موزه زیبا در سال 2016 در واشنگتن افتتاح شد. معمار این بنا، دیوید آجای، با الهام از تاج قبایل نیجریه‌ای این سازه را طراحی کرد.

زیباترین موزه‌های جهان

موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو با معماری فرانک گری در سال 1997 در اسپانیا تاسیس شد و یکی از زیباترین موزه‌های جهان است. ظاهر مواج و درخشان این سازه استانداردهای یک موزه هنری خوب را تغییر داد و انتظارها را بالا برد. فرانک گری نشان داد چطور یک موزه خوب و زیبا می‌تواند روی هویت یک شهر تاثیر مثبت بگذارد.

معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر

موزه حیدر علی اف در آذربایجان

در این موزه زیبا هیچ خط مستقیم یا زاویه تندی مشاهده نخواهید کرد. این موزه که تماما با اشکال منحنی ساخته شده از آثار معمار فقید زاها حدید است.

معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر

موزه یهود در آلمان

دنیل لیبسکیند موزه یهود که در سال ۱۹۳۳ ساخته شده بود را در سال ۲۰۰۱ مرمت کرد و بهبود بخشید. اتاق‌های خالی، پرتوهای ضعیف نور و بن‌بست‌ها نمادی از فاجعه هولوکاست هستند که این سازه را به یکی از زیباترین موزه‌های جهان تبدیل کرده‌اند.

موزه آندالوسیا در اسپانیا

آخرین موزه در لیست زیباترین موزه‌های جهان آندالوسیا نام داد. آلبرت کامپو بائسا معمار این موزه است که تاریخ و فرهنگ آندالوس‌ها را در خود جای داده. ساختمان این موزه در اطراف یک حیاط دایره شکل و یک راه‌روی مدور ساخته شده است که طبقات مختلف را به هم وصل می‌کند.

2 در مورد “معرفی 10 تا از زیباترین موزه‌های جهان به همراه تصویر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH