بر اساس یک نظرسنجی، شرکت اپل بیش‌ترین میزان رضایت‌مندی مشتریان را کسب کرد

در نظرسنجی‌های انجام شده از مشتریان، آی‌فون‌های اپل همواره جایگاه مطلوبی را کسب کرده‌اند؛ اما اکنون نوبت به دستگاه‌های آی‌پد و مک‌بوک رسیده تا اپل را به برترین برند در گزارش رضایت‌مندی مشتریان آمریکایی (ACSI) تبدیل کنند. نظرسنجی امسال بر پایه مصاحبه انجام شده با 7960 مشتری مقیم ایالات‌متحده به‌صورت کاملا تصادفی تنظیم شده است. بدین منظور در حد فاصل روزهای 7 جولای 2020 (17 تیر ماه 99) تا 26 ژوئن 2021 (5 تیر ماه سال جاری) با مشتریان موردنظر تماس گرفته شد.

بر این اساس شرکت اپل کماکان به پیشتازی خود در زمینه جلب رضایت‌مندی کلی مشتریان در ایالات‌متحده ادامه داده و سطح رضایت کاربران از کامپیوترهای شخصی این شرکت (شامل تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ) در آخرین گزارش سالیانه ACSI پیرامون لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی با رشد 1 درصدی به 79 درصد رسیده است. به‌طور کلی اپل با کسب نرخ رضایت‌مندی 82 درصدی جایگاه برتر خود را حفظ کرد. این رقم با امتیاز 12 ماه قبل غول کوپرتینویی مطابقت دارد.

شرکت اچ‌پی با کسب نرخ رضایت‌مندی 80 درصدی در جایگاه دوم ایستاد. جهت مقایسه جالب است بدانید که این برند در سال گذشته به نرخ رضایت‌مندی 77 درصدی دست یافته بود. شرکت‌های ایسر و سامسونگ با کسب امتیاز 79 درصدی مشترکا در جایگاه سوم قرار دارند. غول کره‌ای پیش‌تر در سال 2020 با کسب نرخ رضایت‌مندی 81 درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود. بنابراین افت جایگاه سامسونگ طی سال جاری به احتمال فراوان به مذاق این شرکت خوش نخواهد آمد.

متاسفانه گزارش امسال عملکرد هر برند بر اساس دسته‌بندی محصولات مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار نداده است؛ بنابراین مشخص نیست که سامسونگ در کدام حوزه‌ها پیشرفت نموده و در کدام قسمت‌ها دچار عقبگرد شده است.

رضایت‌مندی مشتریان از تبلت‌ها در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است

با بررسی بازار تبلت‌ها به‌نظر می‌رسد که رضایت‌مندی مشتریان در مقطع کنونی نسبت به 1 سال قبل و دوران شیوع بیماری کووید 19 کاهش یافته است. بدین‌ترتیب امتیاز این رده از محصولات از 78 به 76 درصد تنزل یافته است. از جنبه آیتم‌های مورد علاقه مشتریان نیز نظرسنجی ACSI نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در زمینه طراحی کلی، سهولت کاربری و عملکرد گرافیکی تبلت‌های نسل فعلی عملکرد مطلوبی داشته‌اند. اما با عرضه مدل‌های آینده برای بهبود امکانات، سرعت تراشه و ابزارهای جانبی قابل دسترس کماکان فضای کافی وجود دارد. ابزارهای جانبی شامل کلیه تجهیزات از کیس و کاور گرفته تا شارژر‌ و آداپتورهای تبدیل خواهد بود.

1 در مورد “بر اساس یک نظرسنجی، شرکت اپل بیش‌ترین میزان رضایت‌مندی مشتریان را کسب کرد”

  1. اگر قیمت محصولات این برندها رو در نظر نگیریم که البته تو امریکا هم زیاد پارامتر مهمی نیست!، میشه گفت اپل بی رقیبه…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH