پیش‌فروش اسمارت‌فون‌های سری آیفون 13 از روز 17 سپتامبر آغاز می‌شود

انتظار می‌رود که کمپانی اپل، سری جدید آیفون 13 را در ماه سپتامبر سال جاری روانه بازار کند. با این حال تا بدین لحظه، تاریخ دقیق عرضه‌ی این گوشی‌های هوشمند هنوز توسط این شرکت تأیید نشده است. در روز جاری و پیش از اعلام رسمی اپل، گزارشاتی منتشر شد که برنامه‌ی زمانی عرضه‌ی سری آیفون 13 را فاش نموده است.

به گفته ی رسانه IT Home ، پیش‌تر مشخصات گوشی‌‌های هوشمند سری آیفون 13، در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک در چین فهرست شده است. اسکرین‌شات این فهرست برای اولین بار در رسانه Weibo توسط خبرنگاری چینی به اشتراک گذاشته شد.

در وب‌سایت مذکور، نه‌تنها مشخصات گوشی‌های هوشمند آیفون 13 و آیفون 13 پرو، بلکه مشخصات تمامی اعضای خانواده آیفون 13 شامل اسمارت‌فون آیفون 13، آیفون 13 پرو، آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 مینی، ذکر شده است. حتی مشخصاتی از اپل ایرپادز 3 نیز در این وبسایت منتشر شد.

علاوه بر مطالب فوق، این وب‌سایت چینی ادعا نمود که پیش‌فروش سری جدید آیفون‌های شرکت اپل از روز 17 سپتامبر آغاز می‌شود. گفته می‌شود که فروش رسمی این دستگاه‌ها از تاریخ 24 سپتامبر آغاز خواهد شد. با وجود این که تلویحا تاریخ رونمایی و فروش سری آیفون 13 مشخص شده است، اما نمی‌توان تاریخ‌های مذکور را رسمی و واقعی پنداشت.

چرا‌که وب‌سایت چینی فوق الذکر، پیش از این نیز اخباری نادرست در مورد تاریخ عرضه برخی محصولات منتشر نموده است. البته این بار منابع موثق دیگری نیز تأیید کرده‌اند که تاریخ ذکر شده واقعی است و در واقع بر درستی برنامه‌ی زمانی عرضه سری آیفون 13، که در وب‌سایت فوق منتشر شده است، صحه گذاشته‌اند.

اگر برنامه‌ی زمانی ذکر شده صحت داشته باشد، انتظار می‌رود که کمپانی اپل در تاریخ هفتم سپتامبر با ارسال دعوت‌نامه از رسانه‌ها جهت حضور در رویداد معرفی محصولات جدید خود دعوت بعمل آورد. جدول زمانی معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 13 از قرار زیر خواهد بود:

  • دعوت از رسانه‌ها و مطبوعات در روز 7 سپتامبر
  • معرفی خانواده تلفن‌های هوشمند آیفون 13 در تاریخ 14 سپتامبر
  • آغاز پیش فروش محصولات جدید اپل از تاریخ 17 سپتامبر
  • آغاز فروش رسمی اسمارت‌فون‌های سری آیفون 13 در تاریخ 24 سپتامبر

شایعات حاکی از آن است که کمپانی اپل قیمت گوشی‌های هوشمند آینده خود را افزایش خواهد داد. طبق گزارشات منتشر شده، به دلیل آن که کمپانی TSMC هزینه‌های تولید چیپست را افزایش داده است، در نتیجه اپل ناچار به افزایش قیمت اسمارت‌فون‌های جدید خود خواهد بود. شایعات نشان می‌دهند که شرکت اپل تا اواخر ژانویه سال 2022 قیمت آیفون‌های آینده را 20 درصد افزایش خواهد داد.

3 در مورد “پیش‌فروش اسمارت‌فون‌های سری آیفون 13 از روز 17 سپتامبر آغاز می‌شود”

    1. امیرمحمد خاکپور

      متاسفانه شایعه ای تایید شده هم وجود داره که قیمت آیفون های جدید بالاتر هم خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH