تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت با نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی بالاخره کمپانی مایکروسافت ضمن برگزاری رویداد سخت‌افزاری امروز خود از تبلت سرفیس پرو 8 رونمایی کرد. سری سرفیس پرو در واقع کامپیوتر شخصی 2 منظوره مایکروسافت به‌شمار رفته و در حد فاصل سال‌های 2013 تا 2019 به‌صورت سالیانه به‌روزرسانی شد؛ اما از آن زمان به بعد اوضاع به شکلی متفاوت پیش رفت. سرفیس پرو 8 بزرگترین ارتقاء از سری سرفیس پرو مجهز به پردازنده اینتل از زمان عرضه سرفیس پرو 3 در سال 2014 است.

در حالی‌که طی مدت 7 سال گذشته شاهد اعمال اصلاحاتی در طراحی سری سرفیس پرو بودیم؛ اما اکنون سرفیس پرو 8 با یک نمایشگر 120 هرتزی مجهز به حواشی باریکتر، قابلیت پشتیبانی از استاندارد تاندربولت 4 و یک صفحه‌کلید جدید با قابلیت میزبانی از قلم ارتقایافته سرفیس اسلیم پن 2 معرفی شده است.

سرفیس پرو 8 مایکروسافت از اکثر قطعات برتر موجود در سرفیس پرو ایکس بهره گرفته و در کنار آن‌ها از یک تراشه ساخت اینتل استفاده کرده است. این مدل همان دستگاهی است که کاربران سال‌ها منتظر عرضه آن به بازار بودند.

نمایشگر مدل 13 اینچی تبلت جدید سرفیس پرو 8

نمایشگر 13 اینچی جدید که مایکروسافت از آن تحت‌عنوان PixelSense Flow یاد می‌کند؛ در مقایسه با پنل 12.3 اینچی رویت شده در اکثر مدل‌های دیگر سرفیس پرو کمی بزرگتر بوده و از رزولوشن بالاتری برخوردار است. همچنین این نمایشگر از فناوری‌های دالبی ویژن و تنظیم رنگ تطبیقی (Adoptive Color) پشتیبانی می‌کند. افزایش اندازه نمایشگر به کاهش ضخامت حواشی جانبی سرفیس پرو 8 کمک کرده است. این موضوع موجب شباهت بیش‌تر سرفیس پرو 8 با سرفیس پرو ایکس شده است. اما پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی مهم‌ترین مشخصه نمایشگر سرفیس پرو 8 به‌شمار می‌رود. اگرچه این نمایشگر به‌صورت پیش‌فرض با نرخ 60 هرتزی کار می‌کند؛ اما در صورت استفاده از قلم استایلوس یا فرامین لمسی، نرخ نوسازی آن به‌صورت پویا به 120 هرتز جهش خواهد یافت.

سرفیس پرو 8 از مشخصه جدید ویندوز 11 موسوم به Dynamic Refresh Rate بهره می‌گیرد. مشخصه Dynamic Refresh Rate همانند نرخ نوسازی بالا در نمایشگرهای پروموشن اپل عمل می‌کند. این قابلیت امکان تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر بسته به محتوای در حال پخش را فراهم می‌کند. مایکروسافت به منظور بهبود عملکرد جوهری و خلق تجربه بسیار روان‌تر هنگام پیمایش لمسی از این نمایشگر جدید در سرفیس پرو 8 استفاده کرده است.

صفحه‌کلید جدید سرفیس پرو 8 از قلم جدید سرفیس اسلیم پن 2 میزبانی می‌کند.

صفحه‌کلید مجزای سرفیس پرو موسوم به Signature Keyboard اکنون از استایلوس جدید سرفیس اسلیم پن 2 میزبانی می‌کند. این مجموعه به صفحه‌کلید و استایلوس به‌کارگیری شده در سرفیس پرو ایکس شباهت دارد. قلم استایلوس با قرارگیری در پایه کیبورد شارژ شده ومجهز به یک موتور لرزشی داخلی است. این موتور لرزشی احساس نگارش روی کاغذ را در ذهن کاربران القاء می‌کند. این استایلوس جدید به لطف استفاده از نوک بازطراحی شده از زمان تاخیر کمتر و دقت بالاتری برخوردار است.

مشخصات داخلی سرفیس پرو 8 به‌مراتب جذابتر به‌نظر می‌رسند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ مایکروسافت بالاخره قابلیت تاندربولت 4 را به سرفیس پرو 8 اضافه نموده و از به‌کارگیری پورت قدیمی USB-A صرفنظر کرده است. در نتیجه شاهد به‌کارگیری 2 عدد پورت USB-C با قابلیت تاندربولت 4 و پورت معمول Surface Connect جهت شارژ دستگاه هستیم. این موضوع بدان معناست که کاربران می‌توانند دستگاه سرفیس پرو 8 خود را به یک نمایشگر 4K متصل کرده واز حافظه خارجی با سرعت بسیار بالا استفاده کنند. همچنین کاربران با اتصال تبلت خود به یک GPU خارجی می‌توانند آن‌را به یک PC مخصوص گیمینگ تبدیل کنند.

مایکروسافت تبلت جدید خود را با محوریت سیستم‌‌عامل ویندوز 11 طراحی نموده و برای تامین توان پردازشی آن از پردازنده‌های نسل یازدهمی سری  Core i5 یا Core i7 اینتل با 4 هسته پردازشی و حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم بهره گرفته است. در بخش تجاری نیز شاهد عرضه مدل‌های LTE با پردازنده Core i3 خواهیم بود. مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است.پیشرفته‌ترین مدل نیز با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی روانه بازارخواهد شد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که عملکرد پایدار پردازنده در سرفیس پرو 8 نسبت به سرفیس پرو 7 حدودا 40 درصد ارتقاء یافته و عملکرد گرافیکی نیز 74 درصد سریع‌تر است. شارژدهی باتری سرفیس پرو 8 یکی از دغدغه‌های بزرگ کاربران محسوب می‌شود. مایکروسافت ادعا می‌کند که این باتری برای مدت 16 ساعت شارژدهی خواهد داشت؛ اما این برآوردها هنگام استفاده از دستگاه در دنیای واقعی عینا مشاهده نمی‌شوند. کمپانی پیش‌سفارش سرفیس پرو 8 را از امروز آغاز نموده و فروش این تبلت با قیمت‌گذاری 1099.99 دلاری از روز 5 اکتبر (13 مهر ماه) همزمان با انتشار سیستم‌عامل ویندوز 11 شروع خواهد شد.

 

3 در مورد “تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت با نمایشگر 120 هرتزی رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH