آژانس رگولاتوری هندوستان شرکت گوگل را به سلطه‌گری و سواستفاده از اندروید متهم کرد!

شرکت‌های اپل و گوگل صاحب 2 نمونه از بزرگترین پلتفرم‌های اسمارت‌فونی فعلی موسوم به اندروید و iOS هستند. هر 2 پلتفرم دارای اپ استورهای اختصاصی خود بوده و به‌دلیل اجرای قوانین محدودکننده توسط 2 کمپانی، فعالیت این فروشگاه‌ها طی سالیان اخیر با حساسیت بیش‌تری مورد بررسی قرار گرفته است.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل با مشکل جدیدی در بازار هندوستان مواجه شده است. آژانس ضد انحصاری این کشور متوجه شده که گوگل از موقعیت خود برای آسیب رساندن به رقبا استفاده کرده است. این گزارش بر اساس یک پژوهش 2 ساله رویت شده توسط نشریه رویترز تنظیم شده است.

همچنین گوگل اخیرا با مشکلات مشابهی در کره‌جنوبی مواجه شده است. نهادهای نظارتی کره غول جستجوگر را به سوء استفاده از جایگاه خود و اعمال سلطه از طریق سیستم‌عامل اندروید متهم نموده و گوگل را 177 میلیون دلار جریمه کردند. این مشکل کم و بیش در هندوستان نیز رویت شده است. آژانس‌های رگولاتوری هندوستان احساس کردند که گوگل استفاده از اشکال متناوب اندروید را برای کمپانی‌های تولیدکننده دشوارتر نموده و در ادامه آن‌ها را وادار به نصب اپلیکیشن‌های گوگل روی دستگاه‌های خود کرده است.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که گوگل چنین نگرشی را قبول ندارد و در بیانیه صادر شده خود به این موضوع اشاره نموده است. غول جستجوگر اعلام کرده که سیستم‌عامل اندروید به تقویت فضای نوآوری و رقابت کمک کرده و کمپانی برای اثبات این موضوع مشتاقانه آماده همکاری با نهادهای نظارتی هندوستان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH