ماوس جدید مایکروسافت ساخته شده از زباله‌های بازیافت شده اقیانوسی معرفی شد

در طول این چند سال، ماوس‌های عالی مختلفی از جانب مایکروسافت به بازار عرضه شده‌اند، با ابن اوصاف، ماوس جدید این شرکت که امروز معرفی شد، به جای ارائه کنترل اسکرول نوآورانه و یا دقت DPI بالا، بر قابل بازیافت بودن و پایداری (سازگاری با محیط زیست) تمرکز دارد. Ocean Plastic Mouse از این لحاظ قابل توجه است که 20 درصد پوسته آن، از پلاستیک اقیانوسی بازیافت شده تشکیل شده و همچنین بسته‌بندی آن نیز ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است.
ماوس جدید مایکروسافت

در اوت ۲۰۲۰، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد که تا سال ۲۰۳۰، ضایعات تولید را به صفر رسانده و همچنین تا سال ۲۰۲۵، استفاده از پلاستیک یک‌-بار-مصرف در بسته‌بندی‌های محصولات خود را به صفر برساند. جعبه این ماوس از چوب قابل بازیافت و فیبر نیشکر ساخته شده است. حال جعبه کوچکی که ماوس جدید مایکروسافت را در خود جای می‌دهد، گامی در راستای تحقق اهداف آینده ردموندی‌ها است. مایکروسافت همچنین به برنامه‌ای رایگان اشاره کرده که بر اساس آن، کاربران می‌توانند ماوس‌های قدیمی خود را به‌صورت رایگان برای بازیافت ارسال کنند.

پوسته این ماوس از جنس صمغ کاج و مواد بازیافتی (ساخته شده از ضایعات بازیافتی که از اقیانوس‌ها و آب‌راه‌ها گرفته شده‌اند) است. این ضایعات پلاستیکی به قرص‌‌هایی تبدیل شده و در نهایت با سایر مواد سازنده پوسته ماوس، ترکیب می‌شوند.
ماوس جدید مایکروسافت

در رابطه با صمغ استفاده شده در پوسته این ماوس نیز، مایکروسافت با Saudi Basic Industries Corporation یا به اختصار SABIC همکاری کرده است. این شرکت، یکی از تابعه‌های شرکت آرامکو است. مشارکت یک شرکت نفتی عظیم در تولید یک محصول طرفدار محیط زیست، گامی مهم جهت سبز کردن فعالیت‌های انسان‌ها است. البته در هر صورت با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی سعی دارد که با افزایش تمرکز بر تولید پلاستیک، با حرکت صنعت خودروسازی به سمت خودروهای الکتریکی مقابله کند، این حرکت می‌تواند عجیب به نظر برسد.

Ocean Plastic Mouse از امروز جهت پیش‌خرید در دسترس قرار دارد و قیمت آن، 24.99 دلار است. ماوس جدید مایکروسافت از اتصال Bluetooth Low Energy و Swift Pair نیز برخوردار است. این دستگاه نیز همانند سایر سخت‌افزارهای سرفیس رونمایی شده در مراسم امروز مایکروسافت، در ایالات متحده و از 13 مهر 1400 (5 اکتبر 2021) در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

Ocean Plastic Mouse نوید دارا بودن عمر باتری 12 ماهه را می‌دهد، آن هم فقط با یک باتری AA که بدون آسیب زدن به دستگاه، قابل شارژ و یا جایگزینی است. دارندگان این ماوس می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مرکزی Mouse and Keyboard، سه کلید این ماوس را شخصی‌سازی کنند. در عین حال، فناوری چرخ اسکرول و حسگرهای Ocean Plastic Mouse برای هر کسی که در طول 3 دهه گذشته از ماوس‌های مایکروسافت استفاده کرده باشد، آشنا خواهند بود.

3 در مورد “ماوس جدید مایکروسافت ساخته شده از زباله‌های بازیافت شده اقیانوسی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH