ایسوس از کارت گرافیکی جدید جیفورس RTX 3070 Noctua Edition رونمایی کرد

شرکت‌های ایسوس و نوکتوا (Noctua) امروز از محصول جدیدی رونمایی کردند که دستاورد همکاری ویژه این 2 برند محسوب می‌شود. کارت گرافیکی ASUS GeForce RTX 3070 Noctua Edition برای نخستین بار از فن‌های ساخت کمپانی اتریشی مشهور در زمینه تولید سامانه‌های خنک‌کننده کامپیوتری بهره گرفته است.

کارت گرافیکی جدید Noctua Edition مجهز به 2 عدد فن پرچم‌دار Noctua NF-A12x25 همراه با سیستم خنک‌کننده سفارشی و جدید طراحی شده با همکاری 2 برند است. فن‌ها، پوشش‌ها و پنل پشتی کارت از رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد شرکت نوکتوا شامل رنگ‌های زرد، قهوه‌ای و بژ بهره می‌گیرند. سیستم خنک‌کننده با بهره‌گیری از هیت‌سینک جدید موجب افزایش پهنای کارت گرافیکی به اندازه 4 اسلات شده است. این کارت گرافیکی فاقد نورپردازی RGB است؛ مشخصه‌ای که کنار گذاشتن آن احتمالا برای ایسوس بسیار دشوار بوده است.

نوکتوا ادعا می‌کند که میزان صدای تولید شده توسط این کارت گرافیکی در دور متوسط فن‌ها حدودا 15 دسی‌بل و در حداکثر سرعت فن‌ها 9 دسی‌بل کمتر است. با این‌حال سرعت چرخش فن‌ها به‌طور دقیق اعلام نشده و مشخص نیست که نوکتوا مقایسه خود را بر چه مبنایی انجام داده است.

بعلاوه این کارت گرافیکی دارای حالت 0 دسی‌بل شرکت ایسوس است. در این‌حالت هنگامی‌که دمای GPU به کمتر از 50 درجه سانتی‌گراد برسد؛ فن‌ها به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. کارت گرافیکی جدید Noctua Edition در 2 ورژن مختلف عرضه می‌شود. مدل استاندارد از سرعت فرکانس معمول مدل 3070 (1725 مگاهرتز در حالت گیمینگ و 1755 مگاهرتز در حالت اورکلاک شده) برخوردار است. از سوی دیگر مدل اورکلاک شده با فرکانس 1815 مگاهرتز در حالت گیمینگ و 1845 مگاهرتز در حالت اورکلاک فعالیت خواهد کرد.

از این گذشته کارت گرافیکی جدید تقریبا همان مدل معمولی جیفورس RTX 3070 با باس 256 بیتی، 8 گیگابایت حافظه GDDR6 با پهنای باند 14 گیگابیت برثانیه، دومین نسل از هسته‌های مخصوص ردیابی پرتوی و هسته‌های Tensor نسل سوم است. کارت گرافیکی جدید ایسوس دارای کانکتور برق استاندارد 2 در 8 پین است. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این محصول هنوز اعلام نشده است؛ اما کارت‌های جدید از اواسط ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH