دانشمندان موفق به ساخت یک ربات کوچک با قابلیت تزریق خودکار انسولین در بدن شدند

تزریق انسولین یکی از روش‌های کنترل دیابت در افراد مبتلا به این بیماری خصوصا گونه تیپ 1 آن محسوب می‌شود. فرآیند تزریق احتمالا هر روزه برای چندین نوبت انجام شده و بعضا می‌تواند مشکلاتی را به‌دنبال داشته باشد. بعلاوه بایستی خاطرنشان کرد که تزریق انسولین تا حدودی دردناک است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که محققان ایتالیایی موفق به کشف روشی برای مقابله با بیماری دیابت شده‌اند.

محققان آموزشگاه مطالعات پیشرفته Sant’Anna موفق به ساخت رباتی شده‌اند که درون معده فرد بیمار زندگی می‌کند. این سیستم از 2 قسمت مختلف تشکیل شده است. قسمت اول یک دستگاه تزریق انسولین داخلی است که با عمل جراحی درون بدن بیمار قرار داده می‌شود و قسمت دیگر یک کپسول مغناطیسی است که با مایع انسولین پر می‌شود.

بنابراین بیماران هنگام نیاز به دریافت یک دوز از انسولین، قرص مخصوص را بلعیده و در ادامه این قرص حرکت خود در سیستم گوارش بیمار را آغاز می‌کند. دستگاه تزریق‌کننده با استفاده از آهنرباهای خود کپسول را چرخانده و در حالت مناسب قرار می‌دهد.

سپس کپسول با استفاده از سوزن جمع‌شونده سوراخ شده و درون آن با انسولین پر می‌شود. در ادامه کپسول فرآیند ترشح انسولین در سیستم گوارش را آغاز می‌کند؛ تا زمانی که کپسول به‌طور کامل خالی شده و نهایتا از بدن دفع شود.

این سیستم بر قابلیت شارژ بی‌سیم متکی خواهد بود؛ پدیده‌ای که به‌معنای مداخلات کمتر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری است. قرار دادن یک عنصر خارجی درون بدن احتمالا تا حدی ترسناک به‌نظر می‌رسد؛ اما یقینا بسیاری از بیماران دیابتی به این واقعیت اذعان دارند که این روش یکی از راهکارهای نسبتا کم‌دردسر برای دریافت انسولین به‌شمار می‌رود.

3 در مورد “دانشمندان موفق به ساخت یک ربات کوچک با قابلیت تزریق خودکار انسولین در بدن شدند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH