Slim Pen 2

قلم مایکروسافت Slim Pen 2 با قابلیت شبیه‌سازی حس واقعی نوشتن معرفی شد

مایکروسافت در Slim Pen خود بازبینی کرده و در نتیجه آن، این قلم می‌تواند به‌صورت مغناطیسی در کناره‌ سرفیس پروی 8 قرار بگیرد. حال Slim Pen 2 یک تراشه شخصی‌سازی شده به نام Microsoft G6 داشته و همچنین عملکردی لمسی را نیز ارائه می‌دهد که هدف از تعبیه آن، انتقال دادن حس نوشتن و کشیدن واقعی به کاربر است. مایکروسافت می‌گوید که مشغول گسترش کارکرد این قلم به چندین اپلیکیشن است و یکی از این موارد که به فتوشاپ مربوط می‌شد نیز در مراسم امروز این شرکت، نمایش داده شد.

هنرمند حاضر در مراسم رونمایی از محصولات سرفیس جدید ادعا می‌کرد که نوک تیز Slim Pen 2، استفاده از این قلم را آسان‌تر کرده و همچنین باعث بهبود پاسخگویی آن شده است. Slim Pen 2 می‌تواند با هر محصولی که در مراسم امروز مایکروسافت معرفی شده (سرفیس پروی 8، سرفیس گو 3، سرفیس پرو ایکس و سرفیس Duo 2، البته از طریق کاور قلم آن)، کار کند. همچنین می‌توان این قلم را به‌صورت مغناطیسی به کناره سرفیس لپ‌تاپ استودیو نیز متصل کرد.

مایکروسافت می‌گوید که دفت Slim Pen 2 افزایش یافته و همچنین سایه‌زنی (Shading) آن نیز خارق‌العاده است. قابل توجه‌ترین ویژگی Slim Pen 2 که دارای برچسب قیمتی 129.99 دلاری بوده، قابلیت آن در زمینه انتقال حس واقعی نوشتن و کشیدن به کاربر است. همچنین در هنگام استفاده از ژست‌های حرکتی در اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی نیز این قلم، بازخوردهای لمسی را از خود بروز می‌دهد. به‌عنوان مثال در مایکروسافت ورد، در هنگام خط خطی کردن یک کلمه جهت پاک کردن آن و یا دایره کشیدن به دور یک واژه جهت انتخاب و یا هایلایت کردن آن، لرزش‌هایی را احساس خواهید کرد. میزان گسترش این قابلیت را باید با مرور زمان قضاوت کرد، اما در کل این ویژگی یک ایده عالی است، مخصوصا از دیدگاه دسترسی‌پذیری.

این ویژگی لمسی هوشمند، فقط بر روی دستگاه‌های مشخصی کار می‌کند. از این دستگاه‌ها می‌توان به سرفیس پروی 8 و سرفیس لپ‌تاپ استودیوی مجهز به ویندوز 11 اشاره کرد. البته خود Slim Pen 2 با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های سرفیس قدیم و جدید و همچنین دستگاه‌هایی که از Microsoft Pen Protocol یا همان MPP پشتیبانی می‌کنند نیز سازگار است. در زیر، لیست کاملی از محصولات سازگار را برای شما آورده‌ایم:

  • سرفیس لپ‌تاپ استودیو
  • سرفیس پرو 3 تا پرو 8
  • سرفیس پرو ایکس
  • سرفیس Duo و Duo 2
  • سرفیس گو، سرفیس گو 2 و سرفیس گو 3
  • سرفیس هاب 2S
  • سرفیس لپ‌تاپ 1 تا 4
  • سرفیس استودیو 1 و 2
  • سرفیس بوک 1 تا 3
  • دستگاه‌های غیر سرفیس که از Microsoft Pen Protocol یا همان MPP پشتیبانی می‌کنند.

Slim Pen 2 از بلوتوث 5.0 پشتیبانی کرده و بر اساس گفته‌های مایکروسافت، با یک بار شارژ، باتری آن تا 15 ساعت دوام می‎‌آورد. در رابطه با روش‌های شارژ آن نیز باید بگوییم که می‌توانید آن را از طریق شارژر (که جداگانه فروخته می‌شود) و یا بیس شارژ Slim Pen 1 USB-C (که به‌زودی جهت شارژ Slim Pen 2، آپدیتی را دریافت می‌کند)، شارژ کنید. همچنین در صورت اتصال مغناطیسی به صفحه‌کلید Signature سرفیس پرو، اتصال به کناره‌های سرفیس لپ‌تاپ استودیو و یا از طریق کاور قلم Surface Duo 2 نیز می‌توانید قلم هوشمند جدید مایکروسافت را شارژ کنید. Surface Slim Pen 2 از امروز با قیمت 129.99 دلاری جهت پیش‌خرید، در دسترس قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH