سامسونگ گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس 2100 در Google Play Console رویت شد

کمپانی سامسونگ در تدارک رونمایی از اسمارت‌فون گلکسی S21 FE 5G در اواخر ماه جاری یا اوایل اکتبر است. بر اساس شایعات، گزینه دوم محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. این دستگاه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ ورژن Fan Edition سری گلکسی S21 در سال 2021 محسوب می‌شود. برخی مشخصات کلیدی این هندست پیش‌تر اعلام شده و اکنون می‌دانیم که طراحی آن مشابه با اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس خواهد بود.

مشهودترین تفاوت میان این هندست‌ها به رنگ‌آمیزی یکسان ماژول مستطیلی‌شکل دوربین و پنل پشتی دستگاه مربوط می‌شود. هندست جدید کماکان مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه بوده و بسته به منطقه عرضه از تراشه‌های اسنپ‌دراگون یا اگزینوس بهره خواهد برد. امروز این اسمارت‌فون با تراشه بومی سامسونگ در Google Play Console رویت شده است.

گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس 2100 در بازار هندوستان عرضه خواهد شد

گلکسی S21 FE اخیرا با تراشه اگزینوس 2100 در منطقه هندوستان رویت شد. ظاهرا سامسونگ در تدارک عرضه ورژنی از این هندست با تراشه اگزینوس 2100 برای بازار هندوستان است. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست، سامسونگ از جدیدترین نسخه تراشه بومی اگزینوس خود استفاده خواهد کرد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که تراشه اگزینوس 2100 مجهز به 1 هسته ARM Cortex A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است. پیکره‌بندی 4+3+1 هسته‌ای این تراشه تقریبا مشابه الگوی مورد استفاده در تراشه Dimensity 1200 شرکت مدیاتک است.

تنها تفاوت این 2 نیمه‌هادی به سرعت فرکانس هسته‌ها و به‌کارگیری معماری 5 نانومتری توسط تراشه سامسونگ مربوط می‌شود. هندست رویت شده در Google Play Console مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی است. تراشه اگزینوس 2100 مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G78 بوده و این GPU بدون کوچکترین مشکل قادر به اجرای اکثر بازی‌های منتشر شده در فروشگاه گوگل پلی خواهد بود.

گلکسی S21 FE با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار خواهد شد؛ موضوعی که چندان مایه تعجب نخواهد بود. اگرچه بر اساس شنیده‌ها شرکت گوگل سیستم‌عامل اندروید 12 را در اواخر ماه جاری عرضه خواهد کرد؛ اما ظاهرا سامسونگ رونمایی از رابط کاربری One UI 4.0 را به تعویق انداخته است. بنابراین به‌روزرسانی جدید در موعد مقرر جهت به‌کارگیری توسط گلکسی S21 FE 5G مهیا نخواهد بود.

همچنین اطلاعات فهرست نشان می‌دهند که این هندست از نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2009×1080 پیکسل) استفاده خواهد کرد. بعلاوه تصویر ضمیمه شده به فهرست نشان می‌دهد که دستگاه مجهز به حفره‌ای کروی‌شکل در قسمت فوقانی نمایشگر است. این نمایشگر از طراحی تخت برخوردار بوده و در اطراف آن حواشی نازکی به چشم می‌خورد.

مشخصات سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته گلکسی S21 FE 5G مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. بعلاوه پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی شامل سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و احتمالا یک ماژول تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی خواهد بود. حفره کروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر نیز از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 4370 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی تامین خواهد شد. مدلی از این هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 در بازارهای ایالات‌متحده و اروپا عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که سایر بازارهای جهان از جمله هندوستان مدل مجهز به تراشه اگزینوس 2100 را دریافت خواهند کرد.

4 در مورد “سامسونگ گلکسی S21 FE با تراشه اگزینوس 2100 در Google Play Console رویت شد”

  1. امیرکیوان گوهری

    سلام دوست عزیز. این گوشی در ایران به احتمال زیاد رسما با تراشه اگزینوس عرضه میشه؛ اما نسخه اسنپدراگون نیز در صورت عرضه جهانی احتمالا به‌صورت محدود قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH