عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی چند فیلم مفهومی جدید برای تعطیلات نوروز

سال جدید آغاز شده و تعطیلات نوروزی نیز فرصت مناسبی هستند تا چند فیلم جذاب تماشا کنیم، چرا که معمولا در دیگر زمان‌ها وقت کافی برای انجام این نوع سرگرمی‌ها پیدا نمی‌کنیم. آی‌تی‌رسان هم می‌خواهد مانند سال‌های گذشته به معرفی رمان‌های جذاب، فیلم و سریال‌های رمز‌آلود، بازی و غیره بپردازد.

در این چند روزی که از عید نوروز می‌گذرد، تیم آی‌تی‌رسان علاوه بر معرفی مینی سریال، چندین رمان جذاب و غیره، مطلبی درباره بهترین بازی‌های تک نفره کنسول منتشر کرد.

حالا نیز قصد داریم در این مطلب چهارتا از فیلم‌های رمزآلود و مفهومی زیبایی که بسیار محبوب کاربران واقع شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

با تماشای یک فیلم جذاب، حالمان بهتر می‌شود، روحیه می‌گیریم و با انگیزه بیشتری تعطیلات را با خانواده سپری خواهیم کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انسان‌ها از ابتدا به داستان‌گویی می‌پرداختند؛ داستان‌ها تار و پود زندگی ما هستند برای همین اصلا جای تعجب نیست که عاشق تماشای فیلم و سریال هستیم. فیلم‌ها می‌توانند به رشد فکری ما کمک کنند و موجب شوند دنیای جدیدی را تجربه کنیم. در این میان نیز فیلم‌هایی وجود دارند که مبهم و قابل تامل هستند و ساعت‌ها ذهن بیننده را به خود جلب می‌کنند.

مگان (M3GAN)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb6.4/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%93

سال ساخت: 2022

مگان فیلمی جدید درباره هوش مصنوعی است که در سال 2022 توسط جرارد جانستون در ژانر علمی تخیلی و ترسناک ساخته شد. در این فیلم، با رباتی برجسته به نام مگان سروکار داریم که می‌تواند گوش کند، تماشا کند و یاد بگیرد، زیرا نقش دوست، معلم، همبازی و محافظ کودکی به نام کیدی را بازی می‌کند. خاله‌ کیدی، زنی به نام جما است که در شرکت اسباب‌بازی‌سازی به نام فانکی در سیاتل کار می‌کند. او تصمیم می‌گیرد نمونه اولیه M3GAN را به خواهرزاده‌اش بدهد، تصمیمی که منجر به عواقب غیرقابل تصوری می‌شود.

از بازیگران فیلم می‌توان به الیسون ویلیامز، وایولت مک‌گرا، ایمی دانلد، جنا دیویس و غیره اشاره کرد. چیزی که این فیلم را ترسناک می‌کند، دید واقع‌گرایانه آن است، چرا که ممکن است این اتفاقات در آینده نیز رخ دهند! بیایید امیدوار باشیم که مگان تنها در حد یک فیلم باقی بماند.

فیلم با چیزی که در تریلر آن می‌بینید کاملا متفاوت است و پیچش‌های ذهنی زیادی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. بیننده با فیلمی سرگرم‌کننده روبرو می‌شود که علاقمندان زیادی دارد و صحنه‌های جذابی که هر شخصی را به فکر فرو می‌برد. خشونت زیادی در فیلم مشاهده نمی‌شود، گاهی نیز ممکن است مخاطب با صحنه‌های متفاوت فیلم لبخند بزند، گریه کند و به طور کلی تحت تاثیر قرار بگیرد.

ارتقا (Upgrade)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.5/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%88

سال ساخت: 2018

ارتقا فیلمی اکشن، ترسناک و علمی تخیلی است که توسط لی ونل در سال 2018 منتشر شد. در آینده‌ای نزدیک، تمام فعالیت‌های روزانه ما توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. این فیلم درباره شخصیتی به نام گری است که شناخت خوبی از خودش دارد و از تکنولوژی‌های در حال پیشرفت نیز هراس دارد. پس از یک دزدی، گری فلج می‌شود، سپس تراشه‌ای در سرش تعبیه شده تا دوباره به او اجازه دهد کنترل بدنش را در دست بگیرد.

از بازیگران ارتقا می‌توان به لوگان مارشال گرین، هریسون گیلبرتسون، ملانی والهو و استیو دانیلسن اشاره کرد. فیلمبرداری عالی، بدلکاری منحصر به‌فرد، کارگردانی خوب و موسیقی متن فوق‌العاده از جمله عواملی هستند که منجر می‌شوند این فیلم را تماشا کنید. ارتقا شما را با آینده‌ای آشنا می‌کند که در آن انسان و هوش مصنوعی در دوراهی قرار دارند.

اگرچه سکانس‌های اکشن زیادی به چشم نمی‌خورد، ولی همان‌ها نیز بسیار منحصر به‌فرد، بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز نشان داده شده‌اند. در این فیلم، علاوه بر پیچش‌های داستانی عجیب، بیننده صحنه‌های زیادی که شامل ماشین‌های خودکار، خانه‌های هوشمند، بازوهای رباتیکی هستند را تماشا می‌کند؛ این فناوری‌ها بر اساس فرمان صوتی و تراشه‌های سایبرنتیک عمل می‌کنند.

تقدیر (Predestination)

امتیاز کاربران : 7.4/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز : %84

سال ساخت: 2014

تقدیر، محصولی در ژانر علمی تخیلی و هیجانی است که در سال 2014 به کارگردانی برادران اسپیریگ منتشر شد. شخصیت اصلی فیلم قصد دارد به عنوان آخرین مأموریت خود در زمان سفر کرده و به نیویورک برود. او باید از یک بمب‌گذاری در نیویورک در سال 1975 جلوگیری کند. با این حال، اتفاقات عجیب و مهیجی برای او رخ می‌دهد که بیننده را به تماشای ادامه فیلم جذب می‌کند.

از بازیگران فیلم می‌توان به ایتن هاک، سارا اسنوک، نوآ تیلور، مادلین وست، کریستوفر کربی و غیره اشاره کرد. برخی از افرادی که این فیلم را تماشا کرده بودند، اظهار داشتند که تقدیر یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و تامل برانگیزترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی و درام عصر ما است. این محصول موجب می‌شود حتی سال‌ها پس از دیدنش، درباره آن فکر کنید.

پیچ و تاب داستان، دیالوگ‌های ناب و فلاش بک‌های گاه و بیگاه، بازی بازیگران، مفاهیم عمیق فلسفی و علمی و غیره همه از جمله دلایلی هستند که این فیلم را در دسته بهترین فیلم‌های اخیر قرار می‌دهند. این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی نیست که از ابتدا سرنخ‌های زیادی را به مخاطب بدهد. با تماشای این فیلم، در یک شاهکار سینمایی پر از عشق، خیانت، قتل و غیره غوطه‌ور می‌شوید.

درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.3/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%92

سال ساخت: 2004

درخشش ابدی یک ذهن پاک، یک فیلمی آمریکایی است که در سال 2004 در ژانر علمی تخیلی، درام و عاشقانه ساخته شد. کارگردانی آن را میشل گوندری بر عهده داشته است. زمانی که این فیلم منتشر شد، تماشاگران زیادی از آن اسقبال کرده و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم در نظر گرفته شده‌ است. همچنین از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به‌ عنوان یکی از بهترین فیلم‌های 2004 نامیده شد.

داستان فیلم درباره زوجی به نام کلمنتاین و جول است که تصمیم می‌گیرند به طور آگاهانه خاطرات خوب و بد همدیگر را از ذهن‌شان پاک کنند. در این میان، اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود بیننده بیشتر مجذوب داستان فیلم شود.

نحوه فیلمبرداری، موسیقی متن، فیلمنامه عمیق و داستان تکان‌دهنده از جمله مواردی هستند که به این فیلم کمک کرده‌اند تا در صدر بهترین فیلم سال 2004 قرار گیرد.

در این فیلم، بازیگران برجسته‌ای همچون جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک رافلو، الایجا وود و تام ویلکینسون و غیره ایفای نقش کرده‌اند. در ساختار فیلم ترکیبی از روایت غیر خطی و نئو سوررئالیسم به چشم می‌خورد؛ این عناصر می‌توانند ماهیت حافظه و عشق رمانتیک را بیشتر نشان مخاطب دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH