دولت آلمان خواهان انتشار پچ‌های امنیتی مخصوص اسمارت‌فون‌ها برای مدت 7 سال است

همگی ما هنگام صحبت پیرامون اسمارت‌فون‌ها آرزو می‌کنیم که به‌روزرسانی‌های مخصوص گجت ما با سرعت بیش‌تر و برای مدت زمان طولانی‌تری منتشر شوند. روند بهبود عملکرد دستگا‌ه‌ها هر ساله به‌طور پیوسته ادامه دارد و ارتقاء هندست‌ها به یک مدل جدید هر 2 یا 3 سال یکبار احتمالا هزینه‌ای غیرضروری به‌نظر می‌رسد. بعلاوه این موضوع نگرانی‌های زیست‌محیطی را نیز تشدید می‌کند؛ چرا که امروزه بسیاری از سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا ضایعات ناشی از جایگزینی مداوم گجت‌ها را کاهش دهند. در همین راستا دولت آلمان سیاست جدیدی را پیشنهاد داده که طول عمر و قابلیت تعمیرپذیری گجت‌های کاربران طی سالیان آینده را افزایش می‌دهد.

اگرچه اتحادیه اروپا سرگرم بررسی طرح انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی اسمارت‌فون‌ها برای مدت 5 سال است؛ اما بر اساس اعلام وبسایت Heise، دولت فدرال آلمان اخیرا درخواست اعمال یک دوره 7 ساله اجباری برای انتشار پچ‌های امنیتی را مطرح نموده است. اگرچه این آپدیت‌ها شامل ورژن‌های کاملا جدید از سیستم‌عامل نیستند (بر اساس این قانون اسمارت‌فون گلکسی S21 سامسونگ به‌روزرسانی اندروید 18 را دریافت نخواهد کرد)؛ اما مقررات وضع شده، تعویض مقرون‌به‌صرفه قطعات را امکان‌پذیر نموده و به کاهش میزان تولید ضایعات دیجیتالی کمک خواهد کرد.

در عین‌حال یک گروه حمایتی حوزه فناوری با نام DigitalEurope درخواست کرده تا اتحادیه اروپا انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی اسمارت‌فون‌ها را برای مدت 3 سال الزامی اعلام نماید. این بازه زمانی مطابق استانداردی است که اکنون توسط شرکت‌های سامسونگ، گوگل، اپل و حتی وان‌پلاس رعایت می‌شود.

پیشنهاد دولت آلمان در دنیای محاسبات موبایلی اساسا بی‌سابقه است؛ اما انتشار آپدیت‌های امنیتی 7 ساله برای سیستم‌عامل‌های دسکتاپی پدیده‌ای کاملا استاندارد به‌شمار می‌رود. به‌عنوان مثال ویندوز 8 به‌عنوان جانشین ویندوز 7 در سال 2012 منتشر شد؛ اما انتشار پچ‌های امنیتی برای این سیستم‌عامل تا ماه ژانویه 2020؛ تقریبا 8 سال پس از عرضه پلتفرم مذکور ادامه یافت.

اگرچه چشم‌انداز آینده برای اسمارت‌فون‌هایی با طول عمر طولانی‌تر احتمالا جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما شما از این بابت نبایستی چندان هیجان‌زده شوید. یکی از کاربران وبسایت Reddit ادعا می‌کند که آلمان در آستانه برگزاری انتخابات آینده خود قرار دارد و این موضوع احتمالا تنها بخشی از وعده‌های سیاسی قدیمی برای جلب آراء مردم به‌شمار می‌رود. حتی در صورت به نتیجه نرسیدن پیشنهاد 7 ساله دولت آلمان، اتحادیه اروپا احتمالا کماکان سیاست انتشار 5 ساله پچ‌های امنیتی را تا سال 2023 تصویب خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH