دولت چین به‌دنبال اعمال محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج رمزارزهاست

دامنه جنگ چین علیه رمزارزها به‌زودی گسترش یافته و ممنوعیت‌های بیش‌تری در زمینه استخراج رمزارزها اعمال خواهد شد. نشریه رویترز گزارش می‌دهد که این کشور، استخراج ارزهای دیجیتالی را به فهرست فعالیت‌های منفی اضافه نموده و این موضوع سرمایه‌گذاری کاربران چینی و خارجی در صنعت ارزهای دیجیتالی را محدود یا ممنوع خواهد کرد. بنابراین سرمایه‌گذاران احتمالی بایستی مجوز دولت چین را دریافت نمایند؛ اقدامی که موفقیت در آن با توجه به موضع چین علیه ارزهای دیجیتالی امری بعید به‌نظر می‌رسد.

وبسایت Bitcoin.com خاطرنشان می‌کند که کمیسیون توسعه و اصلاحات چین از این پایگاه درخواست کرده تا لیست اظهارنامه عمومی خود را تا روز 14 اکتبر (22 مهر ماه) تنظیم و ارائه نماید. دولت چین نسبت به تبعات ناشی از ورود عموم مردم به عرصه استخراج رمزارزها مشکوک است. مقامات چینی انجام تراکنش‌های مبتنی بر رمزارزها را ممنوع اعلام کرده و ادعا می‌کنند که ارزهای دیجیتالی موجب افزایش پول‌شویی و سایر جرایم مالی شده‌اند. با این‌حال این کشور آسیایی رمزارز اختصاصی خود را مورد آزمایش قرار داده است. در واقع برخی کارشناسان معتقدند که چین خواهان یک ارز پایدارتر با قابلیت کنترل مستقیم از سوی دولت است.

این اقدام می‌تواند کارکرد ارزهای دیجیتالی در چین را بیش از پیش کمرنگ کند. با این‌حال محدودیت‌های بیش‌تر دولت چین در زمینه استخراج رمزارزها پیامدهای دیگری را نیز در پی داشته است؛ چرا که از زمان اعلام تقابل چین با رمزارزها در ماه سپتامبر، قیمت بیت‌کوین بیش از 30 درصد کاهش یافته است. اعمال ممنوعیت‌های جدید می‌تواند موج دوم کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی را در پی داشته باشد؛ در حالی‌که پیش‌تر زمینه رشد مجدد قیمت رمزارزها فراهم شده بود. اکنون احتمالا این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا عرضه یک ارز دیجیتالی رسمی توسط دولت چین می‌تواند معادلات بازار را تغییر دهد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH