اینستاگرام استفاده طولانی‌ کاربران نوجوان از این سرویس را به آن‌ها یادآوری می‌کند

رسانه اجتماعی روشی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و همچنین مشاهده فعالیت‌های در حال انجام در سایر مناطق جهان است. اما این رسانه‌ها بعضا می‌توانند برای سلامت روانی انسان مضر باشند؛ چرا که برخی افراد بعضا در رابطه با رسانه‌های اجتماعی دچار وسواس شدید شده و خصوصیات خود را با الگوهای رویت شده در فضای اینترنت مقایسه می‌کنند.

این در حالیست که محتوای منتشر شده در اینترنت همواره تمامی داستان را روایت نمی‌کند. این وسواس بیمارگونه می‌تواند تبعات زیان‌باری را خصوصا برای کاربران جوان‌تر و تاثیرپذیرتر در پی داشته باشد.

بنابراین شرکت فیس‌بوک تصمیم گرفته تا مشخصه یادآوری را برای کاربران خود پیاده‌سازی نماید. این مشخصه به کاربران نوجوان یادآوری می‌کند که پس از استفاده از رسانه‌های اجتماعی هر از گاهی استراحت نموده و از این طریق به سلامت روانی خود کمک کنند.

نیک کلگ؛ معاون ارشد امور جهانی فیس‌بوک و معاون نخست‌وزیر سابق بریتانیا در گفتگو با شبکه خبری CNN اعلام کرد: “ما به‌دنبال رونمایی از قابلیتی هستیم که احتمالا می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی را در شرایط کنونی ایجاد نماید. کاربران نوجوان پلتفرم‌های ما بعضا بارها به تماشای یک محتوا می‌پردازند. این محتوا می‌تواند به سلامت نوجوانان آسیب برساند؛ بنابراین ما آن‌ها را به‌سوی مشاهده محتواهای متفاوت هدایت خواهیم کرد.”

کمپانی در خصوص زمان عرضه این مشخصه برای اینستاگرام صریحا اظهارنظر نکرده است؛ اما ارائه چنین قابلیتی در آینده چندان دور از انتظار نخواهد بود. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل نیز دارای قابلیت مشابهی بوده و قادر به نمایش مدت زمان استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف هستند. همچنین این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا روی اپلیکیشن‌های خود محدودیت زمانی تعیین نموده و با اتمام مدت زمان مجاز استفاده از برنامه این موضوع به آ‌ن‌ها یادآوری می‌شود.

2 در مورد “اینستاگرام استفاده طولانی‌ کاربران نوجوان از این سرویس را به آن‌ها یادآوری می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH