اتحادیه اروپا ادعای اپل پیرامون تعارض به‌کارگیری پورت USB-C با نوآوری را رد کرد

اتحادیه اروپا مصمم است تا کمپانی‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی را به استفاده از پورت USB-C به‌عنوان یک درگاه استاندارد شارژ متقاعد نماید. با این‌حال بدیهی است که این تصمیم برای تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی، مشکل چندانی را ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا پورت USB-C در میان این شرکت‌ها به‌عنوان یک مشخصه استاندارد مورد پذیرش قرار گرفته است. با این‌حال شرکت اپل با محدودیت بیش‌تری مواجه بوده و ادعا می‌کند که حرکت به‌سوی استفاده از یک درگاه شارژ مشترک موجب سرکوب شدن نوآوری می‌شود. اکنون اتحادیه اروپا نسبت به این ادعا واکنش نشان داده و خاطرنشان می‌کند که این تصمیم امکان ادامه روند توسعه مداوم را فراهم خواهد کرد.

آنا کاوازینی؛ نماینده پارلمان اروپا و رئیس کمیته حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد که این پیشنهاد به قانون‌گذاران امکان می‌دهد تا در صورت ارائه یک استاندارد کارآمدتر، از آن به‌عنوان جایگزین استاندارد کنونی استفاده نمایند. در حال حاضر دقیقا روشن نیست که فرآیند حرکت به سوی استاندارد آینده به چه ترتیبی اجرا خواهد شد؛ اما نکته مهم این است که طرح کمیسیون اروپا امکان توسعه هرچه بیش‌تر استانداردها را فراهم می‌کند.

در حال حاضر تنها شرکت اپل از درگاه اختصاصی لایتنینگ برای گوشی‌های آی‌فون خود استفاده می‌کند. امروزه اکثر آی‌پدها و مک‌بوک‌های این شرکت از طریق پورت USB-C شارژ می‌شوند. اکنون احتمالا زمان آن فرا رسیده تا اپل نیز در کلیه محصولات تولیدی خود از درگاه برتر USB-C استفاده کند.

2 در مورد “اتحادیه اروپا ادعای اپل پیرامون تعارض به‌کارگیری پورت USB-C با نوآوری را رد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH