چند اپلیکیشن‌ کاربردی که در سفر به تهران و مشهد به کارتان می‌آید!

در سالهای اخیر با گسترش تکنولوژی و افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلف، انجام هرکاری از جمله سفر کردن برایمان راحت‌تر شده است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با چند اپلیکیشن کاربردی در سفر به ۲ مقصد گردشگری مهم ایران یعنی تهران و مشهد، آشنا کنیم.

امروزه تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها تقریبا در تمامی جنبه‌های زندگی ما از خرید کردن و تفریح تا سلامتی و درس و کار نقش اساسی دارند. یکی از حوزه‌هایی که به واسطه‌ی تکنولوژی تلفن‌های هوشمند تغییر و پیشرفت‌های بسیاری کرده، حوزه‌ی سفر و گردشگری است. تا جایی که سفر کردن بدون داشتن اپلیکیشن‌های مربوط به سفر و گردشگری بسیار سخت شده و هرکسی به استفاده از آنها عادت کرده است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمام زندگی‌تان را با تکنولوژی پیوند داده‌اید، حتما خوشحال می‌شوید که با چند اپلیکیشن کاربردی در سفر آشنا شوید. اگر هم از جمله افرادی هستید که هنوز در سفرهایتان از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده که با تکنولوژی آشتی کنید و با استفاده از اپلیکیشن‌های سفر و گردشگری، سفر کردن را برای خود راحت کنید.

 

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی

با وجود اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی دیگر نیازی نیست که مثل گذشته در هنگام سفر برای پیدا کردن جاذبه‌های گردشگری دائما توقف کنید و از مردم محلی آدرس بپرسید. چرا که این نقشه‌ها آدرس دقیق تمامی جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و هر مکانی که فکرش را بکنید، به شما نشان می‌دهند و شما را به سمت مقصد مورد نظرتان هدایت می‌کنند. ما به شما اپلیکیشن رایگان Google Maps را پیشنهاد می‌دهیم، چون نه تنها تمامی اماکن تفریحی، تاریخی، رفاهی و اقامتی شهرهای ایران را می‌توانید به راحتی در این اپلیکیشن پیدا کنید، بلکه می‌توانید اطلاعاتی مانند ساعات کار و شماره تلفن هر کدام از این اماکن را نیز ببینید. در ضمن می‌توانید تصاویر و نظرات کاربران دیگری که از این اماکن بازدید کرده‌اند را هم ببینید و براساس آنها تصمیم‌گیری کنید. یک خبر خوب این است که اپلیکیشن گوگل مپس به تازگی قابلیت مسیریابی خود را تکمیل کرده و به صورت گویا شما را به مقصد مورد نظرتان هدایت می‌کند تا دیگر نیاز نداشته باشید برای دیدن مسیر در هنگام رانندگی به تلفن همراه خود نگاه کنید. البته راهنمای گویا فعلا فقط به زبان انگلیسی است و هنوز زبان فارسی به آن اضافه نشده است. برای مسیریابی به زبان فارسی می‌توانید از اپلیکشن‌ Waze و یا اپلیکیشن‌های مشابه داخلی استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های‌ حمل و نقل عمومی در سطح شهر

اگر با وسیله‌ نقلیه‌ی شخصی سفر نمی‌کنید، حتما لازم است که اطلاعات کافی راجع به وسایل حمل و نقل عمومی شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد را به دست بیاورید. برای این کار لازم نیست که در شهر سردرگم شوید و از مردم آدرس نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس یا مترو را بپرسید، فقط کافیست اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی این شهرها را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و به راحتی در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید.

حمل و نقل عمومی در تهران

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تهران، به دو اپلیکیشن اصلی نیاز دارید که می‌توانند تمامی نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند: اپلیکیشن مترو تهران و اپلیکیشن اطلاع‌رسانی حمل و نقل عمومی تهران.

اپلیکیشن مترو تهران یا Tehran Metro فهرستی از تمامی خطوط مترو تهران، همراه با تمامی ایستگاه‌های هر خط به شما ارائه می‌دهد. همچنین از طریق این برنامه می‌توانید آدرس و امکانات موجود در هر ایستگاه مترو مانند خودپرداز، فروشگاه و غیره را مشاهده کنید.

اپلیکیشن اطلاع‌رسانی حمل و نقل عمومی تهران یا Tehran Public Transport، نقشه‌ی خطوط اتوبوس و بی‌آرتی تهران را به طور کامل و به همراه اطلاعات تمامی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید ساعت حرکت اتوبوس‌ها و زمان توقف در هر ایستگاه را در این برنامه ببینید.

شهر تهران به عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران از وسعت زیادی برخوردار است. این موضوع باعث شده که تردد در آن یک موضوع مهم باشد. در صورتی که در تهران مسافر هستید محل اقامت خود را نزدیک به مکانی که کار دارید انتخاب کنید. هتل های تهران https://www.jabama.com/hotels-tehran از گستردگی زیادی برخوردار هستند و تقریبا در هر نقطه‌ای از شهر می‌توانید یک هتل مناسب پیدا کنید.

 

حمل و نقل عمومی در مشهد

برای گشت و گذار در مشهد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی این شهر، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن «نقشه همراه مشهد» را دانلود کنید. این اپلیکیشن علاوه بر اطلاعات کامل خطوط مترو، اتوبوس و بی‌آرتی مشهد، دارای نقشه‌ای آفلاین با اطلاعات کامل از اماکن دیدنی این شهر است که در سفر به مشهد بسیار به کارتان خواهد آمد. “همانطور که می دانید، مشهد یکی از مقصدهای مهم زیارتی و گردشگری ایران است. پس مساله رزرو هتل های مشهد همیشه یکی از موضوعاتی بوده که زائرین و گردشگران با آن روبرو بوده اند.”

هتل های مشهد از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند چون شهر مشهد یکی از شهرهای پرگردشگر ایران است. گستردگی هتل ها در سراسر شهر این امکان را به شما می‌دهد تا در هر نقطه‌ای یا محله‌ای که خواستید اقامت خود را نهایی کنید.

 

اپلیکیشن‌‌ رزرو اقامت

انتخاب نوع اقامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر است که می‌تواند بر کل روند سفر تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. همیشه بهتر است نوع اقامت را قبل از سفر انتخاب کنید و نسبت به رزرو آن زودتر اقدام کنید، مخصوصا اگر قصد سفر کردن به شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد را دارید. اما اگر هم وقت کمی دارید و می‌خواهید در فرصت کمی اقامتگاه خود را رزرو کنید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های رزرو اقامت به راحتی محل اقامت مناسب خود را پیدا کنید. یکی از این اپلیکیشن‌ها، جاباما است که در آن می‌توانید انواع گزینه‌های اقامتی مانند هتل‌، اقامتگاه بومگردی، ویلا و سوییت را در تمامی شهرها و روستاهای ایران پیدا کنید و با توجه به تصاویر و اطلاعات کاملی که در این اپلیکیشن یا سایت آن در اختیارتان قرار می‌گیرد، اقامتگاه موردنظرتان را به راحتی رزرو کنید. برای دسترسی به هتل‌های سراسر ایران می‌توانید به جاباما مراجعه کنید.

 

اپلیکیشن‌ رستوران‌یاب

یکی از بهترین قسمت‌های سفر، رستوران‌گردی و کافه‌گردی در شهرهای جدید است. مخصوصا اگر به شهرهای بزرگ ایران سفر کنید که در هر خیابانشان چند کافه و رستوران وجود دارد و برای علاقه‌مندان به امتحان کردن غذاهای جدید و کافه‌های خاص، تجربه‌ی بسیار جذابی است. یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن رستوران‌ها و کافه‌های هر شهر، اپلیکیشن فوراسکوئر (Foursquare) است. اگر قصد سفر به تهران یا مشهد را دارید، این برنامه به شما کمک می‌کند تا بهترین و خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های این شهرها را پیدا کنید، تصاویر فضا، منو و غذاهای آن‌ها را ببینید و نظرات کاربران را بخوانید. علاوه بر این، می‌توانید جاذبه‌های گردشگری هر شهر را هم در این اپلیکیشن پیدا کنید و تصاویر و اطلاعات کامل آن‌ها را ببینید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “چند اپلیکیشن‌ کاربردی که در سفر به تهران و مشهد به کارتان می‌آید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH