آشنایی با مک‌بوک‌های اپل

مک بوک، نام لپ تاپ های لوکس خانواده اپل است که مثل بقیه محصولات اپل، طراحی بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند. مک بوک ها قدرت شان را از macos می گیرند، و سخت افزار فوق العاده آن انجام هر کار را برای کاربر آسان می کند، و امروزه مک های دسکتاپ با سیستم عامل پرقدرت macOs Big Sure کار می کنند که تجربه منحصر به فردی را به کاربر می دهد. این خانواده از تعداد اعضایی شامل مک بوک پرو،مک بوک ایر را تشکیل شده است. شرکت اپل بعد از پشت سر گذاشتن تغییر وتحولاتی که در پردازنده به وجود آورد، از پردازنده اینتل استفاده کرد و در سال های اخیر با تراشه های قدرتمند M1 کار میکنند. اما به طور کلی مک بوک پرو بهترین گزینه برای کارهای گرافیکی به شمار می آید و بهترین لپ تاپ برای گرافیست ها محسوب می شود.

مک بوک پرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

مک بوک پرو از بهترین محصولات خانواده مک بوک ها است که دارای نمایشگرهای 13 و 16 اینچی است. مک بوک پرو ها دارای نمایشگر رتینا هستند که تصاویر کیفیت فوق العاده ای را به نمایش می گذارد زیرا تراکم پیکسلی زیادی را به وجود می آورند مک بوک پرو 13 اینچی با چیپست m1 کار می کند و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی دارد، و شما می توانید بیشتر از 20 ساعت با آن کار کنید، اما مدل 16 اینچی مک بوک پرو 16 اینچی به فناوری Tru tone مجهز است، این فناوری به نمایش بهتر تصاویر در نور خورشید کمک می کند. دارای یک پردازنده 8 هسته ای است که بیشتر از 64 گیگابایت رم و بیش از 8 ترابایت فضای ذخیره سازی دارد، همچنین  هر دو مدل مک بوک پرو به مجیک کی بورد مجهز است که هنگام تایپ کمترین احساس خستگی را به شما می دهد.

مک بوک ایر،ظریف و خوش ساخت

این دسته از لپ تاپ های اپل بسیار سبک و کم وزن هستند و طراحی زیبا و ظریفی دارند. تراشه M1 اپل قدرتمندترین موتور سوخت مک بوک ایر است که سرعت آن تا 9 برابر افزایش پیدا کرده است و کیفیت بازی در مک بوک ایرها،لذت بازی را صدبرابر می کند. شما به راحتی کارهای سنگین و قدرتمندی مثل ویرایش فیلم و عکس را می توانید انجام دهید، و تراشه گرافیکی فوق العاده آن، سیستم را برای کارهای گرافیکی نیز آماده می کند. هماهنگی بین تراشه M1 و macOs Big Sure قدرت فوق العاده ای به سیستم می بخشد. مک بوک ها دارای نمایشگر رتینا به اندازه 13 اینچ، به فناوری IPS مجهز می باشند و رنگ های پرانرژی را به کاربر نمایش می دهند.اگر سیستم عامل مک بوک شما کند است می توانید مثل راهنمای بالا بردن سرعت ویندوز 10 برای سیستم عامل مک جستجو و مطالعه کنید.

مقایسه بین مک بوک ها و سرفیس مایکروسافت

هر دو محصول یعنی مک بوک ها و سرفیس مانند سایر دستگاه ها، نقاط قوت و ضعفی دارند که هیچ کدام دلیل بر بد بودن آن ها نیست. اولین نکته در مورد نمایشگرهاست، آن ها نمایشگرهای فوق العاده ای با نمایش رنگ های دقیق را به کاربر ارایه می دهند،  البته مایکروسافت اولین صفحه نمایش لمسی را تولید کرده است که این نسبت به مک بوک ها برتری دارد. اما در این بین اپل هم برای اینکه از قافله عقب نیفتد از تاچ بار بالای کیبورد استفاده کرده است. طی تحقیقاتی بین مک بوک پرو وسرفیس 3 نتیجه آن بود که باتری در سرفیس 2و3 ساعت بیشتر از مک بوک دوام دارد. مایکروسافت نه تنها برند قدیمی وشناخته شده در دنیای دیجیتال است، به سخت افزار کارآمدی نیز مجهز است. پیشنهاد خرید لپ تاپ مایکروسافت بهترین گزینه ای است که می توانید استفاده کنید.

نمونه مک بوک های جدید اپل

سال 2021 انقلابی در تراشه های مک بوک اتفاق افتاد، و آن جایگزینی اینتل به جای تراشه قدرتمند M1 است، که البته مک بوک ها از این تراشه سود بسیاری برده اند، در این دستگاه ها،قدرت و سرعت چندین برابر افزایش پیدا کرده است زیرا از این طریق به نرم افزار و سخت افزار نظارت بیشتری دارند. در ادامه به برخی نمونه های برتر مک بوک های اپل می پردازیم.

Apple MacBook Air

این دستگاه با تراشه پرقدرت M1 کار می کند و از پس هر کاری بر می آید، مک بوک ایر 13 اینچی با قدرت فوق العاده تراشه M1 و Gpu 5 برابر به سرعت دستگاه اضافه کرده است، رم  یکپارچه دستگاه 8 یا 16 گیگابایتی می باشد و دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی می باشد. بدنه دستگاه کاملا پوشیده از آلومینیوم است، که دوام آن را تضمین می کند. یکی از تغییراتی که در مک بوک ایر مشاهده می کنید، حذف فن دستگاه است

Apple macbook pro

مک بوک پرو 13 اینچی در سال 2020 رونمایی شد، بدنه این دستگاه مانند مک بوک ایر، تماما پوشیده از آلومینیوم است و فناوری رتینا، وضوح و روشنی رنگ ها را بهتر نمایش می دهد. همکاری Cpu و Gpu در تراشه قدرتمند M1 سرعت دستگاه را چندین برابر افزایش می دهد.

Apple macbook pro 16

مک بوک پرو با نمایشگر 16 اینچی و مجهز به پردازنده M1 مناسب برای افرادی است که بیشتر کارهای گرافیکی انجام می دهند، و نسبت به نسخه اینتل تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می شوندو البته کارت گرافیک AMD تجربه بازی های فوق العاده ای برای شما فراهم می کند.

1 در مورد “آشنایی با مک‌بوک‌های اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH