تلگرام ظرف مدت یک روز پس از قطعی فیس‌بوک ۷۰ میلیون کاربر را به سوی خود جذب کرد!

به نظر می‌رسد که پس از اختلال و قطع خدمات رسانه‌ی فیس‌بوک در هفته جاری، تلگرام از این رخداد نهایت استفاده و بهره را برده است.

خلاصه‌ی خبر

  • به گفته‌ی بنیان‌گذار تلگرام، این رسانه‌ی اجتماعی موفق شده است که تنها در یک روز بیش از 70 میلیون کاربر را جذب نماید.
  • علت جذب این خیل عظیم، اختلال و قطع شدن شبکه‌ی واتساپ و سایر سرویس‌های شرکت فیس‌بوک در هفته جاری بوده است.

قطعی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ

در روز دوشنبه هفته جاری رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ دچار قطعی و اختلال گسترده شد. این رخداد موجب شد که کاربران این شبکه‌های اجتماعی تا چندین ساعت قادر به استفاده از این رسانه‌ها نباشند. به طور طبیعی در طول این واقعه، کاربران به رسانه‌های پیام رسان دیگری هجوم آورده‌اند. به نظر می‌رسد که انتخاب بسیاری از کاربران، کوچ و مهاجرت به رسانه‌ی اجتماعی تلگرام بوده است. لذا می‌توان برنده‌ی رخداد مذکور را نرم‌افزار تلگرام معرفی نمود.

پاول دوروف، بنیان‌گذار پیام رسان تلگرام در کانال تلگرامی خود اذعان نموده است که قطع شدن یک روزه رسانه‌ی فیس بوک منجر به پیوستن بیش از 70 میلیون کاربر به این پلتفرم شده است.

دوروف در کانال تلگرامی خود گفت: “نرخ جذب روزانه کاربر در پیام رسان تلگرام از حد معمول فراتر رفته و ما تنها در مدت یک روز، میزبان بیش از 70 میلیون پناهنده از شبکه‌های اجتماعی دیگر بوده‌ایم.”

گفتنی است که بنیان‌گذار تلگرام مدعی شده است که این پلتفرم همچنان برای اکثر کاربران بی عیب و نقص سرویس‌دهی می‌کند. با این حال وی افزود که ممکن است برخی از کاربران در قاره آمریکا، به علت هجوم کابران جدید و افزایش نرخ جذب کاربر تلگرام، احتمالا شاهد سرعتی کندتر از حد معمول بوده‌اند.

شایان ذکر است که این رخداد نخستین واقعه‌ای نیست که پلتفرم تلگرام از قطعی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک و واتساپ بهره جسته کاربران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

پیش‌تر و در ماه ژانویه و در پی تصمیم فیس‌بوک برای تغییر در خط مشی حریم خصوصی در واتساپ، تعداد زیادی از کاربران به سوی پلتفرم تلگرام روانه شده تا این نرم‌افزار را امتحان کنند. در آن زمان نیز دوروف گزارش نمود که تنها در عرض 72 ساعت، 25 میلیون کاربر جدید به رسانه‌ی تلگرام ملحق شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH