معرفی 20 فیلم‌ آدم‌ خواری + بهترین فیلم‌های وحشتناک در این ژانر

در این مطلب می‌خواهیم چند فیلم‌ آدم‌ خواری را به شما معرفی کنیم که از تماشای آنها شوکه خواهید شد.

کارگردانان همیشه به دنبال راهی بوده‌اند تا به آمار بینندگان خود بیافزایند؛ برای همین موضوع بیشتر فیلمسازان به سمت ساخت فیلم‌هایی با ژانر ترس و وحشت رفته‌اند.

طرفداران این ژانر معمولا به دنبال این هستند که فیلم آدم‌ خواری بیشتری را تماشا کنند و به نکات جدیدی برسند. مواردی که ممکن بود در سال 1930 عجیب و ترسناک تلقی شود، امروزه خنده‌دار بنظر می‌رسد. آدم‌ خواری نیز یکی از موضوعاتی است که هنوز تابو محسوب می‌شود؛ با این حال، طرفداران بسیار زیادی دارد.

در فیلم‌ آدم‌ خواری، مخاطب با شخصیت‌های عجیبی روبرو می‌شوید که علاقه فراوانی به خوردن گوشت انسان دارند؛ این صحنه که ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند به نظر برسد، مخاطبان زیادی را نیز جذب خود می‌کند.

جنجالی‌ترین فیلم‌ آدم‌ خواری در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در ایتالیا ساخته شده بود. در این ژانر، معمولا مردم جهان متمدن در آمریکای جنوبی توسط بومیان اسیر شده و خورده می‌شدند. این نوع فیلم‌ آدم‌ خواری محتوای بسیار خشونت‌آمیزی داشته و ظلم به حیوانات نیز به وفور در آن به چشم می‌خورد.

بنابراین، در این مقاله نگاهی به برخی از ترسناک‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین فیلم‌ آدم‌ خواری که تاکنون ساخته شده است، می‌اندازیم و 20 تا از بهترین فیلم‌های این ژانر را معرفی خواهیم کرد؛ پس اگر یکی از طرفداران این ژانر سراسر وحشت و ترس هستید یا دوست دارید بیشتر درباره آن بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فیلم Trouble Every Day (2001)

کارگردان این فیلم، کلر دنیس است که بیشتر برای فیلم‌های درام‌ و هنری خود مانند Beau Travail شناخته می‌شود. ولی کار وی در ساخت فیلم‌ آدم‌ خواری نیز خوب است، برای همین کلر دنیس در سال 2001 تصمیم گرفت که ژانر هنری، درام و آدم‌ خواری را ترکیب کرده و فیلمی بسازد.

شین و جین زوجی آمریکایی هستند که قصد دارند به ماه عسل بروند. در این سفر به پاریس، اتفاقات عجیبی می‌افتد و جریان داستان از مراجعه شین به یک کلینیک که آزمایشات عجیبی در آن مکان انجام می‌شود، آغاز خواهد شد. این فیلم که در ژانر هنری و درام ساخته شده، به هیچ وجه یک فیلم ترسناک معمولی نیست ولی طرفداران زیادی دارد.

فیلم Cannibal Apocalypse (1980)

فیلم‌های ایتالیایی که در گذشته ساخته می‌شدند، به خاطر ژانر آدم‌ خواری خود مشهور شده بودند. در سال 1980، در حالی که فیلم‌ آدم‌ خواری در ایتالیا به اوج خود رسید، آنتونیو مارگریتی (کارگردان مطرح) تصمیم گرفت فیلم جدیدی در این ژانر به نام Cannibal Apocalypse بسازد.

فیلم‌ آدم‌خواری

در این اثر که در ژانر جنگی و درام و غیره ساخته شده، دو دام‌پزشک ویتنامی از جنگ بازمی‌گردند؛ اما متاسفانه آنها در جنگ به ویروس آدم‌ خواری آلوده شده‌اند. حالا که به آتلانتا بازگشته‌اند، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند و افراد زیادی را به قتل می‌رسانند تا بتوانند از گوشتشان تغذیه کنند.

علاوه بر موسیقی متن عالی، با بازیگران خوبی روبرو هستیم. اگرچه امکان دارد در هنگام تماشای آن، به پهنای صورت اشک بریزید.

فیلم ترسناک We Are What We Are (2010)

داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که پدر خانواده به تازگی فوت شده و دیگر اعضای آن با مشکل پیدا کردن غذا مواجه شده‌اند. حالا که پدر خانواده حضور ندارد، آنها مجبورند مردم را از شهرهای محلی بدزدند و کم‌کم آنها را بخورند. پلیس به تدریج متوجه این امر می‌شود و سعی می‌کند با تحقیقات بسیار به پرسش‌های افراد پاسخ دهد.

فیلم‌ آدم‌خواری

خورخه میشل گرائو کارگردانی آن را بر عهده دارد. ممکن است مخاطب مدت‌ها پس از تماشای آن، همچنان به فیلم فکر کند، چون تاثیر زیادی روی مخاطب می‌گذارد. کارگردانی آمریکایی نیز در سال 2013 از روی این اثر، فیلمی با همین عنوان ساخته بود.

فیلم The Green Inferno (2013)

سال 2013 بود که الی راث، کارگردان این اثر، تصمیم گرفت دوزخ سبز یا The Green Inferno را بسازد. در چند دهه فیلم‌ آدم‌ خواری مخاطبان زیادی پیدا کرد؛ به همین دلیل، افزودن ژانر سیاسی به آن نیز امکان داشت علاقمندان فراوانی را به این سمت بکشاند.

فیلم‌ آدم‌خواری

داستان فیلم درباره گروهی از فعالان محیط‌ زیست است که به سفری در جنگل‌های آمازون فرستاده می‌شوند. این افراد که جوان و ساده لوح هستند، قصد دارند به شرکت چوب‌بری برای نابودی قبایل باستانی اعتراض کنند.

در راه، این افراد توسط یکی از این قبایل اسیر می‌شوند. این قبیله آدم‌ خوار می‌خواهد گروه فعالان محیط‌ زیست را در منوی شام خود قرار دهد. مخاطب در سراسر فیلم، علاوه بر ژانر آدم‌ خواری با ژانر کمدی هم روبرو خواهد شد.

فیلم Ravenous (1999)

اثر Ravenous در ژانر آدم‌ خواری، ترسناک و وسترن طراحی شده است. سازندگان در هنگام ساخت آن، با مشکلات زیادی روبرو بودند و طرفداران کمی هم داشت؛ با این حال، چند سال بعد، Ravenous موفق شد در لیست ترسناک‌ترین و بهترین فیلم این ژانر حضور داشته باشد.

فیلم‌ آدم‌خواری

داستان حول محور یک کاپیتان ارتش در طول جنگ مکزیک و آمریکا در دهه 1840 می‌گردد که به یک پاسگاه نظامی دورافتاده فرستاده می‌شود. او با مردی مرموز به نام کولکوهون (رابرت کارلایل) روبرو شده و کمی بعد نیز متوجه اتفاقات پیش‌رو می‌شود. او اکنون می‌داند که ساکنین این منطقه برای اینکه در برف و سرما زنده بمانند، باید گوشت انسان را بخورند. موسیقی متن فیلم هم شاهکار است!

فیلم Parents (1989)

افراد زیادی باب بالابان را به عنوان بازیگر فیلم‌های کلاسیک می‌شناختند؛ اما او تصمیم گرفت در صنعت کارگردانی نیز حضور داشته باشد. او در سال 1989 با کارگردانی فیلم Parents، خوش درخشید.

فیلم‌ آدم‌خواری

داستان این فیلم که در دهه 1950 رخ می‌دهد، درباره پسری ده ساله به نام مایکل است که گمان می‌کند والدینش آدم‌خوار هستند. البته نباید خیلی هم امیدوار باشید که آنها آدم‌خوار نباشند! مری بث هرت و رندی کواید در نقش والدین مایکل حضور دارند. بازی خوب شخصیت‌ها، داستان جذاب و موسیقی متن منحصر به‌فرد چند مورد از عواملی هستند که موجب می‌شوند Parents در طول این سال‌ها طرفداران زیادی داشته باشد.

فیلم Hannibal (2001)

آنتونی هاپکینز که موفق شده بود در سکوت بره‌ها به عنوان قاتل سریالی مخاطبان زیادی را به خود جذب کند، در هانیبال نیز به شدت علاقمندان را سرگرم کرد و مخاطب با دیوانه‌کننده‌ترین صحنه‌های این ژانر روبرو می‌شود.

فیلم‌ آدم‌خواری

داستان فیلم درباره یکی از مقامات فاسد وزارت دادگستری، پل کرندلر (ری لیوتا)، است که توسط دکتر هانیبال لکتر (شخصیت اصلی فیلم) دستگیر می‌شود. لکتر به او مواد مخدر می‌دهد تا بتواند راحت‌تر بالای جمجمه‌اش را بشکافد. همانطوری که پل کرندلر او را به صندلی می‌بندد، بخشی از مغزش را سرخ کرده و به او می‌خوراند!

فیلم‌ آدم‌ خواری The Hills Have Eyes (2006)

اثر The Hills Have Eyes، بازسازی فیلمی در همین ژانر است. فیلم وس کریون در سال 1977 در برابر این اثر، اصلا ترسناک نیست! اثر The Hills Have Eyes درباره خانواده‌ای است که ماشین‌شان در صحرای نیومکزیکو خراب می‌شود.

فیلم‌ آدم‌خواری

آنها مشغول تعمیر خودروی خود هستند ولی کمی بعد گروهی از آدم‌خواران وحشتناک ساکن کوهستان به آنها حمله می‌کنند و پس از شکار و دستگیر کردنشان، یک به یک را می‌کشند و می‌خورند.

فیلم Cannibal Ferox (1981)

اگرچه فیلم Cannibal Ferox با فیلم‌های ایتالیایی در ژانر آدم‌خواری فاصله زیادی دارد، اما صحنه‌های تکان‌دهنده آن ممکن است تاثیر زیادی روی روان مخاطب بگذارد. این اثر هم مانند اکثر فیلم‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، درباره گروهی از آدمخواران است که افرادی را دستگیر و می‌خورند. اما میزان نفرت و سادیسم آن بالاتر است.

کارگردانی Cannibal Ferox بر عهده اومبرتو لنزی بوده و به دلیل صحنه‌های نامناسب، نمایش آن در 31 کشور ممنوع شده است. اگر بیماری قلبی دارید، بهتر است به طور کلی دور این ژانر را خط بکشید!

این اثر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ترسناک فرانسوی است. شهرت زیاد آن به دلیل صحنه‌های آدم‌خواری بوده و کارگردان جولیا دوکورنائو نیز طوری فیلم را طراحی کرده که نفس در سینه مخاطب حبس می‌شود.

داستان در مورد فرد گیاهخواری به نام جاستین است که پس از ورود به رشته دامپزشکی، تمایلات آدم‌خواری را تجربه می‌کند. در فضای فیلم، تکه‌های کمدی، درام و آدم‌خواری مشاهده می‌شود. گارانس ماریلیر نیز نقش خوبی در این اثر دارد و به جاستین کمک می‌کند تا خود را کنترل کند.

فیلم آدم‌ خواری Cannibal Holocaust (1980)

یک انسان‌شناس آمریکایی به جنگل آمازون می‌رود تا از ماجرای ناپدید شدن تیمی از مستندسازان سر دربیاورد.

آنها ماه‌ها قبل ناپدید شدند، ولی حالا این انسان‌شناس متوجه می‌شود که کل گروه مذکور در آنجا کشته و توسط گروهی دیگر خورده شده‌اند. فیلم Cannibal Holocaust (1980) در نوع خود بسیار ترسناک، تکان‌دهنده و استثمارگرانه ساخته شده است.

اثر Anthropophagus: The Grim Reaper (1980)

اثر Anthropophagus: The Grim Reaper (1980) سراسر معما و ترس است و نفس در سینه بیننده حبس خواهد شد. داستان آن درباره گروهی از گردشگران است که تصمیم می‌گیرند با قایقی به جزیره‌ای دورافتاده بروند.

آنها نمی‌دانند که چه چیزی در انتظارشان است و با رسیدن به جزیره، افراد گروه متوجه می‌شوند که فردی آنها را تعقیب می‌کند و تعدادشان هم روز به روز کمتر می‌شود! در نهایت، دفتر خاطراتی را پیدا می‌کنند که حاوی پاسخ تمام پرسش‌های آنها درباره اتفاقات جزیره است. گروه می‌تواند پس از یافتن پاسخ سرنخ‌ها، از هیولای آدم‌خواری که دنبالشان می‌آید، فرار کنند.

فیلم Doghouse (2009)

فیلم Doghouse (2009) که در ژانر کمدی، آدم‌خواری و غیره ساخته شده، درباره آخر هفته‌ای است که اصلا آنطور که انتظارش می‌رفت، پیش نرفت. یکی از شخصیت‌های اصلی، وینس نام دارد که به تازگی طلاق گرفته است. دوستانش قصد دارند آخر هفته شادی را برای او مهیا کنند تا کمی حال و هوایش تغییر کند.

اما به محض ورود به دهکده، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و آنها متوجه می‌شوند که زنان این روستا به بیماری بیولوژیکی عجیبی مبتلا شده‌اند که موجب می‌شود تمایل به خوردن گوشت انسان داشته باشند.

فیلم Motel Hell (1980)

اثر (Motel Hell (1980 درباره خواهر و برادری است که می‌خواهند با روش جدیدی فروش سوسیس خود را افزایش دهند. وینسنت و آیدا علاوه بر هتلداری روستایی خود، به شغل فروش گوشت در غرفه غذای خود مشغولند.

آوازه گوشت خوشمزه این دو به همه جا رسیده ولی برادر دیگر وینسنت و آیدا، کلانتر بروس، به آنها شک می‌کند. او متوجه می‌شود که آنها دارند از نوع جدیدی از گوشت در غرفه غذای خود استفاده می‌کنند. بنظر می‌رسید که گوشت مربوط به حامیان ناآگاه آنها بوده که آیدا و وینسنت آن را تکه تکه و به سوسیس تبدیل کرده بودند.

فیلم The Woman (2011)

این اثر به مخاطب نشان می‌دهد که انسان و آدم‌خوار هردو می‌توانند شرور باشند. داستان درباره زنی عجیب است که به همراه کودک و گرگ خود به ساحلی می‌روند. او آخرین بازمانده قبیله آدمخواران است که در آن سرزمین‌ها باقی مانده، در سمتی دیگر از داستان، یک وکیل و خانواده‌اش به رستورانی آمده‌اند.

در نهایت، داستان جوری پیش می‌رود که زن آدم‌خوار با مرد وکیل روبرو می‌شود. وکیل تلاش می‌کند تا زن را اهلی و متمدن کرده ولی پس از آزاد کردنش، اتفاقات جالبی پیش می‌آید که ارزش دیدن دارد.

فیلم‌ آدم‌ خواری Hop-O’-My-Thumb (2011)

برخلاف دیگر فیلم‌ها، این اثر به کودکان آدم‌خواری اشاره دارد. اگر فیلم هنسل و گرتل را دیده باشید، با محتوای این اثر نیز کمی آشنایی پیدا خواهید کرد. در این فیلم، بازیگر بزرگسالی وجود ندارد و کودکانی را نشان می‌دهد که باید راهی برای زنده ماندن پیدا کنند.

پدر و مادر شخصیت اصلی، هاپ، یک روز به طور ناگهانی، او و برادرانش را رها می‌کنند. آنها که ناامید شده‌اند، به کلبه زنی غریبه پناه می‌برند. ولی اتفاقات نه چندان خوبی در انتظارشان است! شوهر زن مردی آدم‌خوار است، بچه‌ها باید زودتر از آن کلبه خارج شوند، ولی آیا موفق به این کار می‌شوند؟

اثر Slave Of The Cannibal God (1972)

اثر Slave Of The Cannibal God (1972) در زمان اکران خود موفق شد مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. دو بازیگر آمریکایی شخصیت‌های اصلی آن هستند و داستان درباره اتفاقاتی در مورد گم شدن یک مرد است.

شوهر زن جوانی گم شده و زن تصمیم می‌گیرد به همراه برادرش به گینه نو برود. اما در نهایت آنها متوجه می‌شوند که آدم‌خواران شوهر او را اسیر کرده‌اند.

فیلم Cannibal Girls (1973)

داستان فیلم درباره سه زن است که مردان ناآگاه را به خانه‌هایشان می‌کشند تا آنها را بخورند. در سمتی دیگر از فیلم، زوجی به ماه عسل آمده‌اند و قصد دارند یک شب را در جایی دورافتاده بگذرانند. این مکان توسط سه زن اداره می‌شود که اصلا عادی نیستند.

آنها نقشه می‌کشند که چطور این زوج را کشته و بخورند. زوج جوان نیز هنوز از ماجرایی که دارد برایشان اتفاق می‌افتد بی‌خبرند.

فیلم‌ آدم‌ خواری Eater (2007)

این اثر که خیلی شناخته نشده، به طرز اسرارآمیزی ترس را به مخاطب منتقل می‌کند. یک قاتل آدمخوار از زندان فرار کرده و پلیسی به نام بنرمن در شیفت‌های آخر شب خود، احساس می‌کند فردی او را زیر نظر دارد.

در این هنگام، شایعاتی مبنی بر آزاد شدن یک قاتل آدمخوار از زندان در سرتاسر شهر پیچیده است.

فیلم Tenderness Of The Wolves (1973)

داستان این اثر از داستان واقعی فریتز هارمن گرفته شده است. شخصیت فیلم موجب می‌شود که دیگر افراد بدون آنکه بدانند، گوشت انسان‌ها را بخورند.

قاتل اجساد قربانیانش را تکه تکه کرده و تکه‌های بزرگ گوشت را به رستوران‌های مختلف می‌فروشد و از این راه سعی می‌کند گوشت انسان‌ها را رواج داده و قربانیان زیادی را نیز به قتل برساند.

جمع‌بندی

به انتهای این مقاله رسیده‌ایم؛ از اینکه تا اینجا آی‌تی‌رسان را همراهی کردید سپاسگزاریم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید بهترین فیلم‌ آدم‌خواری را براساس این مقاله تشخیص داده و تماشا کنید.

7 در مورد “معرفی 20 فیلم‌ آدم‌ خواری + بهترین فیلم‌های وحشتناک در این ژانر”

  1. تنها فیلمی که خیلی قشنگ بود حتی از پیچ اشتباه 1000 برار بهتر بود تپه ها چشم دارند خیلی عالیییییی بود

    8
    16
    1. سالها بگذره فیلمی مثل پیچ اشتباه نمیاد خیالت تخت.تپه ها چشم دارند به اندازه یک سوم پیچ اشتباه هم ترس رو به مخاطب انتقال نمیدن

      5
      19
      1. آره واقعا تپه ها چشم دارند ۱۰۰ برابر فیلم پیچ اشتباه است یعنی پیچ اشتباه به اندازه ۲۰درصد شم نیست #تپه ها چشم دارند

        2
        1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH